Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greyvol's buitenkweek 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Greyvol's buitenkweek 2016

    Piepklein bijenupdatetje

    Gaat goed! Flink groter geworden de bol met bijen
    image.jpg image.jpg image.jpg
    image.jpg image.jpg
    image.jpg

    Weer Spannend met openmaken, pas de tweede keer dat ie open gaat. En er lagen maar drie dooie bijen op de grond.
    image.jpg
    Super fancy imker gereedschap verzameld, had een veer gevraagd aan iemand die doet opzetten en kreeg een hele vleugel. Vind ik vetter als een borstel, rook of suikerwaterspuitbus, gewoon wat veren. Zag het in de kontzak van een oud imkerfimpje zitten en dacht ja, tuurlijk, voorzichter kun je de bijen niet wegstrelen


    Theedoekkie is ook super, dan kun je de latjes eruit halen en de theedoek terugvouwen, dan hebben ze het amper in de gaten dat ik aan het kijken ben. Onkruidkrabber van de action voor als de frames vastzitten, dan kan ik wat wrikken, ga daar geen speciaal imker ijzertje van een tientje voor kopen.

    Wasstripje of foundation zoals ze dat noemen had weinig zin, ze maken er zelf wel iets van. Ziet er netjes uit en zie al verschillende raten achterelkaar vol met larves.

    Bijna klaar met de muurkas, hoef nog maar 1 balkje te zagen maar heb het gezien voor vandaag. Dak Lekt nog als de ziekte, maar dat is voor een andere keer.

    Slecht kiekje, maar links is nu ook een plek waar ik planten kwijt kan.
    image.jpg image.jpg
    Last edited by Greyvol; 4 June 2016, 20:28.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      Re: Greyvol's buitenkweek 2016

      Ja wat super dat je zo kast heb staan en straks honing hmmm
      God was never on your side..

      Comment


        Re: Greyvol's buitenkweek 2016

        Laatste foto lijkt een vuurwants ?

        Of is het een Heerbeestlarve?

        Comment


          Re: Greyvol's buitenkweek 2016

          Dacht een heerbeeslarve, heb er een hele hoop, in de kas, op de bijenkorf en op de bomen inde pot.
          Vliegt hier ook vanalles rond, hahaha
          image.jpg image.jpg
          Hoop verschillende hommels, nepbijen, libelle in de kas en van die steekwepsen. Met zo'n hele smalle taile, geen luis mee te bekennen trouwens..

          Kwam wel weer een hele grote spin tegen, en dacht, oei die is wel erg groot. Als ik wat moed verzamel komt daar ook nog een kiekje van dat monster, brrrrr
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            Re: Greyvol's buitenkweek 2016

            Die kamperfoelie zal 's avonds lekker ruiken, nice.

            Comment


              Re: Greyvol's buitenkweek 2016

              Mooie update weer
              Ik eerst foto's kijken natuurlijk denk heb je nou een vleugel afgehakt bij een vogel ,Gelukkig werd het later duidelijk, je heb me een beetje aangestoken en zit vollop op YouTube filmpjes te kijken
              Zou graag ook zoiets maken en een swarm vangen /lokken
              Top Greyvol laat maar komen die foto's
              Last edited by Nonsense; 4 June 2016, 21:05. Reden: Spatiess

              Comment


                Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                Haha sjop die vleugel eraf, van een bosuil als ik me niet vergis, hakmes erbij hahaha Zie het zo voor me!
                Zijn alle foto's! Beetje te weinig gemaakt, volgende keer zal ik er meer maken. Meeste zie ik toch pas op de foto achteraf.

                Van deze gast heb ik al vele uren gezien, lekker relaxed kijken

                Verslavend dat youtube en opzoeken, ik wil nog zo'n klassieke maken van stro en koperdraad. Lekker kliederen
                Hij doet het ff voor, die duitse filmpjes waar hij het over heeft heb ik ook gezien. Maar van mij hoeft het ook niet zo netjes. Die van jem vind ik echt goed gelukt, eerste versie iets minder. Maar toch, kost bijna niks..

                image.jpg image.jpg
                image.jpg image.jpg

                Die kamperfoelie is een echte trekpleister. Hangt daar ook precies goed. Mijn werk werd weer bekeken door frits van de buren, zodra ik klaar ben komt ie kijken. Vaste prik..
                Last edited by Greyvol; 4 June 2016, 23:05.
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                  Mooi dat het goed gaat met de bijen! En ik zie dat de frits de wacht houdt!
                  Ik heb trouwens goed gelachen om die nepbloemen en tomaten Geweldig! Goed idee om me schoonouders om de tuin te leiden.
                  Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                  Comment


                    Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                    Ja heel erg fijn, zat me wel een beetje dwars en hoopte er natuurlijk al op. Toch fijn om te zien dat het goed is.

                    Vandaag paar stoelen voor de hive gezet en lekker met mijn maatjes zitten kletsen en kijken naar de activiteit. Over winterklaar maken had hij het gehad bij een imker. Het is ook wel heel boeiend allemaal. Ander Maatje had cannabis lollies bij uit amsterdam, ghehe. Hij was in amsterdam en dacht een kadootje voor die grey! Keileuk!

                    Heb het idee ook weer afgekeken bij Stemma van de bloemen. werkt erg goed, ben in de kas ook de bloemetjes aan het hangen. Heb de roze weer gevonden ghehe Ga morgen wel een hoop wegflikkeren, veels teveel stekken gemaakt.

                    Heb je de neemolie binnen? Had een spuitfles met heermoes iets te vol weggezet en is gaan lekken. Gadverdamme wat stinkt dat zeg, lijkt wel die geur die uit een binnenband komt. Heb de rest van de fles maar even leeggespoten in de tuin.

                    En zie zo een hele parade slakken richting gouden regen gaan. Greyvol word wel een beetje panisch van nare geuren en gaat dan driftig poetsen. Gelukkig vond ik de heermoes lekkend anders blijf ik bezig. Op de achtergrond heb ik superman vs batman aangezet en het eerste uur is best aardig, maar wat daarna gebeurt. Wat een onzin, achja. Huisje weer een beetje gepoetst en vieze geurtje weg.

                    image.jpg image.jpg image.jpg
                    Last edited by Greyvol; 5 June 2016, 00:46.
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                      Mooi zo.

                      Comment


                        Re: Greyvol's buitenkweek 2016



                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                          Geweldig haha, die bloemen haal je gewoon bij de action ofzo? Of zijn dit speciale bloemen hiervoor?
                          Mijn Neem olie is gisteren binnen gekomen inderdaad, bedankt voor het vragen ik durf het alleen niet met standaard ultra geconsentreerde W5 mega ultra super wasmiddel te mengen, dus heb allepo bio eco zwarte zeep concentraat besteld. 500ml voor 6 euro. Heeft ook een werking tegen beestjes, is anti bacterieel, goed tegen van alles. Helemaal mooi. Nu ff wachten tot het binnen is en dan als de bliksem sprayen. Ik zal in me groeirapport wel even wat verder uitwijden over Aleppo zeep, maar het is op basis van Laurierbes- en (in dit geval zwarte) olijfolie van biologische oorsprong.

                          Veel plezier met de bijen, het genieten kan beginnen!
                          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                          Comment


                            Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                            Nice..

                            Niks speciaals, stokje met plastic bloemetjes bij de action. Bloemetje erafrukken en met een ijzerdraadje weer vast haken aan een blaadje. Word je lekker rustig van


                            Mooi spul dat zeep,
                            Fijne dag!
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                              Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                              Hahah manmanman, echt video voor mij, thanks en eensgelijk!
                              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                              Comment


                                Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                                Haha moest er ook erg om lachen, ben een nieuw poppetje aan het zoeken voor op me schouder, die twee die er nu zitten ben ik beu met al dat negatieve gezeik. Dit zijn voorlopig de nieuwe twee

                                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                                2016 - Greyvol's buitenkweek
                                2017 - Santa Maria van Space Cees

                                Comment

                                Bezig...
                                X