Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

    Aanvulling update

    Hoe gek kan je worden van metertjes die niet optimaal werken
    Van mezelf heb ik twee pH meters en heb me maatje langs laten komen met zijn meter
    Alle meters eerst geeikt voor we gingen meten

    Nu blijkt mijn oude meter 0.3 af te wijken om gek van te worden
    Even het regenwater gemeten met de drie geeikte meters om erachter te komen of er daadwerkelijk een niet goed werkte

    Het regenwater wat we hier hebben gemeten heeft een nacht in de kas gestaan in een gieter deze heeft een pH van 6.5 wat al aanzienlijk hoger is dan 5.9
    Tijd om nog is een nieuwe aan te schaffen en de oude weg te gooien
    We gaan gewoon door met gewoon regenwater te geven wat een nacht in de gieter heeft gestaan

    Nog een foto genomen van het blad waar ik van denk dat er een magnesium probleem is .

    Attached Files
    Last edited by Nonsense; 4 May 2016, 06:47. Reden: Diagnose twijfel

    Comment


      #62
      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

      Zeer netjes ga zo door
      Ik mag jammer genoeg van de vrouw
      niet zoon kast bouwen
      Succes en blijf je volgen
      Gr dylano22

      Comment


        #63

        Comment


          #64
          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

          Update 7-05-2016

          De PowerFlower is afgeknapt door het omtrekken met jojo's gek genoeg groeide ze nog gewoon verder
          Zo zie je maar ze kunnen wel tegen een stootje.


          Toen zat ik later in de kas rustig een jontje te roken en kijk naar de PowerFlower in specikuip met de gedachte dat ze daar nog 7 weken moest staan.
          Denk dat gaat niet goed komen natuurlijk nu al net zo breed als de 90 liter kuip en dan groeit ze ook nog eens supersnel de hoogte in

          Om dat moment nam ik dus zo een nonsense beslissing en heb All takken eraf geknipt en van boven 3 takken laten zitten en begonnen met verduisteren
          Zo kunnen de takken die er nog opzitten doorschieten en top gaan maken

          Waarom knip je dan die takken eraf ? Ik kan niet gaan slepen met een 90 literkuip dus als ik haar zo aan de bloeikant zet zal ze tegen de rest aangroeien
          LIk raad niemand dit aan he laat dat duidelijk zijn





          Overzichtje van de kas
          Het was lekker warm vandaag in de kas de temperatuur was Max 33 graden wat zeker nog wel te doen is
          De zon komt al wat hoger te staan zo kan ik nog een klein strookje van het dak in de Witvast zetten
          zolang de achterzijde (waar planten staan) zon heeft is het voor mijn goed.

          Begin van de week wat calcium en magnesium en later wat voeding mee gegeven
          Voor de rest krijgen ze nog steeds regenwater naar mijn idee nu nog wel te weinig ik kan maar moeilijk een balans vinden met deze grote kuipen
          Vandaag gekeken dmv een monster onderuit de Kuip te nemen ,onderin de Kuip was de grond gewoon droog vandaag .
          Daarom de ene Kuip met vooraad eronder even 10 liter ingegooid zodat deze even langs onder kan volzuigen



          De PowerFlower van 4 januari is vandaag verhuist naar de kliko ik had haar van de week een dwarslaesie gegeven omdat ze nogal bleef doorgroeien
          Nu keek ik vandaag en zag ik wat banaantjes in de top

          Dat was m weer tot sinas
          Attached Files
          Last edited by Nonsense; 7 May 2016, 22:04.

          Comment


            #65
            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

            Dat ziet er netjes uit!
            Flinke stam die je zo hebt gekortwiekt, voor en na leuk om te zien
            Fijne dag en geniet ervan nonsense
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              #66
              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

              Thanks Greyvol ook al lekker vroeg uit de veren op Moederdag.
              Achteraf gezien had ik die wel wat netter mogen afsnijden.
              Dont do this at Home zullen we maar zeggen .

              Comment


                #67
                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                Ghehehe ik kijk zo naar binnen (holle stengel)
                Smeer je de gaatjes niet dicht met vaseline?
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  #68
                  Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                  Zat er wel aan te denken had iets gelezen met zeezout en vaseline heb er alleen geen ervaring mee
                  Ben ook bang dat het door de warmte smelt en in de stam loopt . wat is wijsheid

                  Vorig jaar had een oorworm zich genesteld in een afgeknipte tak zie die er maar is uit te krijgen ghehehehe niet dus
                  Hou me vochtigheid nu onder de 70 % te houden zodat schimmels niet zoveel kans krijgen

                  Vanaf me 17 kweek ik al me eigen plantjes en al 22 jaar zijn pistels bij mijn haren en pruikjes zijn topjes het is dan ook voor mijn weer een leerschool met al die termen waar ik me nooit in verdiept had.
                  In veel post zie ik de problemen en denk ik te weten wat het is, omdat ik het niet goed kan onderbouwen reageer ik simpel of niet

                  Tips zijn altijd welkom

                  Comment


                    #69
                    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                    Als rookie lees ik hier vast mee mee, veel interessante dingen te lezen
                    Keep it growing nonsense
                    Ziet er lekker uit
                    Groene vingers

                    Comment


                      #70
                      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                      Zo zeg, dat is flink wat ervaring. Is ook wel te zien aan je damens. Bij mij ziet het er wat minder uit(oude santa damens zijn ook op leeftijd), maar begin de plant wel iets beter te lezen. En het gaat steeds beter en beter en dat is superleuk!

                      De nieuwe kroost ziet er top uit, alleen te kleine potjes, maar grote potten weer niet handig met vervoeren. Dus doe nog steeds genoeg niet goed ghehehe

                      Verduisteren ook maar aan begonnen en dat komt wel een beetje door de Nonsense aanpak. Voor alles een eerste keer.

                      Vorig jaar ben ik met de vaseline met zout, beetje mengen maar vergeet vaak het zout begonnen. Kreeg die tip en leek me wel logisch met vocht. In de natuur vreten de konijnen er ook een stuk af en smeren ze het ook niet met vaseline in. Maar alle beetjes helpen en kan geen kwaad was mijn idee.

                      Fotos van vorig jaar:
                      image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
                      Was ook wel een flinke jaap en zout vergeten natuurlijk.
                      Last edited by Greyvol; 8 May 2016, 09:20.
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        #71
                        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                        Kwijlkwijl. Mooi overzicht van de kas. Doe je goed. Drastische aanpakken zijn vaak doorslaggevend ik volg. Gr JB
                        Keep em green

                        Comment


                          #72
                          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                          13-05-2016

                          2 weken bloei en toch nog even onder de scrog gesnoeid ik twijfelde al een paar dagen of ik het nog zou doen
                          Het was helemaal dichtgegroeid en de blaadjes lagen op elkaar te zweten daarom toch maar besloten de onderzijde alsnog onder handen te nemen
                          Ook nog wat blaadjes bovenop weggehaald die lagen te zweten op een top of een ander blad dat is dan wel weer een nadeel van een scrog vind ik zelf.

                          De vier stekken genomen van de criticals die nu in de bloei staan gaan als de brandweer twee ervan heb ik ook al mee in de bloei gezet
                          Ik wil de stekken deze week nog even behandelen met neemolie,
                          Op de bloeiende Critical 2 uit zaad zit spint , deze had ik ook niet preventief behandeld met neem de andere 3 had ik wel preventief behandeld
                          vraag me niet waarom ik die niet behandeld heb dat is voor mijn ook een raadsel ???
                          Voor de rest geen Bijzonderheden alleen regen water gehad deze week 1 dag laten staan pH 6.4 - 18 graden




                          PowerFlower

                          Vandaag de powerflower op 3 takken een dwarslaesie gegeven op de hoogte van het scrognet zodat ze straks nog in het bloeihok past



                          Nachthok

                          Het plastic aan de raamkant was nog niet geheel lichtdicht aan de onderzijde
                          Dus van de week toen ik tijd had, gelijk een balk van onder gemaakt met gelijk 3 lucht inlaten van PVC 80 rond
                          Bovenin het hok nog een klein afzuigertje gemaakt voor snachts zodat het nachthok beter lucht .



                          Dat was m weer tot zinas
                          Attached Files

                          Comment


                            #73

                            Comment


                              #74
                              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                              @B2N. Bedankt .
                              Sterker nog het zijn nog niet eens Hanna meters het zijn van die goedkope Chinese aquarium meters
                              Ik heb al zoveel van die dingen versleten van Hanna ,Milwaukee
                              Combi meters en handmetertjes op een of andere manier krijg ik ze altijd naar de klote
                              Bewaar ik ze in Bewaar vloeistof dan cristaliseerd het en droogt het dopje uit , tegenwoordig bewaar ik ze gewoon in gedemineraliseerd water.

                              Ze zullen misschien wel wat afwijken op den duur zoals we zagen in bovenstaande post Alleen bestellen we dan gewoon 2 nieuwe voor 10 euro de stuk
                              Je krijg het toch wel in de gaten als een meer dan normaal afwijkt

                              Inderdaad dat knakken is meer tijdelijk had de stek in de grote kuip ook gekankt en staat ook weer zo goed als recht
                              Je kan het ook goed zien bij die zaadplanten die in de bloei staan ,als je op die foto van de stammen kijkt zie je ook allemaal knobbels weer recht gegroeid
                              Zodra de voor bloei er in zit haak ik er een jojo aan die ze omlaag naar het scrog net trekt misschien maak ik nog een klein stukje net ervoor
                              Ik voorzie wel ruimte gebrek als ik zo die stek zie gaan in die grote Kuip .

                              Comment


                                #75
                                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                                Leuk verslag, ik kom erbij zitten .

                                Doe zo verder Nonse, veel geluk !


                                Hippie .
                                The seeds of today are the flowers of tomorrow

                                Comment

                                Bezig...
                                X