Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greyvol's buitenkweek 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Greyvol's buitenkweek 2016

    Hele mooie foto's! Grote leafs. I like it.

    Comment


      Re: Greyvol's buitenkweek 2016

      Comment


        Re: Greyvol's buitenkweek 2016

        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          Re: Greyvol's buitenkweek 2016

          Hoe is het met de bijen?
          God was never on your side..

          Comment


            Re: Greyvol's buitenkweek 2016

            Heel goed, ben ze toch maar gaan bij voeden met suikerwater, zie dat heel veel imkers dat doen als het een tijdje slecht weer is.
            Zowiezo leuk om te zien, een vogelvoeder bakje met suiker water waar ze op en af vliegen. Lavendel staat bijna in de bloei en als ze iets beters zien pakken ze dat. Schijnt zo te zijn dat ze vanzelf ophouden met suikerwater en dat dan links laten liggen. Wilde eigenlijk niks doen.. Dacht ook dat honing beter zou zijn als suiker, maar dan lok je andere bijen die dan gaan roven. Kweet ook niet of het verstandig is. Veel verschillende meningen over, maar een zwak volk kun je of dood laten gaan of helpen. En helpen is misschien niet het goeie woord. Bij sommige ziektes moet heel de hyve verbrand worden inclusief volk, en een zwakker volk is daar meer vatbaar voor. Aan de andere kant moet je de natuur zijn gang laten gaan maar je wil het natuurlijk niet slechter maken. Smerig om te zien hoe ze dat doen zo'n hyve vernietigen met zeepwater of benzine. Hoop dat nooit te hoeven doen, maar heb het just in case maar even bekeken. Bv wat moet je doen als je de hyve omstoot en de buurman aanvallen?

            Heb de hyve pas twee keer opengemaakt, en ben zojuist terug van een imker, eens kijken hoe het daar gaat.

            Was benieuwd of het verstandig is om antigif te hebben liggen just in case. 80 euro kost zo'n ding maarja, als je er iemand zijn leven door kan redden?

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Russian Rocket
            image.jpg image.jpg image.jpg

            Nogmaals bedankt voor de zaadjes Michevan!

            Ze staan daar supergoed, heb een horretje voor het raam gedaan zodat de kat erniet overheen loopt. Deze keer geen propegator, maar misschien wel veiliger met de kat. Die verzint vast wel weer iets om binnen te komen.

            Heerlijk staan genieten in de muurkas, relaxed! Ben helemaal in mijn nopjes, telkens als ik in de kas ben komt er een hommel binnen en vertrekt weer. Zit te denken een holletje te maken in dat hoekje, wie weet blijft die daar dan zitten. Veel zwaarder geluid en kan nu een strontvlieg, hommel of bij herkennen hahaha Net ook vlak bij een aantal bijenkorven foto's staan maken. Heel gaaf gezicht. Gewoon rustig blijven en er gebeurt niks
            Last edited by Greyvol; 9 June 2016, 12:44. Reden: Post 191 is tweede update van de bijen
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              Re: Greyvol's buitenkweek 2016

              Suiker water is altijd goed ik heb in een Hommel kwekerij gewerkt en daar gaven we stuifmeel bollen en suikerwater.
              Vind geweldig wat je doe echte natuur tuin ga zo door
              God was never on your side..

              Comment


                Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                Thanx Belladonna!
                In een Hommel kweekerij gewerkt hebt Hoe cool is dat?


                Stuifmeelbollen ga ik ook halen, bedankt voor de tip. Potje kostte 8 euro en kwam uit spanje, dat vond ik dan weer minder.

                image.jpg image.jpg

                Gaaf eentje komt recht op me af, en de andere is een koninginne piepschuim doosje denk ik om te paren?
                Met een werkbij die de pineut is.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Haha watersysteempje loopt!
                image.jpg image.jpg image.jpg
                image.jpg image.jpg image.jpg
                image.jpg image.jpg image.jpg
                image.jpg

                Komt een beetje veel water uit, test bakje is van nog geen uur met twee van die druppel dingen. Zet de kraan morgen heel zachtjes en dan kijk ik naar de fles hoeveel het eigenlijk is. Flink de schaar in de stek gezet ook. En dat vonden de beesjes blijkbaar leuk.

                Russian Rocket Fuel nog steeds niet uitgekomen!
                Heb er een plankje op gelegd zodat ze niet pal inde zon staan, druppelaar erop leek me niet zo zinvol, dakje wel.

                Witte potje is een zonnebloem, de kleinste kneus mag nog even inde kas blijven, de rest moet ik nog zetten. Naast de poes is de peterselie die ik telkens vergeten ben water te geven, nu maar een hele hoop en nieuwe pot. Die knappen meestal best snel op.
                Last edited by Greyvol; 9 June 2016, 16:49.
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                  image.jpg image.jpg image.jpg
                  image.jpg image.jpg

                  Had het sponsje eruit gehaald, maar nu dondert er wel eens eentje in. Denk de laatste foto van de aarbei, de hond heeft ze meestal eerder opgesnoept, valt nog mee dat ze er nog hangen

                  En de poes is net zo blij met de kas als het baasje!
                  Last edited by Greyvol; 9 June 2016, 21:32. Reden: Morgen tampon erin ;)
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                    Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                    Hoi Greyvol's
                    prachtige kas als ik me op tijd kan inlezen waag ik me er volgend jaar ook aan
                    als voedsel voor je bijen
                    is deze bloem meschien een goed idee ?
                    image.jpgimage.jpg
                    Ik heb nu toch al een week of 2 een kleine 100 bijen rondzoeven door de tuin

                    Comment


                      Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                      Mogen ze niet door dat gaatje heen ??
                      God was never on your side..

                      Comment


                        Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                        Wow mooi Haze Smoker, zou een korf maken als ik jou was
                        Zo eentje had ik ook, maar die is gesneuveld.. Staat nu het insecten hotelletje. Wel jammer, ridderspoor?

                        Van mij mogen ze dat gaatje best door hoor.
                        Stond er pal voor met mijn foto toestel, denk dat ze daarom even binnen bleven. Of ze zaten aan elkaar geplakt door het suikerwater. Kan ook.
                        Last edited by Greyvol; 10 June 2016, 10:57. Reden: Hommel bloem
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                          Ja Ridderspoor
                          de hele tuin staat vol
                          korf maken heb ik helaas geen tijd voor
                          maar zag juist een exemplaar van stro voor maar 30€
                          dat zou wel kunnen
                          ik hoef hun honing niet te hebben maar zou wel erg leuk zijn om een volkje te lokken naar me tuintje

                          Comment


                            Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                            3 tientjes is niet verkeerd, ongeveer 10 uur werk om zelf te maken. En waarschijnlijk nog mooier ook
                            Kon vandaag geen stro scoren, dan maar een Hommel nestje. Zag een kapotte pot en had gisteren dit plaatje gezien. Lavendel en gras net erop.
                            image.jpg image.jpg image.jpg

                            Mag nog wel een emmertje of twee aarde op. Is het afdakje van de fiets, was ooit bedoeld als groen dakje maar alles is eraf geregend. Had wel wat dwars plastic dingen erop gemaakt en stenen maar veels te weinig. Nu maar deze potten met aarde erin of tussen.

                            Mooie tuin trouwens Haze Smoker, beetje nekpijn maar daar wil ik best meer van zien. Mooie grote bomen
                            Goed gedaan!

                            P.s. Watersysteempje werkt top,
                            image.jpg image.jpg
                            Last edited by Greyvol; 10 June 2016, 15:10.
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                              Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                              Toevallig een linkje van zo een korf haze smokert
                              Je kan een swarm naarje korf lokken met een klein beetje lemongras olie
                              Staan filmpjes van op YouTube

                              Greyvol heb je daar een pompje tussen gezet of werkt het op hevelwerking

                              Comment


                                Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                                Op een waterkraantje zit ie
                                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                                2016 - Greyvol's buitenkweek
                                2017 - Santa Maria van Space Cees

                                Comment

                                Bezig...
                                X