Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

    Ik ga straks kijken of ik die early skunk al oogsten kan. Ik zie net beginnende meeldauw

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Maar weer eens aan het zoeken geweest. Ik had vorig jaar bakpoeder ( zuiverings zout ) gekocht.

    Los het op in water eventueel met melk, tegen meeldauw. (eventueel wat zachte zeep )

    Zoals ik het begrijp doet de melk op zich niets, maar je oplossing blijft beter aan de plant zitten.
    Het bakpoeder zou de meeldauw moeten doden.

    Bij de plant waar het me momenteel om gaat zit ik vlak bij de oogst, ik hoop niet dat het op weg gooien uitdraait.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

      Nu oogsten is te vroeg oogsten. Ik heb twee planten ingespoten met water met zuiveringszout. Veel kan ik verder niet doen. Op de tweede early skunk zie ik overigens nog geen meeldauw.

      Het is me wel duidelijk waarom er over melk en zeep gesproken word. Alleen water met zuiverings zout loopt wel erg snel van de plant af en vormt druppels.

      Beide early skunk water met voeding gegeven omdat de planten ineens wel erg snel geel worden.

      Hoelang kan ik nog wachten met de plant met meeldauw word waarschijnlijk de grote vraag. Hoe snel word die meeldauw erger of gaat de bakpoeder helpen?


      De drie amnesia behandeld met neem olie. Nu maar even afwachten of de insect schade stopt.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

        En er is een nieuw probleem. De oudste early skunk laat voor mij vreemde gele dingen zien.
        Dat zullen wel de beroemde bananen zijn.


        Ze groeien uit de bloemen.
        Ik ben bang dat ik de plant om zeep geholpen heb door veel te veel water te geven.

        Dit lijkt wel op wat ik zie.

        http://www.rollingstoned.nl/wp-conte.../04/herma1.jpg

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
        Last edited by Gps; 1 September 2016, 14:29.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

          Hoi GPS het is vaak wat je over het hoofd ziet dat je toppen bevrucht
          Als je bannaantje spot en zijn er niet zoveel kan je ze handmatig verwijderen met nat pincet
          alleen vaak eenmaal bananen gespot zitten er altijd nog wel een paar verstopt die je niet ziet of vind
          Je heb wel mooie topjes in die early skunk

          Comment


            Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

            Ik kan slechts hopen, dat het al rookbaar is. Als ik wacht is de kans denk ik te groot dat de ander early skunk ook bevrucht word. ( als ik niet al te laat ben )


            Ik ben niet blij dat ik al moest oogsten, ik ben wel blij dat ik het nu gedaan heb.
            Vooral vanwege meeldauw op lagere takken. Langer wachten had de problemen alleen maar groter gemaakt.
            De grote vraag is of ik rookbare wiet heb? tja.

            DSCF0001.jpg
            Last edited by Gps; 1 September 2016, 16:47.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

              Er valt weinig te vertellen. De laatste tweede early skunk lijkt niet erg te groeien ( de bloemen )

              Vooral omdat ik ook meeldauw zag op deze early skunk had ik even flink de pest in.

              Toch lijkt het er voorlopig op dat bakpoeder met water en melk toch wel iets doet.( Ipv melk kan je ook niet chemische zeep gebruiken )
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                De meeldauw is weer een beetje terug, en ik heb de early skunk opnieuw behandeld met water, zuiveringszout en magere melk.

                Omdat ik nog niet zo heel veel ervaring heb, blijft het lastig om te bepalen hoelang nog, maar als ik zonder microscoop kijk, dan beginnen de bloemen van de plant toch echt op de wiet die we roken te lijken.
                Zeker omdat ik nu al twee keer de plant nat gemaakt heb en dus ook de bloemen, moet ik echter voorzichtig zijn met conclusies trekken op basis van bruine pistels.

                Ergens heb ik mazzel met het weer momenteel in Amsterdam. De plant en ook de bloemen nat spuiten is niet iets wat ik zou durven met regenachtig weer, maar het lijkt wel zomer hier.
                Last edited by Gps; 8 September 2016, 20:34.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                  Foto update, na de behandeling van gisteren is de meeldauw weer even weg. Onder blad problemen loopt ook een topic van mij. Over een vreemde witte uitslag.
                  Laatste foto, waarop duidelijk te zien is, dat de amnesia begint te bloeien.

                  Ook hier maar even Flintstoned bedanken. Macro stand, 4 cm en eventueel foto uitsnijden tot 1200x800

                  DSCF0006.jpgDSCF0001.jpgDSCF0008.jpgDSCF0010.jpgDSCF0013.jpgDSCF0015.jpgDSCF0016.jpgDSCF0019.jpg
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?



                    Kijk nu zien we al een stukje meer. Zie zelfs witte vlekken op de muur

                    Comment


                      Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                      Muurdauw😎

                      Comment


                        Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                        LOL

                        Dat ik dat niet eerder door had, het is van de muur op me planten gesprongen.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                          Ik zie dat vaak op foto's van buitenkweekjes van mensen in BE. Zecht toch iets over de zuurtegraad van de regen als de kalk uit je muur wordt gespoeld.

                          Comment


                            Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                            De muur was ooit eens mooi wit geschilderd. Toen ik hier kwam wonen was het echter al niet mooi meer.

                            Voor het mooie zou ik die muur en schuur dus wit moeten schilderen. Krijgen de planten ook meer indirect licht.

                            Nog beter voor de planten zou zijn om de schuur weg te halen, dan wel de planten op het dak van me schuur te zetten.
                            Op zich baal ik daar best van. Op dat dak krijgen de planten per dag zeker 6 uur meer direct zonlicht als nu.

                            In me eerste kweekjaar stonden ze ook op dat dak, maar toen ik vervolgens mensen op straat over mijn planten hoorde, ben ik maar voor de iets minder opvallende optie gegaan.
                            De buren en de mensen in de straat zijn overigens niet het probleem. Waar ik woon is het eigenlijk een dorp, en de hele straat weet dat ik wietplanten heb staan.

                            Maar er rijden ook jongetjes op scooters rond die alleen maar kijken, waar ze makkelijk een plant kunnen rippen dan wel in kunnen breken.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                              Maar er rijden ook jongetjes op scooters rond die alleen maar kijken, waar ze makkelijk een plant kunnen rippen dan wel in kunnen breken.
                              Zeker dat daarnaast wordt opt dak soms erg warm optimaal is dat niet.

                              EN vergeet de bejaarde die slapeloos is en urn voor het raam zit en alles opschrijft uit verveling.

                              Je kan je plant misschien , als in potten doet ook net iets hoger plaatsen en ze laag trimmen, om zo net iet meer schaduw te ontwijken en toch niet op te vallen. horisontaal kweke n gaat ook. Als je buiten vroeg 3 a 4 x topt houd je een brede lage plant over die je best op een tafel kan zetten zodat de septemberzon nog net over de schuttig haar raakt, dat vele rood in de avondzon zet bloei aan is is veel waard.

                              Comment

                              Bezig...
                              X