Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Organic's outdoor 2009

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Organic's outdoor 2009

    Goedenavond beste mensen,

    Het weer was mooi, het gaat goed. De scheuten sterken aan, er staat al wat te bloeien. Mooi mooi.
    Ik ga me beperken tot 5 planten. Niet overdrijven ook niet, dat ik spaarzaam blijf roken.
    Een overstock is nergens voor nodig, gewoon m'n eigen voorraadje met verschillende smaakjes.
    Ik ben matig blower (geworden). En zal dus met een kleine oogst lang toekomen en wss hoef ik dan geen lampie te hangen. We gaan kijken.

    Ik ben mss wat overhaast begonnen, maar nu kan ik tenminste selecteren. En er het beste uit zien te halen.
    Nu maar hopen dat er geen herma's uitschieten door de stress van het stekken.

    Planning nu
    2x de mooiste Amnesia stek. 1 Zaadplant en 1 stek ervan.
    2x Black Jack zaadplant volle grond, opgewaardeerd met organische meststoffen en flesvoeding die van organische afkomst is. 1 stek, maar daar staan al foto's van.
    1x S.A.D. Deze staat in een pot, die heb ik niets voor niets terug op de goede baan getrokken, letterlijk dan.

    Er staat ook nog een Speed Deviltje dat nu 2 weken bloei erop heeft zitten. Bezig aan week 3., dus die reken ik er niet bij. Gaat voor en auto flower toch heel goed meevallen denk ik zo.
    Lekker tussendoortje.

    De planten in pot gaan klein gehouden worden, kost wat kost ik zal snoeien tot ik er dood bij val. Want ik mik op kwaliteit voor mezelf, en niet te overvloedig.

    Woordje uitleg over de Amnesia van Royal Queen Seeds.
    Moet ni veel over gezegd te worden, makkelijk plant. Vraagt precies niet veel onderhoud en gaat vanzelf. Stekken zeer gemakkelijk. Benieuwd naar het eindresultaat in mijn geest.
    De stek gaat in volle grond en laat ik puur natuur gaan. Geen voeding of niets. Gewoon puur natuur.

    Black Jack in volle grond doet het goed. Zie foto's. Ze krijgt wel veel voeding. Amai mijn kl.... lol. Bladvoeding en voeding in grond, organische mest doormixt in de grond en we zullen wel zien.
    Ze heeft in totaal nog vijf maand en twee weken te gaan in mijn schema denk ik zo.
    Benieuwd wat ze doet in pot, dus klein stekje genomen, deze ga ik ook heel klein houden. Gewoon een proevertje.

    S.A.D. in pot had wat probleempjes zoals te zien was in een vroeger stadium. toen heb ik maar het medium aangepast en wat meer beendermeel en klein beetje bloedmeel toegevoegd. Aangetrokken met regenwater en deze zou klaar moeten zijn ergens in september.
    We gaan zien, ik ben benieuwd.

    De speeddevil is ook niet verlegen, ze is een lief madammeke dat daar keurig staat en lekker haar ding doet. Ze zit op haar gemakske


    Enfin, foto's spreken voor zich...
    Attached Files

    Comment


      #17
      Re: Organic's outdoor 2009

      dit zijn ook mooie planten .
      ik ga deze volgen succes met je kweekje

      Comment


        #18
        Re: Organic's outdoor 2009

        @ Organic, zeer mooie kweek. En vind je het niet riskant om zo te "experimenteren" met je kweek? En dan had ik nog een vraagje: Hoe maak je eigenlijk een stekje van een bestaande plant en is het mogelijk van deze plant een stekje te maken? Of is hij nog te klein?

        Mvg
        Attached Files

        Comment


          #19
          Re: Organic's outdoor 2009

          Bedankt voor de reacties

          Hoe ik stekken neem Freddy? Dat is simpel. Ik heb wel van verschillende soorten stekken genomen.
          Steriliseer door vuur of dettol je snoeigereedschap.

          Je snijdt je stekjes, je plaatst ze dadelijk in een bekertje water.
          Niet te lang wachten met ze in water te zetten.
          Pas als alle stekken genomen zijn, gaan we ze stuk per stuk behandelen terwijl de rest nog water opzuigt. Doe je dat niet gaan ze lucht zuigen en is het al 9 kansen op 10 mislukt.

          Dan neem je een stekje, je knipt het onderste blad eraf en het erboven knip je in de helft. Dat zijn meestal de grootste.
          Dan schraap je met je snoeigereedschap een velletje van de stekstam af.
          Niet te diep, enkel het buitenste velletje (de schors :p)
          Dat dop je dan bij voorkeur in stekgel of -poeder.
          En dan steek je je stekje in een stekblokje van steenwol of dergelijke.
          Je zet dat in een propegator en plaatst daar een TL armatuur of spaarlampen vlak boven.

          Hoge LV is essentieel om de stekken te laten wortelen. Je hoeft de stekblokjes niet zeiknat te houden. Vochtig klammig dat al BIJNA naar het droge toe neigt.
          Ik behandelde de stekblokjes met wortelstim en de bladeren spoot ik af met bladvoeding.
          Vergeet ook niet uw prop dagelijks te luchten om schimmels te voorkomen.

          Ik had heel snel wortels en geen enkele afvaller.
          Maar omdat het female zaad was heb ik enkel de sterkste geselecteerd en die een beetje onder stress zaten weggedaan.

          Extra tip: ik had een bakje genomen en dat gevuld met hydrokorrels. Zo hadden wortels plaats om daarin verder te groeien en kon ik het hoger opvullen met water om de LV op 99% te houden.
          Ik plaatste de stekblokjes in het bakje met hydrokorrels. Door de hydrokorrels vielen de stekblokjes niet om, en was er ook geen direct contact met het water en de verwarmde wat.

          En omdat ge een keiner bakje neemt, moet je niet heel je prop vullen met hydrokorrels en blijft er nog plaats over voor potjes zonder hoogteverschil.

          Stek logisch en neem niet de eerste beste scheut eraf, denk ook toekomstgericht. Best dat je een stek neemt van een zijscheut op een zijscheut.

          Comment


            #20
            Re: Organic's outdoor 2009

            ga ge een wall of green maken ipv sea of green? me die plant in die draad?
            grtzz.

            Comment


              #21

              Comment


                #22
                Re: Organic's outdoor 2009

                eh? staad die speeddevil nu in bloei of zie ik dat verkeerd ?

                Comment


                  #23
                  sigpic

                  Comment


                    #24
                    Re: Organic's outdoor 2009

                    Bedankt voor de reacties
                    Ja Easy, dat is een autoflower van Sweet Seeds Female. En tot op heden toe is het de beste autoflower die ik ooit outdoor gezien heb.
                    Zelfs met die barre weer gaat ze volle gas.

                    Sir smoke allot, die Amnesia Haze van Royal Queen Seeds staat geklokt op 11 a 12 weken en outdoor ergens eind oktober.

                    In ieder geval. Normaal zou ik pas tussen vrijdag en zaterdag updaten. Maar ik heb weer wat voorgehad. De hond was aan het jagen op een vogeltje en sprong over de omheining heen, krak op mijn black jack.
                    De scheut die je verwijderd ziet is al van een vorig incident, ze slaagt niet meer aan. Ze ging hoe langer hoe slapper hangen.
                    De andere scheuten zijn dan weer volledig geknakt.

                    Ik heb nog maar een 8 zijscheuten verdeeld over mijn Black Jack.
                    Het seizoen is nog niet zo lang bezig en ze moet al zo afzien.
                    Door incidenten als dit begin ik hoe langer hoe meer indoor drang te krijgen.

                    Zie ook goed naar het gekruld blad bij BJ, the claw.

                    De andere foto's zijn van de Speed Devil die geen last heeft van dit regenweer. Nu is het wel een goede test om te zien of ze rotbestendig zijn, die auto flowertjes van Sweet Seeds. Ik heb er in ieder geval een goed oog in.
                    Attached Files

                    Comment


                      #25

                      Comment


                        #26
                        Re: Organic's outdoor 2009

                        ja mooi man, die blackjack zette je dus ook buiten dus want heb daar nog zaadjes van liggen ook maar wou die bijhouden voor mijn binnenkweekje.

                        leuke foto's altijd vind ik na een regenbeurt, komt er ook een lekkere geur al goed vrij

                        grtz

                        Comment


                          #27
                          Re: Organic's outdoor 2009

                          Yo Organic,
                          sorry to hear that mate... Dacht niet dat het zo serieus was... Zoveel mogelijk proberen te redden he kerel, maar denk dat je dat zelf wel beter kunt dan ikke. Moest je ze nog kunnen stekken en het geluk zit je mee. It's a damn shame...
                          Toch felicitaties met die speed devil man. Ziet er wel een wulpse dame uit! zijn toch de laatste 4 foto's he?
                          Kop op kerel!!!
                          Grtz $iR
                          sigpic

                          Comment


                            #28
                            Re: Organic's outdoor 2009

                            Oorspronkelijk geplaatst door organic View Post
                            die Amnesia Haze van Royal Queen Seeds staat geklokt op 11 a 12 weken en outdoor ergens eind oktober.
                            bij mij was ie uitgebloeid na 9 a 10 weken .
                            geen enkel wit haartje meer

                            Comment


                              #29
                              Re: Organic's outdoor 2009

                              Da vind ik als outdoor grower meer dan goed nieuws Easy :p

                              Ja RQS let daar wel beetje op, want al hun planten zijn zowel indoor als outdoor af te bloeien. Als die haze dan zo 12 tot 13 weken bloei gaat vragen, kan de outdoorder wel eens een slechte ervaring krijgen met RQS.
                              Denk dat ze het daarom wat ingekort hebben de bloei.

                              Comment


                                #30
                                Last edited by organic; 11 June 2009, 17:52.

                                Comment

                                Bezig...
                                X