Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greyvol's buitenkweek 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Greyvol's buitenkweek 2016

    Geweldig om te zien hoe je bezig bent met stuifmeel verzamelen en de vrouwtjes lastig vallen
    Had graag hetzelfde gedaan dit jaar ,alleen wil eerst mijn rokertje binnen hebben voor we plek opgeven voor een mannetje.
    Je kan me natuurlijk altijd wat stuifmeel opsturen natuurlijk mocht je over hebben
    Tja die tribune he die staat bij Stemma die komt niet meer vrij tot oktober .

    Comment


      #92
      Re: Greyvol's buitenkweek 2016

      Tuurlijk geen probleem, pm me maar dan krijg je een doosje met wat poeder
      Mag toch wel? Stuifmeel dealen!

      Werd machtig mooi beloond zojuist, geblowd ook bijenzwerm gezien en een vosje. Vosje net gemist op de foto, maar dat is een verhaal voor een andere keer hihihi
      image.jpg image.jpg image.jpg
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #93
        Re: Greyvol's buitenkweek 2016

        HAHAHAHA HAHAHAHA Greyvol, geniaal dat filmpje over die eenden!!
        Ik lig hier dubbel van het lachen

        Leuke foto's
        Groene vingers

        Comment


          #94
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            .??????

          #95
          Re: Greyvol's buitenkweek 2016

          Thanx LR2 en TheBird!



          Het begon met een godverdomme in de auto. Beesten zitten te janken en ik gooi er eentje uit. Meteen stil en ze gaan zitten. Was wel een goeie godverdomme dacht ik toen, zal wel weer een donderwolk boven me hebben hangen!

          Zaterdag de viertiende, damn zeg gisteren vrijdag de 13e en keiveel gedaan, thuisgekomen en veel meer kan ik niet herinneren. Was wel moe.

          Zo te tering zeg, log van me moeder op internet gezet. Is ook wat, dat doe je ook niet elke dag. Gemixte gevoelens erover, wil heel graag dat het werkt en dan moet je extra moeite doen om de vervelende dingen te bekijken. Maar die horen er ook bij en afschermen is niet beschermen..

          Dacht ga maar eens wandelen, 7 uur ofzo, zie ik dus die bijenzwerm. Greyvol's bolletje springt in overdrive, wtf al maanden aan het lezen over bijen en nu recht voor zijn neus. Snel naar huis!

          En maar denken, gifbak uitwassen en meenemen. Lekker snugger vol met terpentine damp, liggen ze meteen plat. Rook is onzin, natuurlijke zwerm proppen de bijen zich vol met honing om ergens anders te gaan wonen. Noodrantsoen! Die hebben geen zin in vechten. Alleen in noodzaak doen ze dat. Doos van de tumble? Jaja beter al. Slaapmutsje zag ik pas toen ik weer thuis was. In 6 min alles gepakt en weer terug gereden. Ducttape, slaapmutsen en een dekentje van de hond. Tuinpak aan en motorjack, handschoenen ken ik nie vinden. Oei oei zijn ze er dadelijk nog, ben lekker vroeg maar als de zon erop komt zijn ze weg!

          Veel youtube filmpjes gezien en dat is takje schudden en die zwerm valt dan in het bakkie. Appeltje eitje. Hahaha adrenaline adrenaline

          image.jpg

          Eerst even de struik ervoor bekijken, dorentjes, oppassen dus dat je niet heel die slaapmuts openrukt met die dingen.

          Ok, daar gaan we, mietje hoor ik achter me??? Irritante opmerking in mijn hoofd om me zover te krijgen dit te doen. Slapjanus, moette doen dan jongen! gaat in mijn hoofd!!

          Tis ook te gek een wilde zwerm, een gekochte vind ik niks. Ten eerste zijn die duur en ben je niet divers aan het kweken. (Hoor mij nou?). Ben me aan het verdiepen in de bijen en wil ze een betere plaats geven. Nu rip ik de natuur, maar hopelijk vergeeft ze het me als ze ziet dat ik er goed voor zorg. Heb de plannen van de nog te maken bijenkorf al weken op zak, maar krijg ze nog niet geprint zeg maar. Ja, ik ben eigenwijs en wil alles zelf doen, zit gewoon in me, wil echt alles weten. Tot vervelends toe, kan heel betweterig zijn. Probeer daar wel op te letten, komt een beetje door het oude werk, continue simpele dingen uitleggen.

          Meeste bijen leven op suikerwater en het gaat niet goed met de bijen, reguliere imkers met de korven, maken telkens de hive kapot om te oogsten. Oogsten van de bijen vind ik nog niet zo boeiend, flinke gezonde bijenzwerm maken wel! Zoals alles maakt de mens een hoop kapot, zou vet zijn als ik de bijen een goed huis kan geven. Erg dubbel weer en dat is mijn leven, zo dubbel dat ik zelf ook dubbel ga zien en denken.

          Tis vaak fantasy met een donkere realiteitswolk. Kan het niet verkroppen dat ik het niet KAN en wil het wel DOEN en ga het ook doen. dat het nog lukt ook is bizar en kan ik enorm van genieten. Keer op keer als ik eraan denk. Beter nog als mental screenshots! Ik moest nu rustig doen omdat ik niet anders meer kon, bek en bek af. beter is om rustig te blijven. Zie nog net geen sterretjes, dus greyvol kan nog steeds niet inschatten van wat hij wel en niet kan. Rustig doen en blijven en niet zo panikeren dus.

          Super onverantwoord gaat die Grey imkeren zonder dat ook maar ooit gedaan te hebben, zonder pak, maar wel met de nodige kennis.(youtube kennis) Echter zonder ervaring, heel dom en gevaarlijk eigenlijk.

          Hahaha sta nog stijf van de adrenaline, vraag net aan mijn vriendin hoe ik net thuis kwam. Erg grappig, ik stuiter echt en roep dan bijen en ren wat rond hahaha Zo apart, vind het ook supergaaf en ben zo blij

          Slaapmutsje eronder, schud, schud, prik, schud, dekentje erover en rennen. Greyvol is gestoken, en zet het op een rennen. Dat is dus wat je niet moet doen. Ik zie er ook uit als een grote beer, met een zwarte pet, donkere kleding en een zwart slaapmutsje. Lekker bedreigend dus. Bedenk nu ook dat ik beter de kleine slaapmuts had kunnen pakken en de grote erweer overheen en je bent klaar. Mmmm inderdaad beter. Maar ben er nu dus gaan! Gaat nog fuckin snel dat rennen maar ben binnen drie passen buiten adem en ben maar even gaan zitten. Kiekje schieten, jointje roken, colaatje drinken en snel weer verder. Vinger dik hahaha eindelijk, wil ik ook al zo graag een keer meemaken. Heb ik dat alvast gehad. Instant Imker!

          Trip naar de auto duurde wel twee uur, kan telkens maar een paar passen die korf verzetten. Ik overschat mijn kunnen elke minuut zowat van de dag, denk dat ik heel wat kan. Maar heb weinig puf. Dat is dus goed en de bijen worden rustig, zie zelfs een vosje en ga aandachtig kijken. Dacht eerst he, een grote kat. Mooie dieren zijn dat. Maar fuck wat is dat een eind lopen! 300 a 400 meter

          Eindelijk bij de auto, slaapmuts erin, ramen open en rijden. Autogordel niet om, moet eruit kunnen springen. Just in case! Gaat super goed, bijen zitten tegen de achterruit geplakt. voor het eerste stoplicht, kijk in de achteruitspiegel. Zie ik een wolkje bijen?

          Stoplicht groen, rustig optrekken, beetje wind in de auto. Bijen weer tegen het raam, super. Nu alleen nog maar groen en het komt goed. Hahaha thuis, springt die Greyvol uit de auto, belt zijn maatje voor een one day build om de hive in elkaar te knallen.

          Missie geslaagd! Mijn maatje was trotst op zijn werk en terecht, een vette Top Bar Hive. Geweldige dag, hopelijk doen ze het goed..
          image.jpg image.jpg
          image.jpg image.jpg
          image.jpg image.jpg image.jpg


          Haha maatje kan me toch een partij knallen, dat is niet normaal. Ben ook helemaal op. Was wel heel paniekerig op het laatst maar was ook nog even van de trap gedonderd met me nieuwe imker helm en handschoenen, drie tredes maar, amper vallen. Zo goed heb ik me al lang niet meer gevoeld!

          Tekst van mijn vriendin: Zaterdadochtend 9:15; greyvol komt binnenstuiteren. Fonkelende oogjes, strak van de adrenaline. Wat heeft die jongen nou weer gedaan? De poort staat open, en ik zie de auto staan met alle deuren open en iets groots achterin, dichtgetapet. "ga ns kijken, ga ns kijken!" roeptie enthousiast. Ik loop naar de auto, en als ik dichterbij kom hoor ik "bzzzzzzz"

          Die jongen heeft n bijenzwerm gescoord! "ze moeten zo snel mogelijk n kast hebben, zou 'maatje van de kas' al wakker zijn? Daar zijn we wel de hele dag mee bezig. Zal ik ze in de kas zetten? Nee, dat is te warm, tegen de schutting dan?"
          alle deuren gaan open, ramen dicht. Greyvol loopt heen en weer, " het hoeft maar een klein kastje te zijn, hier achter de deur kan ie mooi staan".

          Maar eerst gaat de zwerm in de dichtgetapete slaapmuts de voortuin in. " ik liep daar, en de honden zaten te schijten, en zag ik ze en dacht, die wil ik hebben, en toen ben ik terug gerend, van alles gepakt thuis, 3x op en neer gelopen want ik was van alles vergeten, en toen heb ik de zwerm gewoon gevangen! Ik moest wel 3x schudden, en toen haalde ik me open aan n doorn, en toen werd ik 1x gestoken, ik heb gerend jongen! N zwart petje was niet zo'n goed plan, leren jack is fijn.

          Het was bij de bever, en toen ik in mn achteruitkijkspiegel keek, zag ik ineens n wolk bijen.
          image.jpg image.jpg
          S'nachts mogen ze in hun nieuwe huisje en doet greyvol zijn oogjes dicht!
          Last edited by Greyvol; 15 May 2016, 01:52. Reden: Was dat nou de droogkast ghehehehehe
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #96
            Re: Greyvol's buitenkweek 2016

            tof dat je niet van plant bent hun wintervoorraad aan te slaan
            teveel imkersbijen verdringen de populaties van wilde bijen, en die bijen bestuiven meer maar omdat de imkerbij al het vroege stuifmeel opvreet komen die in de problemen
            wel goed dat je nu een hive zelf hebt
            en rodn augustus mag je een uitzwerm meemaken van nieuwe koningen en de darren iets later
            doe het goed en de natuur heeft een zwerm terug in de herfst
            mooi verhaal weer
            doe het goed

            Comment


              #97
              Re: Greyvol's buitenkweek 2016

              Super vet verhaal Greyvol kon het me helemaal voorstellen mooi geschreven .

              Comment


                #98
                Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                Thanx Nonsense en B2N,

                Weer is nu minder, beetje jammer! Hoop dooie bijen om de korf en dat doet wel pijn, en beetje spijt heb ik er wel van. Hoop dat ik die koningin niet fijn heb geknepen door mijn lompe gedoe. Orginele plek had geen schijn van kans, daar rijd een traktor en hele kuddes koeien en ze zaten op grijphoogte.
                image.jpg image.jpg image.jpg
                image.jpg image.jpg image.jpg
                image.jpg image.jpg

                Ik ga zeker mijn best doen B2N, jammer dat ik net de mannetjes wietplant genekt heb, hadden ze meteen feestmaal met al dat stuifmeel.

                Het is een Top Bar Hive geworden omdat die dirt cheap is en voor de beginner erg fijn werkt. Volk hoef je minder te verstoren. Er zitten 39 van die dingetjes in (frames, zijn een hele hoop zaagsnedes) en een scheidingsplaat. Nu hebben ze weinig ruimte en dat vinden ze fijn, als ze dadelijk wat verder zijn, hopelijk, dan krijgen ze meer ruimte. Hij is zo groot zodat ik niet veel hoef te doen, zijn alleen het observatie luikje vergeten te maken. Was nu wel handig geweest.

                Poten en onderschuif is gemaakt van de oude droogkast en het hout heb ik gekregen van een mevrouw bij mijn moeder in de straat. Die zag mij sprokkelen en sprak me aan kom eens in de schuur kijken want ik ben ook aan het opruimen. Twee euro besteed aan de was en het dakje is van de afghaan vorig jaar. Ding heeft karakter en kan er altijd nog in begraven worden. (voeten buitenboord hahaha gaten zijn zo gemaakt zei me maatje)

                weer een hobby erbij en een dag om nooit te vergeten, zou wel lullig zijn als ze straks allemaal dood op de bodem liggen.
                De stukjes was is de bedoeling dat die bijen gaan denken, dat maken wij zelf wel af!


                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                image.jpg
                image.jpg
                Last edited by Greyvol; 15 May 2016, 11:14. Reden: Do or die!
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  #99
                  Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                  Erg gaaf greyvol! Hoop dat t gaat lukken!

                  Comment


                    Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                    Leuk verhaal greyvol !!
                    Heb er maar een stick bij gedraaid

                    Met veel plezier liggen lezen, mooi geschreven

                    Jij bent goed bezig met de natuur, word er helemaal vrolijk van
                    Ik hoop dat de bijen tevreden zijn met hun nieuwe huisje, ik vind het iedergeval een knap bouwwerk!
                    Je hebt een mooie tuin om ze te huisvesten

                    Spannend die actie van je, ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat.
                    Groene vingers

                    Comment


                      Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                      Ik kom er ook even bij zitten hoor!
                      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                      Comment


                        Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                        Geweldig Greyvol!
                        Boeiende actie en heel boeiend geschreven, mijn complimenten !!

                        En nu een paar dagen rustig aan doen

                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment



                          Heb heel de dag liggen pitten, wel nog langs mijn ouders en wat gebabbeld. Mijn moeder wil met de parkinson medicijnen stoppen, heeft toch geen zin want beter word ik er niet van. Zegt ze.. Ze heeft wat zitten lezen op internet, google parkinson en wiet en je zit op Rolingstoned. Daar moet je niet kijken mam.. Ik heb haar de fotos laten zien van de hive, 15 stuks en even kiezen welke de beste is. Die vorige vier, eentje had ik gekozen. Heb zelfs moeite met slechte fotos weggooien hahaha

                          Deze heeft mijn vriendin vandaag geschoten tijdens de rescue actie.
                          image.jpg
                          Voelde me al schuldig om te gaan pitten als de bijtjes nog niet allemaal binnen zijn, maar doe net pas mijn ogen open. Slaapmutsje weer vergeten hahahaha Dat verduisteren is niks voor mij.
                          Last edited by Greyvol; 15 May 2016, 19:32.
                          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                          2016 - Greyvol's buitenkweek
                          2017 - Santa Maria van Space Cees

                          Comment


                            Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                            Mijn moeder krijgt cannabis olie op basis van cocosolie van "stiching suver nuver". Dat bevalt haar prima. Goed geregeld daar. Klinkt verder als een mooie dag daar kerel!
                            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                            Comment


                              Re: Greyvol's buitenkweek 2016

                              Thanx D
                              Zeker een fijne dag, en bizar dat dat op mijn pad komt


                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Voor de bijen liefhebbers
                              Mooi kanaal, die gast is helemaal fan van Nederland! Volgde hem al een tijdje met zijn trip naar Holland.


                              Deze kerel ook, haha wist eerst niet eens dat hij een hele serie had over bijen. Zijn andere filmpjes zijn ook gaaf en leerzaam.

                              Wat background info van de youtube filmpjes die ik zoal volg. Ben nog oude duitse filmpjes aan het zoeken.. Bienenkiste ghehehe
                              Last edited by Greyvol; 16 May 2016, 11:09. Reden: Monkey see monkey do
                              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                              2016 - Greyvol's buitenkweek
                              2017 - Santa Maria van Space Cees

                              Comment

                              Bezig...
                              X