Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

    Mooi gedaan weer, Nonsense die critical stekken doen het goed zeg!
    Iedereen vergeet wel eens iets ghehehe
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #77
      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

      Vet verslag Nonsense, goed bezig!

      A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

      Comment


        #78
        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

        Lekker bezig nonsense!!

        Ziet er goed
        Groene vingers

        Comment


          #79
          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

          aha, dezelfde instelling als ik
          zo vond ik in december trimeters (licht, ph, lumen) op ali voor 3 pleuro's terwijl dezelfde bij de grossier van de GS'en voor 5 keer zo duur inkoopprijs was. er vijf besteld, twee doen het, vraag me wel of waarom BTT die dan aanbiedt. vorige week nog ineens aangeteknede zending vanuit China, twee dagen voro verval buyers protection, kwamen 7 vochtmeters binnen, drie werken ervan dus dikke winst, die andere vier was risico en die man met zijn webwinkeltje had zich al moeite getroost ineens aangetekend te verzenden, geen gezeik van mijn kant voor teruggafe of ruil, die jongen of meid moet ook leven, spijtig dat de regelaar van ali-baba/express de eerste miljardair in China was en dat de regelaars de grote koek pakken en de rest de kruimels! Zieke wereld!!
          Zo , dat is er bij mij weer uit, nu weer naar de orde van de dag.

          Ja, die stek, die gaat massive worden, afhankelijk van het sativa-aandeel mag je bij aanvang bloei nog een 1.5 tot 2.5 maal vergroting verwachten. Een optie zou zijn ze te mainlinen maar dat gaat je zeker wel hoogte besparen en de groei beperken alleen zal het een breed monstertje dan worden.
          Ikzelf zou voor een andere oplossing kiezen. Dit voelt wel vreemd aan, omdat we intrinsiek weten dat we zoveel mogelijk moeten optimaliseren om tot een goed resultaat te komen. En bij optimaliseren buiten hoort dan de plant haar ding laten te doen en alle ingrepen hebben een of ander gevolg. Om de groei nu al te beperken en de plant te dwingen steeds haar energie te steken in neiuw blad aan te maken lijkt me defolation de best aangewezen methode. Vooral de turbo-fanleaves verwijderen, die joekels die rechtstreeks aan de stam zitten , die zorgen voor de meeste 'hoogtegroei.
          Wanneer je buiten topt in een situatie zoals de jouwe is het eigenlijk verplicht om te zorgen dat de plant ondersteund wordt !
          Op enkele knoerharde sativas na ken ik geen ras dat niet scheurt vanaf week vijf bloei : wel amper ervaring met indicas maar hun holle stengels lijken me nog minder geschikt.
          En je moet haar hoogte beperken met ze aan de lijn te leggen, al die nog te verkrijgen stress zal haar groei beperken. Knopenlijn uit sisal met rubbere (stuk fietsenband bvb) of u-vorminge beschermstuk werkt het best
          Bij zonnig weer zal je wel in de namiddag de spanning wat eraf moeten halen over enkele weken, sowieso 'smorgens.
          Goede genetica slaat niet herma dan is het enigste nadeel dat je op deze pheno een bloeivertraging zou kunnen oplopen vgl met optimale groei. Zal niet meer dan een tiental dagen max schelen maar je hebt een veel beter microklimaat dan wij buitentelers hier
          dus dat voordeel zal zeker meer wegen dan al de ingrepen die je zult gaan maken om haar te begeleiden.
          Je kunt ook nog andere LST technieken toepassen zolas stengel kneusen voor ze wat robuuster te maken.
          Nog vier maandjes te gaan, ik knutsel hier bij mij achter wat mee, wel in de openlucht
          Ah ja, afgedane fanleaves kun je als mulch gebruiken, aan je wormenbak geven, in je composthoop doen of nog iets beter juicen.
          Have fun

          Comment


            #80
            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

            Misschien moeten we onze vrouwen dankbaar zijn dat ze soms zeggen ''zou je dat wel doen'' & ''nee dat heb ik liever niet''.
            Misschien zou het soms veel te groot en te ver gaan wanneer ze dit niet zouden doen. De drang naar groter en beter is er altijd.
            Het blijft illegaal, ook al lijkt het niet zo zolang de politie gewoon weg blijft. Dan lijkt het net als of je een gewone plant aan het telen bent.
            -De Perfecte Guerilla Kweek
            -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

            Comment


              #81
              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

              Ziet er goed uit Nonsense, nog geen last van schimmels etc in nachthok?
              Mooi bouw werk hoor

              Keep it up

              Gr Pietje

              Comment


                #82
                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                Bedankt allemaal pak een stoel en pak wat te drinken, bedien jezelf dan kom je niks tekort

                @B2N. Wat een lap tekst weer respect hiervoor
                Zelf bestel ik altijd via banggood heb ook nog nooit iets extra's hoeven betalen
                Toevallig van de week nog zo'n grote trimester besteld deze was wel 27 euro achteraf gezien had ik beter een tensiometer kunnen kopen .
                Maar ja je moet je moment pakken he, de vrouw was dronken en zei: heb je nog wat nodig? die kans laat ik niet liggen dus buitenom die pH meters nog een trimeter besteld
                SKU220727a(1).jpg

                Zag dat op banggood de goedkoopste trimeters 6 euro zijn precies goed voor een seizoen per pot zal daar ook nog is een paar van laten overkomen
                Want word helemaal gek van die grote specikuipen straks daarover meer in de update
                Over de stek in de grote Kuip zelf zat ik er ook al aan te denken haar helemaal terug te snoeien ze moet immer nog 8 weken aan deze kant staan voor ze naar de voorkant geschoven mag worden
                Dan zal ik het meeste knakwerk moeten doen om het allemaal op het net te krijgen
                Het loopt niet helemaal als gepland ,had eigenlijk de planten aan de groeikant beter eerst nog in een kleine pot moeten zetten zo leren we iedere keer toch weer bij.

                @BeginGrow ergste is dat die vrouwen meestal nog gelijk hebben ook

                @Gekke Pietje. In het nachthok staat een ontvochtiger ingesteld op 60% en houd het mooi onder de 70 % ook word het nachthok geventileerd met verse lucht
                Zo wil ik de schimmels zo veel mogelijk voorblijven
                Het zal zeker wel gebeuren dat we nog toprot gaan vinden alleen verwacht dat aan het einde van de bloei net zoals je binnen toprot kan krijgen



                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Update Critical 2 zaad (eerste bak onder scrog)

                Het is al weer twee weken geleden na dat ik wat verkleuring aan het blad opmerkte
                In eerste instantie dacht ik aan magnesium tekort misschien in combinatie met wat calcium
                Later dacht ik zelf aan TMV en zo kan jezelf helemaal dol maken

                Nu twee weken later is het niet echt verbeterd heb het idee dat de groei van de toppen ook achterblijft op de andere planten
                Het is ook niet zo dat het snel verslechterd alleen probeer het wel te volgen.

                We hebben wat bruine pistels en extreem donker groene bladeren waar vlekjes opkomen en het bladgroen uit de bladeren getrokken word
                Het kan ook zijn dat de Kuip misschien te nat heeft gestaan heb deze een paar dagen droog laten trekken
                De pH van de grond ook gemeten en deze was Ph 6.38 daar ligt het dan ook niet aan denk ik dan .
                De komende 3 dagen ga ik toch nog wat Magnesium MgO 8% meegeven en kijken of het wat beter word, of eigenlijk of het niet slechter word

                Ook zie je wat zuigschade van de spint , de enige plant die niet preventief was behandeld met neemolie



                Dat was m weer tot zinas
                Attached Files
                Last edited by Nonsense; 17 May 2016, 23:21.

                Comment


                  #83

                  Comment


                    #84
                    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                    Interessant om te lezen
                    Groene vingers

                    Comment


                      #85
                      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...0948-Spint-weg

                      Comment


                        #86
                        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                        Weer wat geleerd
                        Groene vingers

                        Comment


                          #87
                          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                          Je krijgt er zo een heleboel weg. niet allemaal!!!! maar einde bloei en dan spint dan werkt de truk met de tak beter als afzuigen of binnestebuitenplakband,. ghehe.

                          Comment


                            #88
                            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                            Bedankt voor de reacties @B2N. @TheBird. @Flintstoned

                            @Flintstoned : Welkom terug hopen dat je chatban nog opgeheven word in de toekomst,
                            de chatbox is eigenlijk toch een soort klaagbox hoort erbij als het inderdaad maar niet te persoonlijk wordt
                            Dat met die tak is inderdaad een goeie tip had het al eens doorgelezen alleen nog nooit geprobeert maak me nu nog niet zo een zorgen zolang ze onder de grote bladeren zitten al word het straks wel een probleem als ze de toppen gaan inpakken

                            @B2N : bedankt voor je feedback
                            Kijk hier word ik wel wat wijzer van en verklaard misschien ook waarom ik dit ieder jaar wel een keer mee maak
                            En dan over schakel ik op een mix van hemelwater en leidingwater Dit terwijl ik eigenlijk alleen regenwater zou willen geven
                            En ga ik aan de haal met voeding om het proberen te sturen.

                            In de groei had ik ze al bespoten met vital van ecostyle bevatook silicium, echter wil ik er nu niks meer over spuiten.
                            Had nog bitterzout hier ,daar zou ik ze ook me kunnen bespuiten maar liever niet daarom mijn keuze voor MgO .
                            Die spuitzwavel is een geintje zeker als het is wat ik denk dan wil ik dat zeker niet op mijn rookwaar hebben

                            De pH van het regenwater uit de 1000 literbak is koud Ph 5.9 net nadat ik het getapt heb.
                            Meestal tap ik dit een dag van te voren en laat het op temperatuur komen in de gieter soms moet ik het nog iets opwarmen om aan de 18 graden te komen
                            Me pH is dan 6.4
                            Wat ik opmaak uit jou verhaal is dat als ik dit gebruik om te wateren dat de Ph weer zakt in de pot als het water/grond afkoeld.
                            Corrigeer me als ik dit fout zie

                            Last edited by Nonsense; 18 May 2016, 22:08. Reden: Spuiten

                            Comment


                              #89
                              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                              Zal zonder box eens wat leven in dit forum blzen al die onbeabtwoorde vragen, was wat lui geworden en zat enkel nog dronken op de box helaas. binnenkort word ik denk ik dan ook op me kennis geband? de masias werd in ze eige dorp ook niet erkend

                              Comment


                                #90
                                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                                bijvoeden kan met AACT
                                bespuiten wordt alleen gedaan in de groei of net aanvang bloei en was algmene info voor preventieve schimmelbehandeling
                                zwavel, tsja, da is een vreemd element. Mijn kennis was dat zwavel meestal gewassen voor menselijke consumptie ongeschikt maakt en bij behandelde planten later in de bloei blijkt het dat ze heel moeilijk indrogen.
                                In rijke organische gronden komt meestal genoeg zwavel voor en de rol van dit element bij groenten, wat onze plant eigenlijk ook is, kun je hier nalezen. Er is zelfs sprake om S te beschouwen als het vierde macro-nutrient.
                                ze hebben hun dosis silicium al gehad dus goed gedaan
                                tsja, ik moet nog altijd enkele werken doornemen zodat ik al die processen volledig begrijp
                                mijn beperkte kennis bestaat eruit dat het bodemleven normaal de ph zelf regelt en je eigenlijk amper zorgen hoeft te maken omtrent de ph en dat er tussen 5.8 en 6.5 de hoogste opname is van alle nutrients.
                                hier is de bodem tussen de 6.8 en 7.1 en loop ik niet tegen die problemen van jou op.
                                volgens mij komt je ph niet hoog genoeg met steeds die voedingsgift hoewel het zelfregulerend moet zijn :
                                ik heb noch een waterphmeter noch een ec meter, wel alle andere meters, moet me dat toch eens beter gaan bijhouden en de Ec-meter, die is onderweg.

                                enne die necrotische vlekken, dat zijn tekens van calciumgebrek eerder dan magnesium
                                cal-mag dus of melasse bvb

                                enne , we hebben Flintstoned nog , die corrigeert wel als er iets verkeerd staat

                                Comment

                                Bezig...
                                X