Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

    Een paar gesnipperde uien erbij geeft ook een heleboel zwavel.

    Comment


      #92
      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

      Nonsense jij ben toch zo een Critical fan van RQS ?
      Ja joh niks mis mee ik heb deze al jaren innde tuin staan nooit geen herma of uitval mee gehad

      Jeweet toch dat RQS niet zo goed bekend staat om zijn zaden ?
      Ja zoals ik al zei kweek al jaren zaden van RQS en heb metde Critical nog nooit iets gehad wel is een mannetje van een dwarf

      Ok dus toen heb je gewoon weer zaden gekocht bij RQS?
      Ja wat kan er fout gaan toch!



      Gvd ik wil alleen nog regulier zaad en maak ik stekken om verder mee te kweken
      Ik heb hier RQS nog zitten verdedigen op het forum nou schaam me diep om aan die ervaringen van anderen te twijfelen .
      Ik heb de banaantjes verwijderd met een pincet en gelijk in bakje water gegooid

      Dat was de nieuwsflits
      Attached Files

      Comment


        #93
        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

        Surprise
        Groene vingers

        Comment


          #94
          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

          Tis echt balen, maar je post is geweldig
          Ff vloeken, die bananen eruit en gaaaaan! nonsense
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #95
            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

            @The Bird . Ja dat was een verrassing zit je lekker een jointje te roken en kijk zo over de topjes en denk : serieus, echt waar, dat meen je niet !

            @Greyvol :. Inderdaad Grey even vloeken en weer door gaan
            Gek genoeg zaten de banaantjes alleen in de zaadplanten en niet in de stekken ervan
            Echter twijfel ik nu wel of ik de stekken die in de groei staan of ik die nog wil behouden.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Na zo een avondje piekeren heb ik het besluit genomen de 2 critical stekken die er nog staan de nek om te draaien
            Dit geeft me het voordeel dat ik ruimte krijg in de kas en de volgende plantjes in kleinere potten kan zetten
            Wil het risico niet lopen dat hier straks ook weer banaantjes in komen ,het kost een hoop tijd om ze te zoeken en verwijderen.

            Nu heb ik van Spliff nog wat regulier zaad liggen , ik had hier al zaden van ontkiemd en was niet te spreken over de kiemtijd en score
            Dus deze heb ik eerder in het verslag al verhuisd naar de Kliko mede ook omdat het een beetje teveel werd
            Omdat ze de zaadjes ook niet weggeven wil ik het dan toch nog maar een keer met deze proberen
            Nadeel is wel dat ik er straks dus weer over mijn limiet heen ga mits ze allemaal kiemen is kijken hoelang het duurt dat de baas des huizes zegt opruimen.

            Afijn wat hadden we nog liggen we hadden nog 5 White widow regulier. 3 Master Kush regulier. En 3 AK regulier
            Hopelijk zitten er een paar mooie planten tussen waarmee ik dan dit jaar kan kruisen voor wat regulier zaad




            Verder nog wat plaatjes uit de tuin
            Een kiwi opgekweekt uit een kiwi van de liddl wat frambozen ,kruisbessen ,peertjes ,appeltjes ,aardbeien en nog wat bloemetjes
            Ben een beetje grof geweest met zaad tussen de fruitboompjes dit word een dichte wildernis wat ik eigenlijk wel mooi vind.




            Dat was m weer
            Attached Files
            Last edited by Nonsense; 19 May 2016, 22:55.

            Comment


              #96
              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

              Vanmorgen nog twee banaanjes gevonden in de Critical 2 , heb ze gelijk verwijderd met een pincet
              Het feit dat ik er nu al behoorlijk wat heb gevonden maakt de kans nog groter dat er nog meer in zitten
              Denk dat ik ze vanavond toch even besproei water voor de zekerheid al ben ik hier geen Fan van ,Maja van zaad ben ik ook geen fan

              Niet te lang over nadenken daarom vanmorgen gelijk de twee stekken omgelegd
              De Kuip laat ik nog even staan daar kan ik straks de kluit uithalen en is testen hoeveel water er nou bij kan .



              Fijne dag allemaal, het is lekker frietjesdag vandaag
              Attached Files

              Comment


                #97
                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                Mooie foto's Nonsense!
                Leuk om zo met je mee te kunnen kijken

                Veel succes in je kas, lekker groen
                Groene vingers

                Comment


                  #98
                  Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                  Update 21 mei

                  21 dagen bloei achter de rug we gaan verder waar we gebleven waren
                  Echter ben ik wel even overgestapt op kraantjeswater wat ik afzuur naar 6.5
                  Van de Week nog een laatste keer Magnesium MgO 8% mee gegeven totaal 3 beurten
                  Daarna de pot laten drogen 2 dagen toen een waterbeurt afgezuurd met citroenzuur Ph6.5 goed ingewaterd
                  En vanmorgen de planten een regenbui gegeven om evt stuifmeel weg te spoelen en onbruikbaar te maken



                  PowerFlower

                  Deze vandaag nog een beetje geknakt ze groeit als een malle en heeft nog maar net voorbloei
                  Dit terwijl de stekken die vanaf de zelfde dag zijn verduisterd vandaag beginnen aan de bloei.
                  Ook groeit er bij de PowerFlower een blaadje uit het blad had er wel is iets over gelezen alleen zelf nog niet meegemaakt



                  Dat was m weer
                  Attached Files

                  Comment


                    #99
                    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                    Geinig dat blaadje eigenwijs
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                      verduisteren gaat goed
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                        Nog nooit eerder zo'n blaadje gezien, geinig hoor
                        Groene vingers

                        Comment


                          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                          dat is superpotent dan ofzo ?
                          ik heb het nog nooit gezien, zo een miniatuurblad aan basis fanleave
                          hoe noemt men dat? en waarop duidt dat?
                          met pistels heb ik vaker gezien en mijn f2 had dat ook

                          mooi , die vertikale wand aardbeien
                          leuke tuin waar je in bezig bent

                          Comment


                            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                            @B2N. : Ik weet ook niet wat het is , appart is het wel
                            Het enige wat ik kan vinden is dat de plant teveel energie zou hebben en daarom een extra vinger aan maakt
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...593#post141593

                            Ja die tuin he vind heerlijk om daar in bezig te zijn en m'n hoofd beetje leeg te maken .
                            Het hoeft allemaal niet strak en netjes hou er wel van als alles beetje door elkaar groeit

                            Die aardbeien wand had ik gemaakt van een kunstof pallet en de binnenkant van een kweektonnetje van vroeger
                            Achterlijk eigenlijk zo een tonnetje als ik daar aan terug denk, weet niet meer hoeveel
                            Maar er moesten heel veel plantjes in en 1 lamp in cooltube en dan rondom de lamp kweken

                            Comment


                              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                              lols , meneer heeft een vertikale tuin gehad
                              dan ben je aaridg rustig geworden vgl met toen
                              mooi tweede leven voor die tower
                              en teveel energie, dus dat worden megajoekels van toppen
                              we volgen mee

                              Comment


                                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                                In het bladhart zitten ook meristeem cellen. Cellen die dus nog niet gedifferentieerd zijn en dus nog vanalles kunnen worden. Normaal groei vanuit het bladhart meristeem het blad verder uit dus krijgen die meristeem cellen daar, door plantstuurstoffen de instructie; maak blad.
                                Maar als de plant hormonaal verstoort is kan het voorkomen dat meristeem cellen een verkeerde instructie krijgen. Bij veelvuldig toppen en knakken komt het wel voor want dan verstoor je dus telkens de hormonale balans in de plant. Ook bij overmatig bladvoeding heb ik het wel zien gebeuren met name bij gebruik van de Hypro bladsprai. Ik vermoed eens dat daar dus ook wat plantstuurstoffen in zitten.
                                Uit zoon bladhart kan dus een extra vingertje groeien of zoals bij jouw een steeltje met blaadjes of zelfs een bud uit het bladhart.

                                Comment

                                Bezig...
                                X