Greenhouse zaadjes barslechte kwaliteit

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • CannaVis
    Banned
    • Jul 2009
    • 845

    #46
    Re: Greenhouse zaadjes barslechte kwaliteit

    idd poepert,zelfde methode als mij!!

    Comment

    • JacktheBass
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Nov 2013
      • 780

      #47
      Re: Greenhouse zaadjes barslechte kwaliteit

      Ik stop de zaden ook direct in de aarde, gaat altijd heel goed.
      Wat lightmix in een 1l pot, een deksel met gaatjes en wat water...
      Laat de natuur haar werk maar doen!

      Tot nu toe enkel zaadjes van RQS en GH, beide heel vlug ontkiemt, dus geen klachten daarover!
      Maar ondanks dat goede kiemen zat ik nog niet bij de goede zaadbank (RQS), al heb ik nu wel lekkere wiet, ben ik toch elders andere zaden gaan zoeken...
      Tot voor kort was voor mij wiet simpelweg wiet, en zaadbanken één en dezelfde, die tijden zijn gelukkig veranderd
      Dat maakt het weer even interessanter hé.
      Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
      Jack Herer in scrog
      The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #48
        Re: Greenhouse zaadjes barslechte kwaliteit

        Als ik 7 euro per zaadje betaal, dan verwacht ik:
        1. Kiemkracht (= binnen 72 uur ontkiemen/openslaan)
        2. Kiempercentage van minstens 80%.
        3. Een waarmaking van de beschrijving op de website.

        Als ik 1,5 euro per zaadje betaal, dan verwacht ik:
        1. Zaadjes + envelop + verpakking.
        2. 1-10% kiempercentage
        3. Dat ik zelf een beschrijving voor op die website kan gaan typen als de oogst binnen is.

        Die verwachting wordt niet altijd nagemaakt, maar een beetje bioloog snapt ook wel dat de natuur soms een eigen wil heeft. Daar heb ik dan ook vrede mee. Ik kijk niet op 1 dag precies, en ook niet op 1/5 zaadjes. Maar toch, kritisch blijven is een hobby van me.

        Ik gun iedereen een leuk bedrijf, maar als ik een kop koffie van 2 tientjes bestel, wil ik niet dat ik zelf nog bonen moet gaan zitten branden en water moeten filteren. En dan wil ik ook geen huismerk melkje en zoetjes van de Aldi. 20 euro!
        Zo ook met zaden; de prijs/kwaliteit verhouding moet goed zijn. Of anders gesteld: de prijs/kwaliteitverhouding moet binnen acceptabele grenzen blijven. Als die verhouding scheef is, dan kan ik daar persoonlijk ontzettend over lopen janken.

        Die eerste 2 punten zijn altijd gehaald, maar tot nu toe heeft alleen sensiseeds zich aan die beloftes van punt 1,2 en 3 kunnen houden. Voor een lagere prijs, dat wel.

        Ik kijk eerst bij mezelf, dan naar wat ik gedaan heb, en daarna pas bij de winkelier, en dán pas bij de breeder. Zaden hangen soms jarenlang voor het raam, ongekoeld boven een radiatortje uit de jaren '60 met een gemiddelde LV van 15%. Als ik bij een tussenhandelaar bestel (wietzaadjes.nl of pick'n'mix ofzo) dan mail ik ook altijd van tevoren over hoe vers hun batch is. Oud zaad, dat is namelijk voor omatjes.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • MWay
          Amazing Grower
          MemberLucky Member
          • Sep 2012
          • 4999

          #49
          Re: Greenhouse zaadjes barslechte kwaliteit

          Daarom hunt ik nieuwe verse strains of verse batches geen ouwe meuk.

          Comment

          • angel777
            Cronic Grower
            • Mar 2010
            • 3409

            #50
            Re: Greenhouse zaadjes barslechte kwaliteit

            Oorspronkelijk geplaatst door LR2
            Als ik 7 euro per zaadje betaal, dan verwacht ik:
            1. Kiemkracht (= binnen 72 uur ontkiemen/openslaan)
            2. Kiempercentage van minstens 80%.
            3. Een waarmaking van de beschrijving op de website.

            Als ik 1,5 euro per zaadje betaal, dan verwacht ik:
            1. Zaadjes + envelop + verpakking.
            2. 1-10% kiempercentage
            3. Dat ik zelf een beschrijving voor op die website kan gaan typen als de oogst binnen is.

            Die verwachting wordt niet altijd nagemaakt, maar een beetje bioloog snapt ook wel dat de natuur soms een eigen wil heeft. Daar heb ik dan ook vrede mee. Ik kijk niet op 1 dag precies, en ook niet op 1/5 zaadjes. Maar toch, kritisch blijven is een hobby van me.

            Ik gun iedereen een leuk bedrijf, maar als ik een kop koffie van 2 tientjes bestel, wil ik niet dat ik zelf nog bonen moet gaan zitten branden en water moeten filteren. En dan wil ik ook geen huismerk melkje en zoetjes van de Aldi. 20 euro!
            Zo ook met zaden; de prijs/kwaliteit verhouding moet goed zijn. Of anders gesteld: de prijs/kwaliteitverhouding moet binnen acceptabele grenzen blijven. Als die verhouding scheef is, dan kan ik daar persoonlijk ontzettend over lopen janken.

            Die eerste 2 punten zijn altijd gehaald, maar tot nu toe heeft alleen sensiseeds zich aan die beloftes van punt 1,2 en 3 kunnen houden. Voor een lagere prijs, dat wel.

            Ik kijk eerst bij mezelf, dan naar wat ik gedaan heb, en daarna pas bij de winkelier, en dán pas bij de breeder. Zaden hangen soms jarenlang voor het raam, ongekoeld boven een radiatortje uit de jaren '60 met een gemiddelde LV van 15%. Als ik bij een tussenhandelaar bestel (wietzaadjes.nl of pick'n'mix ofzo) dan mail ik ook altijd van tevoren over hoe vers hun batch is. Oud zaad, dat is namelijk voor omatjes.

            hier ben ik het helemaal mee eens helaas.
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment

            • x snowboard
              Advanced Stoner
              Member
              • Jul 2013
              • 51

              #51
              Re: Greenhouse zaadjes barslechte kwaliteit

              Het ontkiemen zou echt geen problemen mogen geven... 17.50 € in de vuilbak, dankjewel Greenhouse...
              Ach ja, volgend jaar koop ik me lekker 5 Early Skunk zaadjes bij Sensi seeds, zie wat een kracht er in deze Early Skunk dame zit ! Verschil tusseen linker & rechter foto is 1 dagje
              IMG_3132.jpgIMG_3138.jpg

              Comment

              • MWay
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2012
                • 4999

                #52
                Re: Greenhouse zaadjes barslechte kwaliteit

                Yep ze gaat als de brandweer.

                Comment

                Bezig...