Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Comment


      Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

      van een grote buitenplant + 2 meter en mooi bossig + indien weinig rot dan kun je dit halen.
      Vanzelf sprekend voor beginner(guerella)? Neen! Tenzij steeds volle zon, goed losse grond natuurlijk

      Comment


        Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

        Ik wilde dit jaar ook eens buiten wat planten neerzetten, nu woon ik aan de strabrechtse heide dus plek genoeg. Ik heb een aantal mooie plekken in de natuur gevonden waarvan ik denk dat die goed zijn.

        Nu was mijn bedoeling om Royal Dwarf te gaan gebruiken, zeer snelle bloei/groei fase klaar in 9 weken en word max 80 cm volgens de beschrijving. De opbrengst is natuurlijk ook minder maar dat is iets voor komend jaar, bij de bestelling zaten namelijk 2 gratis zaadjes van Royal Caramel en die worden wel 2,50 m.

        Heeft iemand ervaring met de Royal Dwarfs?
        Grow bitch! Grow!

        Comment


          Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

          Niet teveel verwachten van die royal dwarfs, dan word het geen tegenvaller
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

          Comment


            Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

            Ik wilde de Royal Dwarf eerst op het balkon zetten maar ivm boven buren en genoeg bos voor de deur dus toch maar de bossen in.
            Maar is de RD niet goed voor zo in de natuur? Of gewoon een mindere plant opzich? Want als dat het geval is ga ik andere bestellen.
            Grow bitch! Grow!

            Comment


              Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

              Een mindere plant opzich, maar da's puur persoonlijk...
              Anders moet je ff gamm zijn topic doornemen daar staat bevoordeeld een heel mooie white auto diesel van sensi seeds in die ook niet te hoog word.

              Je kan ze ook toppen voor ze wat lager te houden en de takken naar beneden buigen door middel van knakken en buigen...
              Ik bedoel maar er zijn veel leukere autoflowers dan die royal dwarf.
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment


                Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                Ok bedankt! Dat ga ik zeker even uitzoeken! Ik had ze via royalseeds en die Royal Dwarf werd aangeprezen. Maar dat toppen en dieven heb ik nog nooit geprobeerd dus misschien wat voor volgend jaar. Ik zal gamm is opzoeken en die plant die jij zei zal ik ook eens bekijken! Bedankt alle info is welkom!
                Grow bitch! Grow!

                Comment


                  Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                  Ik heb ervaring met verschillende autoflowers van RqSeeds, als je het goed doet dan kun je de 50 gram per autoflower er wel afhalen , maar dit is helemaal afhamkelijk van de grondsoort, voeding zonnenuren.

                  Ik persoonlijk vind de autoflowers best wel schimmelgevoelig.
                  Het zijn best leuke planten,ze krijgen veel licht door het kleine volume v.d plant, lekker te roken , snel klaar en onopvallend!

                  Indien mogelijk? Zou ik zelf voor een groter exemplaar gaan. In het outdoorjaar 2013 had ik een feminized OG -kush,en een royal critical, helemaal super geen enkele schimmelplek ondanks zijn forse formaat. Ik had ook de WW ,NL, Ak-47 Autoflower en die schimmelde voor het leven.

                  succes met je zoektocht naar de ultieme buitensoort. Ik ben al jaren bezig met mijn zoektocht, ik kom nu aardig in de buurt van mijn verwachtingen.
                  Last edited by bas1; 13 March 2014, 07:47. Reden: helaas lukt het niet om de foto's in te voegen.

                  Comment


                    Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                    Ja na lang denken, zoeken, en lezen word het toch de Royal Dwarf. Mooie kleine plant en vrij simpel en in korte tijd klaar.
                    Ik heb nog totaal geen ervaring en ben bang dat ik met grote planten het niet ga redden, Eerst maar eens een wat kleinere soort.
                    Ik ga het proberen met biobasis of een light mix van de Growshop, Ik ben benieuwd.

                    Maar dat schimmel gevoeligheid he, Als de plant genoeg zon en wind krijgt dan valt de kans op schimmel mee? Tenminste dat hoop ik. Heb namelijk een mooi plekje gevonden waar die nagenoeg alle zonuren mee krijgt en een redelijk windje waait.

                    En ik heb 2 gratis zaadjes erbij gekregen de Royal Caramel en die kan wel 2,5 meter worden en heeft in mij ogen een goeie opbrengst van 500 gr (Al gaat mij dat niet lukken)
                    Was wel van plan om die ergens anders neer te zetten ivm hun hoogte en ja risico spreiding, Ook belangrijk las ik hier.

                    En een andere vraag misschien een hele domme maar ik twijfel, Bij een aantal soorten die ik opgezocht heb staat dat ze een (sterke) fruitachtige zoete geur hebben. Dus ook in de bloeifase neem ik, Trekt dit niet juist meer insecten aan zoals vliegen etc?


                    Ja ik heb er zin in! Van de week nog wat voorbereidingen treffen (Op de locatie) en dan ga ik binnenkort beginnen
                    Last edited by Giel; 13 March 2014, 16:28.
                    Grow bitch! Grow!

                    Comment


                      Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                      Ik zoek een grotendeels Sativa autoflower buitensoortje voor in de tuin.
                      Wie weet wat goeds?

                      Graag ook iets met een redelijke opbrengst! :d

                      Comment


                        Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                        Volgens mijn RQS boekje :

                        royal dwarf 60% sativa Max 80 Gr per plant of 150-200 Gr m2.
                        Amnesie haze automatic 50 % sativa Max 180 Gr per plant of 350-400 Gr m2.
                        White window automatic 40% sativa Max 200 Gr per plant 400-450 Gr m2.
                        Royal Jack automatic 40% sativa Max 120 Gr per plant of 350-400 Gr m2.

                        Die m2 staat voor per vierkante meter als dat niet duidelijk was, dit is volgens me boekje dus als het niet helemaal klopt :

                        dont shoot the messenger!
                        Last edited by Giel; 19 March 2014, 10:18.
                        Grow bitch! Grow!

                        Comment


                          Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                          Da's allemaal theorie en verkooppraatjes heh...
                          Al die maten en gewichten die zaadverkopers je voorschotelen kijken we eigenlijk nooit naar.
                          Adviezen uit de praktijk heb je meer aan, check bijv. eens de buitenkweek verslagen van voorgaande jaren.
                          Dan kun je zien hoe groot een plantje echt wordt en hoeveel toppen er aan komen in ons klimaat.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                            Ok dat wist ik niet, heb ook nog geen echte ervaring. Maar dacht dat die % sativa etc wel vast stonden en dat de hoogte en op brengst verschilt dat begrijp ik. Maar dan vergeet dat stukkie maar!
                            Grow bitch! Grow!

                            Comment


                              Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                              Mijn favoriete outdoor plant: "Frisian Dew" van Dutch Passion.
                              Tot nu toe 2 jaar buiten gehad en elke keer perfect bevallen.
                              Worden reuze van planten en er komt heel wat lekkers vanaf.

                              P9200007.jpg P9160036.jpg

                              Comment


                                Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                                Ik heb voor mijn eerste buitenkweek een bubblegum feminized. Iets moeilijker maar zeker te doen. Ze zijn wat gevoeliger op stress en temperatuurverschillen maar door veel te gaan opzoeken weet je dan wat je juist moet doen. En hier op het forum vind je alles om te weten

                                Comment

                                Bezig...
                                X