Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stam aangevreten door slakken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stam aangevreten door slakken

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb 5 dagen geleden voor het eerst mijn autoflowers van 4 weken oud buiten gezet.

    Nu zijn de onderkant van de stammen aan de buitenkant aangevreten of beter gezegd weggevreten door slakken tot op de harde kern.

    Mijn vraag is hoe erg dit het groei proces verstoord en of iemand nog tips heeft om dit verder te vermijden?

    Alvast bedankt!

    Robert
    Hoi,

    Ik heb 5 dagen geleden voor het eerst mijn autoflowers van 4 weken oud buiten gezet.

    Nu zijn de onderkant van de stammen aan de buitenkant aangevreten of beter gezegd weggevreten door slakken tot op de harde kern.

    Mijn vraag is hoe erg dit het groei proces verstoord en of iemand nog tips heeft om dit verder te vermijden?

    Alvast bedankt!

    Robert
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Nederhigh; 8 July 2021, 08:23.

    #2
    hier(klik) heb je een topic over de naaktslakken.
    Ik denk wel alleen deze thread moest gepost worden in https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...pdesk/beestjes
    Allesinds succes nog!
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Comment


    • Chilloutnow
      Chilloutnow commented
      Editing a comment
      Ja ze staan aan een bamboe stok vast met een draadje dus ze kunnen niet omvallen. Alleen ben benieuwd naar ervaringen in hoeverre dit de verdere groei/bloei vertraagd. Heb jij hier ervaring mee?

    #3
    Het levert niet heel veel vertraging op, maar het kan een probleem opleveren qua infecties. Ik heb er dit jaar meer last van gehad dan normaal, maar mijn planten zijn vrij normaal doorgegroeid.. Behalve dat ze flink vertraagd zijn omdat ze simpelweg geen blad meer overhielden.

    Ik zou de wonde afdichten met schone vaseline zodat er geen water in kan komen. Verder gewoon door laten groeien. Het littekenweefsel zal de boel wel verstevigen over de tijd. Hoe langer je blijft ondersteunen, hoe slapper dat littekenweefsel blijft. Maar de keerzijde is dat de plant nu kan afbreken op de zwakste plek. Vandaar dat ik zelf niet zo'n fan ben van ondersteunen voor langere periodes. Een paar weken maximaal als het echt niet anders kan.

    Ondersteuning kan er ook voor zorgen dat de wortels minder houvast zoeken omdat ze dat niet nodig hebben. Als de herfst dan inzet met een goede storm, dan scheurt de plant af net onder de wortelvoet. Dan kun je 'm weggooien.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      nood breekt soms jammer genoeg wet, ik zou het toch niet vertrouwen de eerste week.

    #4
    ​.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    Bezig...
    X