Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Belgische cannabiswetgeving

    Oorspronkelijk geplaatst door Krisseep2 View Post
    et wiet is niks mis maart het probleem is dat je als je het rookt, je het verstand moet hebben om bv niet meer met de wagen te rijden. Dat ze daar straffen opzetten vindt ik logisch en normaal ook.
    De eerste keer dat ik mijn praktisch rijexamen ging doen was ik bloednuchter , en ik maakte de ene fout na de andere.
    Tweede keer had ik een klein jointje gerookt voor ik thuis vertrok, en ik haalde vlekkeloos mijn rijbewijs.

    Comment


      Re: Belgische cannabiswetgeving

      fuck belgie

      Comment


        Last edited by member10463; 25 June 2011, 21:43.

        Comment


          geen crimineel, je bent een gewoon een normaal ontwikkeld (hopelijk voor meeste van jullie ) medicinaal gebruiker

          Comment


            Re: Belgische cannabiswetgeving

            Nog even dit:

            http://www.trektuwplant.be/csc/Ministeriele-Richtlijn

            Is het wel toegestaan dat deze informatie van overheids websites ( http://staatsbladclip.zita.be/wetten...005009061.html ) wordt afgehaald? Deze informatie betreft de verduidelijking van een wet belangrijk voor burgers, dan mag dit toch helemaal niet verwijderd worden, als het nog steeds van toepassing is? Is dit niet een vorm van desinformatie? Als het er nooit op had gestaan, dan mogen mensen die informatie altijd aanvragen. In dit geval heeft het op een overheids representerende website gestaan en is het verwijderd. Je mag zomaar informatie weghalen die de toepassing van een wet omschrift die nog steeds van kracht is? Dit is gerichte sturinghttp://staatsbladclip.zita.be/wetten...005009061.html
            Last edited by heaven; 29 June 2011, 04:01.

            Comment


              Re: Belgische cannabiswetgeving

              Als we de pure theorie van de Belgische wetgeving bekijken, geldt TOT OP VANDAAG (02/09/2011) het volgende:



              Een schoolvoorbeeld die deze wet heeft 'geforceerd' is VZW Trekt uw Plant.
              Zij houden tot op vandaag 1 plant/lid. Ze zijn hiervoor al 2 maal vervolgd, en ook al 2 maal vrijgesproken!

              Comment


                Re: Belgische cannabiswetgeving

                Mijn kop deed enorm veel pijn na het lezen van 3 topick pagina's.

                mijn vraag: Is die omslagbrief nu geschrapt en vervolgens dus een nultolerantie ?

                Comment


                  Re: Belgische cannabiswetgeving

                  zal enkel aanleiding geven tot het opstellen van een vereenvoudigd proces-verbaal (VPV).
                  Wat houdt dat dan in? Krijg je een boete? Of wordt je plant of <3g wiet 'gewoon' afgenomen zonder verdere gevolgen?
                  Het is zo fucking vaag >_<

                  Comment


                    Re: Belgische cannabiswetgeving

                    @ easysativa: Zoals mijn laatste post aangeeft, wordt 3 gr OF 1 plant gedoogd.
                    Het probleem is, als een agent dit toch opeist, kun je er weinig tegen beginnen.
                    Als je het wettelijk wil uitvechten, voor de rechtbank, zou je je gelijk wel halen op papier...
                    Maar tegen dan is alles wat ze in beslag genomen hebben wel vernietigd.

                    trees: I know, dat is nu eenmaal hoe onze wet staat tegenover dit onderwerp...
                    Om cru te zijn: 'geluk hebben met de agent!'

                    Comment


                      Re: Belgische cannabiswetgeving

                      amai was me dat even een avondje lezen.

                      ik interpreteer het zo. kweek maar, als je niet overdrijft kom je er nog goed van af wss
                      helaas kweker, gebruiker als ze je pakken en ze willen, rammen ze de stok der bullshit toch in je achterste ...


                      maar sowieso repect voor de wiet ...
                      2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

                      Comment


                        Re: Belgische cannabiswetgeving

                        Gelukkig woon ik in Nederland

                        Comment


                          Re: Belgische cannabiswetgeving

                          Eventjes mijn verhaal in deze thread, toen ik eergisteren nacht de slaap niet kon vatten door stress, heeft deze thread me goed bezig gehouden en beter geinformeerd als de warboel van wetgeving die je op www.ejustice.just.fgov.be kunt vinden me ooit had kunnen doen in de gegeven 12 uur voor ik voor verhoor mij moest melden bij onze locale politie....

                          wat mij gebeurde;
                          Vrijdag avond arriveer ik bij mij thuis na een paar dagen op stap te zijn geweest en vind een briefje op mijn deur met politiestikkers vastgekleefd waarop te lezen was dat mijn slot is veranderd en de sleutel 5 km verder op het locale bureel af te halen is. Tevergeefs probeer ik nog mijn sleutel (dure state of the art key) in het sleutelgat (ez-bump lame yale type slot) te stoppen tot ik, in doodsangst over wat er binnen allemaal gevonden kan zijn, de politie bel.

                          "ah, ja meneer, da kan zijn, daar weet ik zo niks van, wette wa, geft mij u nummer en ik bel u terug"
                          een kwartier verstrijkt tot ik wordt teruggebeld; "Ja meneer, ik vind hier toch niks terug op u naam ze" (WTF?!!?!) "Staat er toevallig ni ne naam op da bladje"
                          Ondanks dat ik die de 1e keer ook al had genoemd lees ik de man nogmaals het op mijn deur bevestigde bericht en de naam van de flik van dienst voor.
                          "Ah, ja, momentje he, ik zal bij 'm op den bureau is gaan zien ofzo, kunt gij anders ergens anders terecht?"
                          Ik antwoord met een vrij geagiteerde nee en slik enkele scheldwoorden in en besluit bij mijn onderburen na te vragen wat er gebeurt is.

                          Blijkbaar hoorden die de avond daarvoor rond etens tijd veel gestommel en een boormachine in de gang, toen ze polshoogte kwamen nemen vonden zij de recherche terug die mijn pand aan het kraken waren, zij werden gerust gesteld (min of meer) en gevraagd om naar hun woning terug te keren.
                          Een uur later konden ze door het raam zien hoe de agenten (in burger goddank) op en neer bleven komen met dozen met spullen. De gang lag naar het schijnt vol met grond en bladeren toen ze klaar waren maar dat hadden de onderburen al opgeruimd toen ik aankwam.

                          Eindelijk een half uur later werd ik gebeld door de flik dat ik mn sleutel kon komen halen, geen bus meer, dus ik te voet 5k heen en na een korte uitwisseling, 5km terug.

                          Ik kom mijn appartement binnen en zie dat ze mijn kweekhokje (60cm2) en stekkendoos (1/4 daarvan) hebben meegenomen, als mede electronica zoals mijn laptop en gsm.

                          Allemaal vol met persoonlijke videos, instant messenger logs, fotos van mn plantjes in alle stadia van hun leven, noem maar op....

                          Bij het overhandigen van de sleutel kreeg ik te horen dat ik de volgende dag om 12:00 op bureau werd verwacht voor verhoor....

                          Die nacht dus geen oog dicht gedaan, en buiten deze thread, nog vele andere op internet gelezen (deze toch het meest informatief De volgende dag kreeg ik te horen wat er gebeurt was en ging gebeuren.

                          Ja meneer, wij hadden een tip gekregen om is te komen kijken naar iets, en toen we op u balkon 2 planten zagen staan en een afgeplakt raam kregen we toestemming voor een huiszoeking, we hebben bij u toen een plantage aangetroffen en hebben de volgende goederen in beslag genomen.

                          Ik heb mijn verhaal gedaan, eigen gebruik kweker die jammer genoeg niet goed genoeg kan tuinieren om met de toegestane 1e plant genoeg opbrengst kan fabriceren om in zn eigen gebruik te volstaan en dat is ongeveer zo op papier gekomen.

                          Zij maken nu copies van de harde schijven van al mijn electronica en die krijg ik goddank dan al terug, al mag ik nu dus al mijn vrienden gaan verwittigen dat hun briefgeheim wellicht door de sterke arm der wet geschonden is, volgens de politiemeneer (zonder snor (echt)) komt het pas over enkele maanden voor de rechter en tot dan zit ik dus in spanning, de uitkomst kan geloof ik 1 van de volgende 3 zijn; vrijspraak/1 maand hechtenis/200-1000 euro boete, maar ik ben geen advocaat dus heb geen idee.

                          Van de paar huizen die mijn balkon kunnen zien is er maar 1 koppel wat zo zuur in het leven staat (zo'n trut die op zondag 'Ej tis zondag ze' moet schreeuwen als er iemand het gras wilt afdoen) dat ze de flikken zouden bellen zonder eerst normaal iemand te contacteren als ze ergens last van hebben.... dus ik heb er ook ineens een bron van negatieve energie bij elke keer dat ik uit mn raam kijk naar de lege plek waar eerst mn schatjes stonden te glimmen....

                          En mn oogst, aarde, voeding, lamp, ventilaters, ea? Die ben ik kwijt natuurlijk... evenals mijn attest van goed gedrag waarschijnlijk over een paar maanden..

                          kleinzielige verklikkertjes, dat ze allemaal in hun eigen zure strond mogen verstikken!

                          (oh, en hey, hoi, merci voor dit forum, long time reader, first time poster. ^^)

                          Comment


                            Re: Belgische cannabiswetgeving

                            Het zal uiteindelijk altijd blijve afhange van de persoonlijke mening van de politieagent voor u of ze je weed afnemen of niet. En dit zal zo blijven tot er een duidelijke wetgeving ontstaat. Ikzelf ben 18 jaar, en heb al een paar keer mn stock mogen afgeven , en een paar keer hebben ze me het mee naar huis laten nemen. Het hangt af of je al dan niet aan het roken was op straat, wat de quantiteit is , hoe je je gedraagt tegen de agent en hoe hy er persoonlijk over denkt. Ik hoop dat er snel betering in de zaak komt want zo kan het niet verder

                            Comment



                              Als ik de rekening maak:

                              * 2 rechercheurs zijn 3 x langsgeweest voor ze me thuis troffen 3x 2u.
                              * Die 2 hebben me een huiszoeking gepresenteerd, en mij van 9 tot 13.30 bezig gehouden 2 x 4.5u
                              * Ze hebben een andere ploeg opgeroepen om men kweekmateriaal naar hun depot te brengen 2x 2u
                              * Papierhandel en de uren die ze er misschien aan besteden voor en na hun contact met mij:

                              8u papierwerk
                              8u vooronderzoek
                              8u inventaris maken inbeslagname

                              zit ik nog maar aan een goeie 6 + 9 + 4 + 24 = 43u x 70 = exclusief BTW uiteraard!!!!

                              Dit is dus de reden waarom die rondzendbrief er was. Het kost veel meer dan wat het opbrengt, en dan ben ik vast en zeker nog minstens 10 tot wel 100x zoveel kosten vergeten in te brengen aan brandstof, hoofd - recherche, hulp - agenten, procureurs, parket medewerkers, onderzoeksrechter, rechter, vernietiging planten (al zullen er wel agenten zijn die voor pleegouder zullen spelen) enz....

                              Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                              Comment


                                Re: Belgische cannabiswetgeving

                                Belgie en Vlaanderen door de ogen van deze cannabis gebruiker:

                                Wat Nederland te veel heeft hebben wij te weinig en dat is kloten aan ons lijf.
                                Ken weinig Nederlanders die een debat of discussie uit de weg gaan.
                                Zap maar eens door 3 nederlandse tv zenders zowiezo dat ze wel iets tegen elkaar te zeggen hebben.

                                Nee wij wonen in het land van niemand stelt te veel vragen en moeten ook niet te veel verklaring geven.
                                Het minste wat op politiek vlak gebeurt en iemand wordt wel ontslagen of stapt zelf op.

                                Oh wat zijn we toch trots op onze cultuur van bier en sport en entertainment mensen die al lang zouden moeten stoppen.
                                Maar Belgen zijn een nostalgisch volk.Maak een plaat hoe het vroeger was en zowiezo goud.
                                We eten graag vettig en veel en drinken ons graag liefst zo zat dat we s morgens amper weten wat we gedaan hebben.
                                Bourgondiers noemen ze ons.Ja met een hele nauwe kijk op recreatief of medicinaal gebruik van cannabis.

                                Maar wie informeert ze?
                                Ik wil 1 uitzending zien op Belgische Televisie over cannabis dat niet crimineel gerelateerd is.
                                Zoek ze maar...vinden zal je ze niet.
                                Politiekers die zich voluit uitspreken en niet op pantoffels voorzichtig bevolking benaderen?
                                Wie?Wie van die apen in Brussel zei ooit:Mannekes, doe is gewoon tis mor ne plant ze.
                                Geen eene.
                                Wie heeft er wel een mening?
                                Zij die nog nooit geproefd hebben van een van moeders natuur haar beste vruchten.

                                3 Jaar geleden 26.507 doden door tabak alleen.
                                Gemiddelde leeftijd om te beginnen hier? 14!

                                18
                                procent van de min 15 jarige zuipt zich minstens in afgelopen 6 maanden te pletter.
                                19-24 jarigen is dat minimum 1 keer in de maand.
                                Tussen de 380 000 en 570 0001 procent van alle Vlaamse min 15 jarige gebruikt ocasioneel cannabis.
                                1.3

                                Comment

                                Bezig...
                                X