Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Belgische cannabiswetgeving

    Ja, je krijgt volgens mij altijd een VPV.

    Een Vereenvoudigd Proces-Verbaal bevat:
    - notitienummer
    - plaats en datum van de feiten
    - aard van de feiten (type en hoeveelheid van het product)
    - volledige identiteit van de dader
    - samenvatting van zijn versie van de feiten (optioneel?)

    Hoewel ik al heb voor gehad dat ze toch mijn wiet in beslag hebben genomen, nadat ik uitdrukkelijk aan die agent heb uitgelegd hoe de wet ineen zit.
    Maar hij wou me niet geloven...

    Comment


      Re: Belgische cannabiswetgeving

      Oorspronkelijk geplaatst door ch1ll View Post
      Hoewel ik al heb voor gehad dat ze toch mijn wiet in beslag hebben genomen, nadat ik uitdrukkelijk aan die agent heb uitgelegd hoe de wet ineen zit.
      Maar hij wou me niet geloven...
      Kijk, voor zo'n verhalen heb ik wel schrik. De wet is er, de omzendbrieven zijn er, wat is er dan nog meer nodig voor een agent? Als ze dan niet willen aanhoren hoe de wet eigenlijk in elkaar zit... Dat gaat de foute richting uit lijkt me toch

      Comment


        Comment


          Re: Belgische cannabiswetgeving

          allemaal heel onduidelijk.
          Ik weet en ik spreek uit ervaring dat cannabis in belgie illegaal is.

          Kben zelf gepakt met 5 vrienden en we hadden in totaal 1 joint mee, 1 JOINT !!! en nog deden die agenten moeilijk.
          Het was in een bos om 1 uur snachts dus geen verstoring van de orde ofzo

          Uiteindelijk hebben ze ons gefouilleerd, joint afgepakt, blaadjes , tipjes, grinder allemaal afgenomen.
          Kregen we 2 maand later een brief in de bus dat we op verhoor mochten komen, alle 5 apart en hebben er dan uiteindelijk niets meer van gehoord. (de laadjes tipjes en grinder mochten we achteraf na 6 maanden ofzo wel terug ophalen. Yeey)
          Maar het is wel degelijk illegaal en kut, zeker als je aan je ouders mag uitleggen waarom je een brief van de politie ontvangt.

          Zo ik dacht ik laat even mijn ervaringen weten zodat niemand denkt dat 3 gram gedoogd wordt in belgie. bij mij werd 0,3 gram zelfs niet gedoogd. (tis denkik 2 jaar geleden nu)

          Grtz

          Comment


            Re: Belgische cannabiswetgeving

            Das wsl omdat je op een openbare plaats was. Thuis gaan ze je niet komen zoeken.

            Comment


              Re: Belgische cannabiswetgeving

              Oorspronkelijk geplaatst door wooffie View Post
              allemaal heel onduidelijk.
              Ik weet en ik spreek uit ervaring dat cannabis in belgie illegaal is.

              Kben zelf gepakt met 5 vrienden en we hadden in totaal 1 joint mee, 1 JOINT !!! en nog deden die agenten moeilijk.
              Het was in een bos om 1 uur snachts dus geen verstoring van de orde ofzo

              Uiteindelijk hebben ze ons gefouilleerd, joint afgepakt, blaadjes , tipjes, grinder allemaal afgenomen.
              Kregen we 2 maand later een brief in de bus dat we op verhoor mochten komen, alle 5 apart en hebben er dan uiteindelijk niets meer van gehoord. (de laadjes tipjes en grinder mochten we achteraf na 6 maanden ofzo wel terug ophalen. Yeey)
              Maar het is wel degelijk illegaal en kut, zeker als je aan je ouders mag uitleggen waarom je een brief van de politie ontvangt.

              Zo ik dacht ik laat even mijn ervaringen weten zodat niemand denkt dat 3 gram gedoogd wordt in belgie. bij mij werd 0,3 gram zelfs niet gedoogd. (tis denkik 2 jaar geleden nu)

              Grtz
              Jij was minderjarig?

              Comment


                Last edited by Random; 7 December 2010, 06:32. Reden: Per ongeluk op enter geduwd, lol

                Comment


                  Re: Belgische cannabiswetgeving

                  Had 5 g in m'n reistas zitten. Ik zat hiermee in een tussencompartiment omdat ik de andere reizigers niet wou storen met de geur.

                  Je verhaal bevreemdt me enigszins: 5 gram wiet in een gripzakje in een reistas kan vermoedelijk alleen door een drugshond waargenomen worden en is zeker niet te ruiken in een heel compartiment.

                  Comment


                    Re: Belgische cannabiswetgeving

                    in beveren zijn ze nog veel erger, daar hoef je niet eens op zak te hebben om tegengehouden en gefouilleerd te worden, die fukkers kome gewoon naar je toe zeggen dat ze wiet ruiken en fouilleren je! da gaat er gewoon over, waarom zijn ze er zo tegen in belgie? en die zatlappen laten ze hier maar bezig, rij je maar lekker kapot tegen een boom ofzo als je gedronke heb, maar durf geen joint aan te raken, want dan kom je ze wel tegen...

                    Comment


                      Re: Belgische cannabiswetgeving

                      Je verhaal bevreemdt me enigszins: 5 gram wiet in een gripzakje in een reistas kan vermoedelijk alleen door een drugshond waargenomen worden en is zeker niet te ruiken in een heel compartiment.[/QUOTE]
                      Last edited by Random; 8 December 2010, 07:14.

                      Comment


                        Re: Belgische cannabiswetgeving

                        Dan zal ik wel heel goede gripzakken hebben of heel slechte wiet: hoeveelheden van 100 gram of meer ruik je zelfs in mijn auto niet.

                        Comment


                          Comment


                            Re: Belgische cannabiswetgeving

                            Als de auto langdurig in de zon staat ruik je het inderdaad. Dit was zo'n 30 jaar geleden een douanamethode om verborgen wiet op te sporen. Zo veel is een onsje wiet ook weer niet. Een stuk of 10 deftige buitenplanten leveren veel meer op. Alleen bij mij was het dit jaar klote: 9 Big Devils succesvol afgebloeid, met zo'n 30 gram per plant. De NLX en de Silverhaze zijn ten onder gegaan aan budrot.

                            Comment


                              Re: Belgische cannabiswetgeving

                              Nou ja, geloof wat je wil. Ik had toch lekker m'n wietje terug.

                              Comment


                                Re: Belgische cannabiswetgeving

                                Tzijn niet allemaal eikels die flikken
                                Ik zat eens met mijn vrienden om 1u 'snachts achter de bib een joint te roken, komen daar ineens twee gendarmes voorbij en zeggen: ziet dat het er nen dikke is eh, da paft beter!
                                5min Lachkick

                                Comment

                                Bezig...
                                X