Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

    Lekker een mooie dubbele kas. Is het geen optie om de 2 kassen zo te plaatsen dat je een deur er tussen houdt? Ja kost je wel wat groei ruimte, maar geeft wel extra mogelijkheden zoals 1 deel verduisteren en 1 deel licht houden met voorgroeien en wellicht beter controleerbaar per gedeelte ipv 1 heel grote kas.

    Anyway, mooi project zo.
    Succes!

    Comment


      #17
      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

      OHO jij heb een leuke tuin en JHOOOOOOO wat veel aardbeien Ik heb ook de framboos aardbei en de witte en nog soortje geloof ik.
      Maar die staan in potten en ik wil ook zo leuke paal als jij heb. Maak jou vrouw Jam van de aardbeien en de fruit bomen?
      God was never on your side..

      Comment


        #18
        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

        @Bigmart. Het wordt een grote kas omdat ik dan juist makkelijker controle kan houden werk ook met 1 afzuiger in een helft van de kas word straks een nachthok gebouwd wat ik open en dicht kan doen dmv gordijrails de andere helft blijft vrij voor voor groei


        @Belladonna die palen zijn makkelijk zelf te maken ik ben naar de sloop gereden en heb stukken buis rond 160 gehaald en er gaten ongehoord met een gatenzaag dan een vuilniszak aan de binnenkant en opvullen voorzichtig af en toe even tegen de zijkant slaan zodat de grond goed in de buis zakt
        Dan pak je een electiciteitsbuis en boor je gaatjes in van 2 mm om de 10 cm en die steek je in het midden vd buis dan je plantjes er inzetten ik heb op de buisjes een fles gezet zodat ik ze goed kan wateren
        de vrouw maakt idd altijd jam er is altijd zoveel dat we het niet allemaal kunnen eten voordat het slecht word


        Update 12-3-2016

        Zaadjes die gekiemd waren steken allemaal de kop uit de grond
        wat hadden we ook weer geplant ?

        Spliff regulier. 2x Ak boven 11-3-2016
        Spliff regulier. 1x Mk. boven 11-3-2016
        RQS. Fem. 4x Pf. boven 10-3-2016
        Haze xx 1x H. boven 11-3-2016 uit mijn haze van vorig jaar licht Herman vorig jaar paar ballen van verwijderd maar zo lekker dus toch gekiemd

        3x Spliff top44 en 1x spliff Mk willen niet kiemen
        Foto moet ik nog maken.


        Critical 1 & 2 komt weer wat groei in merk duidelijk dat het weer wat warmer word in de schuur van de week is kijken of ik nog een paar stekken kan pakken


        Attached Files
        Last edited by Nonsense; 12 March 2016, 20:57.

        Comment


          #19
          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

          Update project tuinkas 14 maart

          @Belladonna achter de kas staan nog 1 vijgeboopje 2 appelboompjes 2 pruim en 1 peer deze eten we meestal gewoon zo op en de peertjes worden stoofpeertjes

          We zijn weer wat gevorderd met de kas het frame van de nieuwe kas in elkaar gezet de kassen gekoppeld dmv een aluminium strip van 45 breed
          Ook de raampjes van de achterwand uit de oude kas overgezet in de nieuwe kas zo hou ik 6 raampjes over waar ik evt een klein kasje van kan maken
          Het spannendste moet nog komen het frame uit de achterwand van de oude kas halen waarschijnlijk zal ik hier nog iets moeten verstevigen om verzakking tegen te gaan

          Attached Files

          Comment


            #20
            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

            Een hoop werk,maar denk ook dat je een hoop wiet gaat krijgen
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #21
              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

              @joremkrank. Als de hoop maar hoog genoeg is om een jaar van te roken ben ik tevreden.
              De kas is eigenlijk mijn stukje tuin , voor de kas is het speelveld van me dochter en achter de kas van me vrouw
              Zo heb ik alles uit het zicht voor ouders die hun kids komen halen en hoef ik niet snel een paar planten te verzetten

              Comment


                #22
                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                Gaaaf man! Ik wou dat ik er het geld/tijd/plek voor had. Echt wat een werk gaat daar in zitten. Respect!!!

                Love,
                Wunkie
                Life's a bitch and then you die.
                So fuck the world and lets get high.

                Comment


                  #23
                  Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                  @wunkie. Gelukkig vind ik het niet erg om bezig te zijn en vind ik het heerlijk om iets te bouwen / maken
                  ik heb tot eind april vrij dus zal toch me tijd een beetje moeten vullen
                  En ja het kost een paar centen maar das eigenlijk maar een fractie van wat ik naar de shop zou moeten brengen als ik mijn rokertje zou moeten kopen

                  Voor de liefhebbers
                  De kasjes heb ik goedkoop gekocht via e-bay.de van https://www.deuba24online.de/garten/...hshaeuser.html ze kosten daar de helft als wat je op een NL site betaald
                  Even je kasje uitzoeken op die site en een mail sturen dan krijg je de verkoop link van e-bay.de en kan je bestellen.
                  Binnen drie werkdagen is het dan in huis

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
                  Last edited by Nonsense; 16 March 2016, 12:33. Reden: Directe link nar kas

                  Comment


                    #24
                    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                    Zaterdag 19-03-2016



                    Nog een plaatje van de zaadjes
                    Het voor groei kastje word te klein zal niet lang meer duren voor er geschoven moet worden en er dan toch al wat naar de kas moet .

                    Attached Files

                    Comment


                      #25
                      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                      Puik werk!
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        #26
                        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                        gewoon wat tl erbij maak ze blij
                        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                        Comment


                          #27
                          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                          Wauuuu
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #28
                            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                            Lekker bezig ouwe.
                            Das geen nonsense.
                            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                            Comment


                              #29
                              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                              Nice. Das nog eens leuk buitenspelen. De zongoden worden hier aanbeden. Ik neem aan dat je ook hemelwater gaat gebruiken??? Good job. Gr JB
                              Keep em green

                              Comment


                                #30
                                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                                Update 23-3-2016

                                @Jonkie Bonkie was inderdaad van plan alleen hemelwater te gebruiken je weet wat ze zeggen al het goeie komt van boven
                                Van de week mijn tank ingepakt met vijverfolie en een groen afdekzeil om het water donker te houden en algengroei te voorkomen



                                Vandaag de criticals gesnoeid en wat stekken gesneden en de struikjes een beetje gelijk gemaakt zijn er uiteindelijk wat meer geworden als op de foto
                                De temperaturen worden al beter dus verwacht ook wel dat het merendeel zal wortelen en zullen dan een selectie maken
                                Van de laatste snij heb ik er veel weggegooid omdat ze niet wortelde in de ijskoude schuur deze staan nog in mijn andere verslag Mijn Tuintje 2015



                                Het kleine plantje in de kas begint te bloeien ze staat achterin de kas en constant in de weg met klussen



                                Volgens mij de perenboom die begint knoppen te krijgen die spoedig open zullen gaan en dan gaat het echt beginnen het stikt hier ook van de versufde bijtjes die voedsel proberen te zoeken Daarom van de week veel bloemen gezaaid en bollen geplant om de Tuin wat kleur te geven

                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X