Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greyvol's buitenkweek 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Greyvol's buitenkweek 2016

    Comment


      Re: Greyvol's buitenkweek 2016

      Wow gaaf die boom met hyve erin, observatie hyve wilde ik in de kas, maar dat vond mijn vriendin niet zo slim met de buren. Dus dan maar voor in de tuin

      Het luikje voor deze kast zijn we vergeten te maken, maar heb vandaag een nieuwe tuin erbij en ik mag daar ook een bijenvolk zetten. Hihihi zo'n gave tuin

      Ik ben dus ook niet van plan te gaan oogsten, dat vond de Imker ook al zo raar. Nee, 1 op 1 honing met suikerwater vervangen dat vind ik raar, ghihihi wijsneus of nie! Ook drie youtube filmpjes gezien. Aanvliegplankje kan inderdaad beter, thanx Flint. Wat ik begrepen heb is dat de bijen het liefst elk jaar een nieuwe hyve hebben.

      Ben dan ook van plan er meerdere lege neer te zetten en al ze dan willen gaan zwermen hebben ze opties. Vieze oude frames en dat vele behandelen van de bijen ben ik ook geen fan van. Maak je de bij alleen maar zwakker van en de mijten sterker. Suikerwater en poedersuiker met etherische olie of antibiotica ga ik ook niet doen. Survival of the fittest!

      Probeer dat huisje natuurlijk wel zo luxe mogelijk te maken zodat ze niet weg willen ook geen kooitje voor de queen, als ze wil gaan dan moet ze gaan! (Denk wel dat ik UTP ga leggen naar de hyve, om de temp te checken en webcam)
      image.jpg image.jpg image.jpg
      image.jpg image.jpg

      Autotrip ging prima, valt echt niet op met die bloemetjes. Die houden we erin
      Lightmix en growmix zakken gemixed met de wat zanderige aarde en ingewaterd, zak per gat ongeveer. De grond was super droog trouwens.
      Last edited by Greyvol; 21 May 2016, 19:30.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        Re: Greyvol's buitenkweek 2016

        Comment


          Re: Greyvol's buitenkweek 2016

          image.jpg
          Haha dik geld verdiend!

          Heermoesthee van twee euri nogwat en dadaaa 3 liter bladsproei spul ready to go

          Zal natuurlijk geen Nederlander zijn om er nog een extra gratis liter uit te persen, dus de restanten in een nieuwe fles een paar dagen langer trekken.
          Last edited by Greyvol; 22 May 2016, 10:19. Reden: Zuinig doen om niet zuinig te gebruiken!
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            Re: Greyvol's buitenkweek 2016

            Ze staan er priiiima bij! Mooi voorelkaar Grey! Genieten man!

            Hopelijk blijft de populatie bijen nu wat beter, ziet er pijnlijk uit.
            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

            Comment


              Re: Greyvol's buitenkweek 2016

              Thanx D
              De bijen vliegen zelfs door de regen!
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                die motte wel want die hebben veel monden te voeden

                Comment


                  Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                  Comment


                    Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                    Heel goed Flint, gaaf gezicht zo door de regen.

                    Ben ook de broodnodige filmjes aan het bekijken

                    (Beetje flauw, maar wel lekkere billen!)

                    En inderdaad B2N die hebben heel wat te doen. Heb vandaag ook voor het eerst een horzelaar gezien. Dat is een knakker!
                    Denk dat ik ze deze week de bijen niet ga pesten, zo min mogelijk de hive openmaken is best moeilijk. Inspectie 2 voor volgende week.

                    Volgens mij zit er iets op mijn stokje?
                    image.jpg
                    Stekjes van de Frisian Dew met wat extra schimmeldruk.

                    De buitentuin nummer 1
                    image.jpg image.jpg image.jpg
                    Een frame was ik de binnenkant vergeten de plant vast te zetten en dat is ook goed te zien. Nu maar even gedaan en best wel leuk dat ik het vergeten ben, kan ik mooi het verschil zien!
                    image.jpg image.jpg image.jpg

                    (Double fun dit jaar erg letterlijk genomen
                    image.jpg

                    De buitentuin nummer 2
                    image.jpg image.jpg
                    Stond vanmiddag weer met mijn mond open te kijken, beter plekkie had ik niet kunnen verzinnen..

                    Danish snow
                    image.jpg
                    Double fun is aan het bloeien?
                    image.jpg image.jpg
                    Plantje ernaast heeft ergens last van.
                    image.jpg image.jpg
                    Rekje goeddoen, is het huisdiertje van 52 kilo per ongeluk tegen aangelopen hahaha en ik maar denken als die konijnen maar niks gedaan hebben. Zitten volgens mij helemaal geen konijnen.
                    image.jpg image.jpg

                    image.jpg image.jpg

                    Kijk de foto's en volgens mij zie ik spint? Witte stippen. Webjes ook nog. Buiten is dat toch niet zo'n probleem. Plantje ernaast zit vol met luizen en ook webjes. Zag dat zojuist echt niet, zie dat nu pas. Ben toch echt gisteren naar de opticien geweest.....
                    image.jpg

                    Zie net met inzoomen zo'n fuckerd zitten!
                    Last edited by Greyvol; 27 May 2016, 17:38. Reden: Stokjes rennen vanzelf weg over een paar weken
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                      Ze groeien lekker door greyvol!

                      En die stokjes zien er inderdaad niet zo fris uit

                      Hopelijk word je plant verder niet meer zo lastig gevallen door je huisdiertje

                      Keep it growing
                      Groene vingers

                      Comment


                        Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                        Gaat best lekker little bird!

                        Kom je thuis, zijn die andere huisdiertjes weer bezig. Ghahaha
                        Gewoon pal in de zon! Beetje lopen apenkooien in me golden shower, moet nie gekker worden
                        image.jpg image.jpg
                        image.jpg
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                          Je hebt daar een hele mooie leentuin zeg. Zo omzoomd met struweel en bosrand zal daar een mooi microklimaat heersten. Ik schat dat het daar rustig 2 a 3 graden warmer is dan op een open veld.

                          Comment


                            Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                            Manmanman, wat genieten zeg, wat een heerlijke plekjes heb je daar man
                            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                            Comment


                              Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                              Dat is mooi meegenomen dat tempverschil
                              Kan het mooi vergelijken met de andere tuin, staan ook zo'n beetje dezelfde planten.

                              Tis er ook heerlijk stil, mijn vriendin had een hele mooie foto van, maar daar sta ik recht in beeld zelf foto's te maken. Misschien plak ik er nog wel iets overheen.

                              Deze is van een paar dagen terug, is heel ergens anders. Maar een nieuw plekkie gevonden om te wandelen. Guerrilla kweken hoeft dit jaar niet met zo'n extra leentuin. Dus dan maar gewoon wandelen. Dat is toch wel fijn! Minder spannend maar wel meer kans om iets te oogsten dit jaar.
                              image.jpg

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dkuttekop View Post
                              Manmanman, wat genieten zeg, wat een heerlijke plekjes heb je daar man
                              Ghihi had je reactie niet gezien, heerlijk zeg dat wel en gaaf dat ik dat daar mag doen. Heb wel nog steeds dat dynastie muziekje in mijn kop. Maar dat slijt vanzelf ghehehe
                              Last edited by Greyvol; 27 May 2016, 22:02.
                              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                              2016 - Greyvol's buitenkweek
                              2017 - Santa Maria van Space Cees

                              Comment


                                Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                                Gaat lekker zo
                                erg mooie leentuin zal wel wat minder stressen zijn
                                en meer tijd voor leuke dingen is nooit slecht

                                Comment

                                Bezig...
                                X