Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

    Ik ben begonnen met bulldog shark

    Comment


      Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

      Als advies zou ik The Church of AMS doen van Greenhouse, waarbij mijn voorkeur dit jaar op The Church is gevallen.

      "The Church is een cannabis plant welke uitstekend buiten groeit, The Church is getest in de bergen van Zwitserland onder vochtige omstandigheden en bleek volkomen schimmel bestendig. Het is een volle en snel groeiende plant. De geur van de plant is zeer sterk en zoet. De plant kan ook binnen gekweekt worden."

      Welk soort je ook neemt, wees bewust van de plant en van ons weer in Nederland. Haze heeft bijvoorbeeld 12 weken nodig in de bloei. Als je uit gaat dat de dagen rond september weer langer worden, en je de 12/12 bereikt eind september; is vragen om een plant die weg rot...

      Autoflowers zijn ook een optie, al zul je er meer nodig hebben om je eigen te voorzien van een jaar: daar probeer je het voor te doen, althans is wel.

      Comment


        Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

        voor buiten zou ik een auto flower nemen
        Legalize it

        Comment


          Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

          Een goeie Power Plant of een Purple Haze zijn goed te kweken voor
          een beginnende kweker wat mijn ervaringen zijn. Echte buitenplanten.

          White Widow of NLX is ook een optie.

          Als je ruimtegeberek hebt, ga dan voor de auotoflower.

          Zet wat om je plantjes heen, wat gaas of flessen, heb ook een kat.

          Succes, de hippie

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Roachclip,

          Eigenlijk geen stekken, slechte ervaringen. Toprot is mogelijk bij iedere buitenplant,
          te veel regen en of te weing wind die door de planten waait zoals bij een ingebouwd
          balkon.

          Ze gaan bloeien half september, en de opbrengst hangt helemaal van jezelf af.

          Oefening baart kunst!

          Grtz, de hippie.
          The seeds of today are the flowers of tomorrow

          Comment


            Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

            Mijn oog is gevallen op deze: http://www.spliffseeds.nl/nl/vrouwel...iet-zaden.html
            Als deze echt zo snel klaar is als ze beweren, heb je half september al rookwaar. Waarschijnlijk wordt dit volgend jaar mijn project.
            Momenteel kweek ik A.M.S. en Easy sativa, groeien tot nu toe ook prima buiten. Heb er ook een klein verslagje van gemaakt vorige week.
            Terminate the hate and spread the positive

            Comment


              Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

              AK-49 auto.

              Mooie opbrengst, lekker hiiigh
              Last edited by Outgrow; 29 August 2013, 14:37.

              Comment


                Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                Ik ben op dit moment bezig met Big Bang. Ik heb er 5 buitenstaan, en alles gaat prima. Simpel soortje, kost je bijna geen moeite, alleen voeding geven en zorgen dat ze op een mooi plekje staan.

                Comment


                  Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                  purple maroc! wel wat rot, maar erg sterke planten en gemakkelijk brengen goed op! en erg lekker wietje die behoorlijk sterk is! eind september half oktober echt wel klaar!
                  dikke compacte buds!

                  Comment


                    Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                    Hi allemaal,

                    Ik nog een vraagje voor mijn volgende kweek en daarvoor zoek de beste planten voor Thais klimaat gem,( 30 graden min 12 maanden lang en veel zon en soms zeer hoge vochtigsheidsgraad) voor alle suggesties alvast bedankt!

                    Comment


                      Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                      Yo allemaal,
                      mijn neefje zoekt een wietsoort zoals silver haze,
                      Maar dan voor de buitenkweek.

                      iemand tips?

                      Laterz

                      Comment


                        Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                        @aaron misschien de super automatic sativa S.A.S. (big buddha seeds)

                        Comment


                          Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                          @Kill3r008Bedankt voor je reactie!Maar dat levert toch niet echt wat op? want we willen wel een goede voorraad hebben.Laterz

                          Comment


                            Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                            @aaron500

                            silverhaze kan ook buitengezet worden volgens vison seeds>> http://en.seedfinder.eu/strain-info/.../Vision_Seeds/
                            auto silver haze van greenlabel-seeds is ook geschikt voor buiten >> http://en.seedfinder.eu/strain-info/...enLabel_Seeds/

                            en als je niet specifiek silver haze wilt maar wel ''zoals'' , kun je naar de genetica kijken, dit zijn voornamelijk haze,skunk, Northern light.
                            en wat het oplevert, tja ik heb supersilverhaze gezet buiten, leverde ongeveer 150gr per plant op

                            gr JohnnyHaze

                            Comment


                              Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                              @JohnnyHaze

                              Thanks voor je reactie!
                              150 gram is niet verkeerd lijkt me niet verkeerd.
                              Als we 3 plantjes nemen=450 gram, dan hebben we wel genoeg.

                              Had jij nog iets extra's gedaan of is dit genoeg?

                              Voorbereiding:

                              Start:

                              Eind April/Begin Mei

                              Benodigheden tot nu toe:

                              -Big Bang Green House zaden(word uitgezocht)
                              -Kleine potjes (0,5/1 liter pot
                              -Zaai en stekgrnd

                              Benodigheden later stadium:

                              -AARDE Plagron Royalmix 50 liter (Ik kan ook aarde bij de crowshop halen.. beter? of het bij dit soort laten)
                              - Alga Bloei 1 liter Plagron
                              - vleermuizenmest 5ltr
                              - 40 liter pot

                              1: ontkiemen2cm 2: Buitenkweek kan beginnen!

                              Week 1: Zodra het zaadje is geontkiemd, zet ik het in de volle buitenzon. Maar s’nachts in het schuurtje zetten.
                              Week 2: Laten groeien. (geen of zeer weinig water?) Nog s’nachts in het schuurtje zetten.
                              Week 3: verpotten naar een 40 liter pot, en daar de Royalmix in doen.
                              Week 4: Laten groeien en dagelijks wat water.
                              Week 5: Laten groeien en dagelijks water.
                              En verder geen idee, gewoon laten groeien en er op letten?

                              3: De bloei

                              1: Zodra de bloemen tervoonschijn komen voeg ik wekelijks wat Alga bloei toe.
                              (hoeveelheid? I don’t know)

                              2: Let op toprot! Voorkom dit door bijv. een doorzichtig dakje te plaatsen voor de regen.

                              3: Verder opletten of er andere schimmels of andere fratsen tevoorschijn komen.

                              4: Oogsten

                              1: Na ongeveer (9 weken klopte niet) kan je beginnen met oogsten, dit kan je zien door kleine glinsteringen.

                              2: Veel kwekers oogsten aan de hand van de kleur van de meeldraden. Vaak wordt geoogst zodra veel (80% klopt niet) van de ‘haartjes’ bruin zijn. Echter kunnen deze draden ook bruin kleuren door vocht, hou hier rekening mee.
                              3: Als de wiet rijp is kan je beginnen met de bladeren te knippen, zodat er een kaal bosje overblijft
                              5: Droogen
                              Het drogen dient te gebeuren in een droge ruimte met geringe luchtvochtigheid. De temperatuur mag niet te hoog zijn, maar ook niet te laag. Tussen de 17 en 21 graden celcius is ideaal. Warmte en licht zorgen voor omzetting van THC in onder andere CBD en CBN, welke bepalend zijn voor de uitwerking van de wiet. Het drogen neemt ongeveer twee weken in beslag. Wanneer je de wat dikkere takjes kunt breken is de wiet droog genoeg.

                              .................................................. .................................................. .................................................. .......................................

                              Klopt dit zo wat meer?
                              Ik doe echt mijn best om het zo goed mogelijk te doen!

                              Nu ga ik ff verder zoeken naar de zaadjes en laat ik vandaag weten.

                              PS: De medewerker vertelde dat ik het beste na het overpotten een 40 liter pot kon gebruiken.
                              Klopt dit?
                              en kan je voor de groei&bloei de zelfde aarde gebruiken?

                              Laterzz
                              Laatst gewijzigd door aaron500; 1 Week Geleden om 13:31.

                              Comment


                                Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                                over de bloei en oogsten hoef je je nog geen zorgen te maken, het belangrijkste is eerst dat je een gezond klein plantje krijgt, die niet strekt door te weinig zonlicht
                                dat ontkiemen moet wel lukken op die manier, zo word het inderdaad vaak gedaan.
                                Ik heb supersilverhaze in van die zwarte cement-bakken van 60liter gezet , ze worden alleen super warm in de zomer maar kwam een redelijk wietje vanaf, en in volle grond

                                de voedingslijn die ik destijds gebruikte was plagron terra (terra grow en terra bloom , en bloombastic (een overpriced pk13-14) pk13-14 is hetgene wat je geeft aan het einde van de bloei wanneer de plant om deze stoffen vraagt.
                                maar het beste bij mij werkt altijd de volle grond, ieder jaar scoren bij mij de planten in volle grond beter als de planten in pot..

                                Comment

                                Bezig...
                                X