Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Belgische cannabiswetgeving

    check
    sMiLeY DoObInAtOr

    Comment


      Re: Belgische cannabiswetgeving

      Oorspronkelijk geplaatst door megadonzie View Post
      je mag geen planten in belgie hebben
      nultolerantie geld hier beste vriend
      dat mocht je toch al weten e
      awel zie dat was ik nu hel efkes vergeten zie

      Comment


        Re: Belgische cannabiswetgeving

        HOI
        dat klopt totaal niet hoor.
        Je mag in belgie WEL plantjes hebben alleen mag je er maar 1 hebben
        meer info bezoek het belgische forum rond cannabis en zie wetgeving aldaar
        groetjes uit belgie en blow ze

        Comment


          Comment


            sMiLeY DoObInAtOr

            Comment


              Re: Belgische cannabiswetgeving

              Interessante topic

              Heb enkele reacties in men hoofd:
              1. Politie tegenwoordig zijn meestal jonge cowboys die er zelf goe hebben aangehangen of uit frustratie agent zijn geworden. Persoonlijk ken ik 3 agenten en het waren de grootste drugskikkers toen ze nog geen flik waren. Hun leven gebeterd en ni weten wa doen. Dus als je dan agentje kan gaan spelen is het wel een heel leuk vooruitzicht. Heb je er zo een aan de hand dan haalt ie zelf je motor open om wat te vinden...
              2. heb zelf, spijtig genoeg, wel wat ervaring met onze blauwe vrienden en ik kan je zeggen, alles hangt af van de situatie, de agent zijn humeur en jawel, jouw voorkomen. Toen ik jonger was was ik heel begaan met tuning en techno. Dus grave bak, duur speelgoed er in en een petje op. Je bent verdacht op voorhand en tegenhouden zullen ze je wordt meestal behandeld als uitschot. Nu ben ik meer de family man, hemdjes aan, familiewagen met zitjes ... Mag meestal gewoon door de controles rijden of in het slechtste geval eens blazen. Ook 1 keer aan de grens tegengehouden en bij het uitstappen 5gr direct aangegeven. Mini PV, doorrijden en nooit meer iets van gehoord.
              3. Je kan clubs en vzw's als trekjeplant alleen maar aanmoedigen in mijn opinie. Hoe gekleurd ze wel of niet zijn speelt geen rol op dit moment. Ze helpen bij de bewustwording en inburgering in de maatschappij. Er zijn nog minstens 2 generaties waar van jongsaf werd ingebakken dat drugs niet goed voor je is, soft of hard. Die moeten er eerst uit. Zolang die generaties het land besturen kan je een legalisering of duidelijk gedoogbeleid wel vergeten denk ik. Ik ben dankbaar voor wat we al mogen en kijk uit naar wat moet komen...

              Greetz
              Cyberburner
              Burn weed, not your soul!

              Comment


                Ik weet wss da jullie allemaal dezelfde mening zullen hebben maar, ik vind de hele belgische wetgeving beetje raar op alle vlakken. Ze maken het gewoon express moeilijk en compleet onlogisch...want de ene minister zegt dit en de ander dat...resultaat dit en dat in elkaar wat uitkomt op een wet waar iedereen mee lacht en niemand iets van begrijpt...met wiet is niks mis maart het probleem is dat je als je het rookt, je het verstand moet hebben om bv niet meer met de wagen te rijden. Dat ze daar straffen opzetten vindt ik logisch en normaal ook. Ik ben zelf een kweker van wiet maar ik rook het niet puur als hobby. Een ander gaat voetballen, ik kijk naar mijn plant :p

                Heb je jezelf ooit al de vraag gesteld als belg dat wnr een agent je tegenhoud en drugs vindt of je betrapt op onder invloed rijden dat deze dan planten bij je thuis moet vinden??? Aangezien wiet over de grens brengen niet mag. Alleen zaad mag en hier in belgie mag het verkopen ook niet...dus uit deze wette stel ik vast dat wanneer je wordt gepakt met wiet je planten moet staan hebben.


                Growing 4 fun

                Comment


                  Re: Belgische cannabiswetgeving

                  Inderdaad, nuja met de uitspraken de voorbije dagen komt er misschien een duidelijkheid en toelating. Straffen op stoned rijden snap ik dan wel zoals je zegt. En over dat laatste.. niet perse dat je zelf planten hebt, kan ook van een vriend zijn of dergelijke. Als een smurf me tegenhoud en ik heb iets op zak en ze vragen of ik het kocht is het antwoord simpel: neen, heb het gekregen van een persoon die hier snel voorbij liep en had het al eens bij een vriend thuis geprobeert, vandaar dat ik het niet weg gooide. (das toch mijn standaard antwoord).

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa View Post
                    Inderdaad, nuja met de uitspraken de voorbije dagen komt er misschien een duidelijkheid en toelating. Straffen op stoned rijden snap ik dan wel zoals je zegt. En over dat laatste.. niet perse dat je zelf planten hebt, kan ook van een vriend zijn of dergelijke. Als een smurf me tegenhoud en ik heb iets op zak en ze vragen of ik het kocht is het antwoord simpel: neen, heb het gekregen van een persoon die hier snel voorbij liep en had het al eens bij een vriend thuis geprobeert, vandaar dat ik het niet weg gooide. (das toch mijn standaard antwoord).
                    Denk dat het geven van wiet aan vrienden ook een vorm van dealen is hoor...denk ni da ze daar veel moeite gaan insteken om het te begrijpen :s en ze kunnen dan ook wel eens de naam van je vriend willen enz snap je tis gewoon een straatje zonder einde legaliseren die handel :p


                    Growing 4 fun

                    Comment


                      Re: Belgische cannabiswetgeving

                      Ik wordt de laatste tijd vaak gecontroleerd samen met vrienden(allemaal meerderjarig),
                      we zitten op een pleintje en doen er verder niets verkeerd.

                      Ik zit dan ook met volgende vragen

                      1) mogen zij zomaar onze zakken leegmaken en deze controleren, evenals pasporten vragen
                      (heb ik ondertussen al 5 keer moeten doen, op het moment dat zij dit doen, roken we niet,
                      en zie je niets van tools liggen)

                      2) Als zij iets vinden moet het dan afgegeven worden en mogen zij ons mee nemen voor verhoor?
                      (de laatste keer hebben daar vrienden 4 uur gezeten voor 1a2gram)
                      (1 keer was mijn minderjarige vriend opgepakt samen met meerderjarige, en bij de minderjarige hebben
                      ze een huiszoeking gedaan)

                      3) Kunnen zij ons daar voor straffen?
                      (geldboete, werkstraf,...)

                      Comment


                        Re: Belgische cannabiswetgeving

                        @geurillia kweker
                        ff paar antwoorden
                        een politieagent kan op elk moment een persoon om zijn/haar indentificatie vragen.
                        bij vermoeden van iets strafbaars kan de desbetreffende agent verdere acties ondernemen.
                        fouilleren is een begin , naar bureau meenemen voor verhoor kan een volgende stap , wijst uit onderzoek voort dat er mogelijkheid is tot andere strafbare feiten kan dit ook gecontroleerd worden.
                        nu is het wel zo dat de eigenaar van het huis toestemming moet geven om een huiszoeking. is die er niet , dan moeten de agenten bij de procureur des konings / onderzoeksrechter een huiszoekingsbevel aanvragen. er moeten gegronde redenen voor zijn om over te gaan tot een huiszoeking en het document moet gehandtekend zijn. aan welke condities voldaan moet worden om urgente redenen in te roepen weet ik niet . misschien dat een jurist op dit forum ons kan toelichten.

                        wanneer de politie een gebruikershoeveelheid aantreft op een persoon en deze persoon het vrijwillig afstaat dan wordt er een vereenvoudigde proces verbaal opgesteld , VPV . dit wordt geseponeerd wat wil zeggen dat je niet vervolgd wordt maar men heeft een aantekening van gebruik.
                        geef je dit niet vrijwillig af dan wordt je wiet in beslag genomen en krijg je een PV.

                        das alles wat ik weet ervan

                        greetz
                        Last edited by member10463; 20 September 2011, 13:45. Reden: inhoud correctie

                        Comment


                          Mooi uitgelegd hoor maar ben het met 1 ding noet eens... ze zeggen dit wel allemaal dat een agent niet zomaar je woning mag betreden maar dit ben ik niet zo zeker hoor. De reden waarom ik eraan twijfel is omdat ik zowel de 2 al gehoord heb de een zegt huiszoekingsbevel, de ander zegt dan weer een agent moet je altijd binnenlaten :s ik weet het in ieder geval niet 100% zeker. En tis zoals je zegt, commerciele kwekers maken het zeer moeilijk ( onrechtstreeks) voor die mense die graag thuis samen met vrienden of vriendin :p eens lekker willen genieten van het geen waar je x aantal weken voor gezorgd hebt...
                          En wat ik nog jammer vind is het feit dat de homegrower veel eerder zijn kweek zal stopzetten dan de commerciele...


                          Growing 4 fun

                          Comment


                            Re: Belgische cannabiswetgeving

                            http://www.trektuwplant.be/csc/TREKT...RBIJSTERD-OVER


                            Blijkbaar stemt Devlies toe op het bezit van 1 plantje voor een volwassen persoon...

                            Comment


                              Re: Belgische cannabiswetgeving

                              @purple haze
                              Bedankt voor de uitleg, wel jammer dat ze je zomaar mogen controleren
                              Maar ik zal het alleszinds niet zomaar afgeven, ze moeten er toch een beetje moeite voor moeten doen.


                              @moughy
                              Het zou wel mooi zijn mocht dit er door komen.

                              Comment


                                Re: Belgische cannabiswetgeving

                                Het zou mooi zijn moesten we eindelijk een regering vormen zodat meer mensen met verstand zich kunnen focussen op dit onderwerp. Ik heb onlangs nog iets gelezen. IMG_2293.jpg

                                Comment

                                Bezig...
                                X