Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

    27-3-2016

    Vanaf vandaag zijn we echt buiten gaan spelen het voor groeihokje werd te klein
    De kas is zo goed als klaar dus na de eitjes verstoppen ben ik is wat zaailingen gaan verpotten om te verhuizen naar de kas
    De zaden zijn afkomstig van Royal Queen en Spliff , de zaden van spliff lijken TMV te hebben waar ik niet zo blij mee ben Maar ja die kan ik evt altijd nog vervangen voor een stek.



    Vandaag voor het eerst dat de automatische raamopeners hun werk deden en gingen mooi open met 27 graden in de kas
    Na de flinke regenbui van vandaag zag ik dat er nog wat lekkages waren afkomtig van het gootje deze moet ik nog repareren als het opgedroogd is
    De binnenkant van de kas nog bekleed met bubbeltjesplastic tegen de inkijk en een beetje isolatie



    Nou dat was het weer tot zinas
    Attached Files

    Comment


      #32
      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

      Mooi zeg, dat heb je goed gedaan!
      Automatische raampje open en dicht ghehehe
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #33
        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

        Update 3-4-2016

        Vandaag de Critical 1 in de kas gezet en overgepot in een 90 liter zelfwaterende specikuip (expirimentje)
        Na wat filmpjes te hebben gezien op YouTube over selfwatering containers dacht dat moest ik ook maar is maken !

        Ik heb een dichte Kuip gepakt met 2 stenen op de bodem zodat de andere Kuip iets verhoogd staat
        We hebben in een specikuip gaten geboord aan de zijkant 2 cm boven de bodem en een groot gat in de bodem
        In het gat in de bodem heb ik een potje gezet en volgepropt met stek blokjes (zo was het niet op het YouTube filmpje)
        Zodat het water een beetje naar boven gezogen word

        Op de bodem van de Kuip heb ik cocos gelegd en goed aangedrukt voor de gaten heb ik wat gaas gespannen zodat de grond niet in het reservoir valt
        In het reservoir heb ik net onder het niveau van de bodem van de tweede Kuip een paar gaatjes geboord zodat de bodem net niet in het water staat
        Hierna heb ik de Critical 1 overgepot en goed ingewaterd in het reservoir in ongeveer 20 liter
        Het is een expirimentje weet zelf ook nog niet wat te verwachten






        De Critical 1 was gezaaid in een mandje van de c1000 goed voor 40 liter en bekleed met worteldoek met het idee dat ik een soort airpot zou hebben
        Vandaag mocht ze dan eindelijk uit het mandje en het resultaat mocht er wel zijn mooi geworteld niets rondgedraaid in de pot een mooie kluit
        Het mandje heeft duidelijk goed gewerkt als "airpot"
        De pot gelijk op een karretje gezet en een klein net erboven gemaakt de plant zal wel snel gaan bloeien aangezien ze vanonder 20-4 licht komt





        Het nachthok je moet ik nog klaarmaken het frame heb ik wel al gezet van de week
        De geplante zaadjes gaan ook aardig een beetje strek maar das niet gek de zaadjes van spliff trekken ook bij misschien hebben ze dan toch te lang in de week gelegen



        Dat was m weer
        Attached Files
        Last edited by Nonsense; 3 April 2016, 19:31. Reden: Taalvouten

        Comment


          #34
          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

          Wat een constructie, ben benieuwd of het gaat werken!

          Ziet er allemaal top uit nonsense

          Comment


            #35
            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

            Da's een mooie ruimte geworden, netjes hoor!
            Ik ben benieuwd of de steenwol voldoet als "wick", normaal zuigt dat niet zo veel op.
            Mooi op weg, en de zomer moet nog beginnen
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #36
              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

              Lekker bezig knutsel maarre flikker dr es een strak scroggnetje in bitte. Zo krijg je scheve wiet.
              Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
              Het systeem betreurt dit ten zeerste.

              Comment


                #37
                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                @hypno thanks ben ook benieuwd

                @QnQ vandaag het waterniveau is gemeten en staat nog exact hetzelfde als gisteren , nou weet ik niet of ik hier al een conclusie uit moet trekken omdat ik gisteren natuurlijk ook de pot nat heb gezet.
                Mocht het niet werken dan zullen de wortels het potje ingroeien en kan er zo ook water gepakt worden natuurlijk
                Misschien beter meer gaten in de bodem maken en gaas erover zodat de wortels door kunnen groeien in de waterbak
                Tijd zal het moeten uitwijzen het blijft een expirimentje

                @I Love IT dat krijg je na het drinken van dat Belgisch bier , ga je scheef lopen maak je scheve netjes
                Toen ik het maakte was het recht dacht ik

                Comment


                  #38
                  Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                  Die kas is te klein, dat zie ik al!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #39
                    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                    Ben ook benieuwd hoe je dat met de forumregels gaat matchen nonse..

                    Ook tomaten en peperzaden nodig??
                    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                    Comment


                      #40
                      Attached Files

                      Comment


                        #41
                        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                        Update 8-4

                        Even een lente update de bloesem komt al in de pruimenboom en de appelboompjes komen ook langzaam op gang
                        Bloemetjes komen uit de grond en de Bijtjes vliegen rond het wordt langzaam aan lente in de tuin van Nonsense , ik kan niet wachten op de eerste BBQ van het jaar
                        Ineens groeit er een plantje in me tuin welke ik nog nooit gezien heb linksboven op de foto zou niet weten wat het is maar vind het wel mooi is kijken wat het word



                        We hebben een beetje opgeruimd in de kas en de ak van spliff en de haze (mogelijk herma zonde van ruimte) uit de potten geknipt
                        Ik had nog wat schrootjes in de schuur liggen en heb deze gebruikt om de achterwand en linkerzijkant dicht te zetten van het nachthok
                        Achter de schrootjes heb ik wel zwart plastic gedaan omdat er licht door kwam.



                        Dat was m weer tot zinas
                        Attached Files

                        Comment


                          #42
                          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                          Update 13-4-2016

                          Nou daar zijn we weer na wat geklust te hebben het ging niet geheel vlekkeloos deze week
                          Zo is mijn koffiekar ingezakt en bezweken onder het gewicht van de specikuip
                          Ook kreeg ik me nachthok maar niet lichtdicht met het puntdak en heb ik deze maar afgebroken en voor een andere opzet gekozen
                          Gelukkig kon ik bij mijn grote vrienden van de milieustraat zoon 100 m2 plastic meenemen dus kon een aardig stuk versnijden

                          Deze week hebben we dus alle potten een vaste plek gegeven en een een strak net erover gespannen (I love it )
                          Ook hebben we de plantjes gedieft en takjes vanonder verwijderd die het daglicht nooit zullen zien

                          De PowerFlower die in de kas staat vanaf januari krijgt topjes eerst wou ik haar weggooien omdat ze toch wel wat gestrest is maar heb besloten om haar te houden en te kijken wat het wordt ze heeft het immer al doorstaan vanaf 4 januari
                          Er waren ook wat stekjes geworteld heb voor mezelf een van iedere plant een stek uitgezocht en nog wat weggegeven zo is iedereen weer tevreden.





                          Selfwatering container

                          Na 9 dagen is het niveau gezakt van 20 liter = (10 cm) naar 6 liter = (3cm) er word dus wel water opgenomen maar waarschijnlijk alleen onderin de pot
                          Als de wick inderdaad niet genoeg opzuigt zal de rest van de pot te droog worden en das niet helemaal de bedoeling wil wel heel de Kuip benutten
                          Nu wil ik van de week even een grondmonster nemen met een buis tot onder in de pot om te kijken tot welke hoogte het vocht optrekt



                          Nachthok

                          Zoals gezegd van de week de punt van het nachthok afgehaald en recht gemaakt , ook een andere sluiting gemaakt onder en boven het zeil heb ik een extra lapje geniet zodat het afdekzeil hier tussendoor geleid en licht blokkeerde op de naden
                          Het hok is te sluiten in een paar handelingen , de raamkant afrollen dmv een haakje los te halen dan de bovenkant en voorkant dicht rollen dit is uit 1 stuk
                          Hier en daar een wasknijper voor de zekerheid totaal ben ik ongeveer 5 minuten bezig om te sluiten



                          De bouw van de kas zit erop tijd deze week nog wat andere klusjes en dan is de vakantie weer voorbij
                          Ik zal proberen wekelijks te updaten al zal dat er nog wel is bij inschieten , druk druk druk
                          Attached Files

                          Comment


                            #43
                            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                            hier wordt aardig geknutseld
                            alles af en je kunt er jaren mee verder. Nice!
                            plantje linksboven in vorige post is sedum

                            Comment


                              #44
                              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                              Dik jaloers hierzo . Zeer knappe ruimte met scrog. Keep up the good work. Gr JB
                              Keep em green

                              Comment


                                #45
                                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                                zeer netjes gedaan kan ook niet stil zitten volgens mij
                                ma ga zo door zeer netjes blijf je volgen grtz dylano22

                                Comment

                                Bezig...
                                X