Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis en geloof

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
      Allah en Jahweh zijn echt niet dezelfde wezens hoor. Het is een utopie te geloven dat je beide geloven kan verzoenen.
      Ik ben op christelijke fora actief en daar is de grote meerderheid het toch over eens dat de islam de geest van de anti christ is. Zij veroordelen moslims echter niet en hopen dat zij zich alsnog zullen bekeren tot Christus. Open Doors is een christelijke organisatie die in het midden oosten veel resultaat geboekt heeft. Velen bekeerden zich tot het christendom. Maar velen zijn ook vermoord. Kreten van priesters uit Aleppo en dergelijke kregen geen aandacht. Ook de Yezidi's die in Kobani afgeslacht werden kregen geen ondersteuning. Yezidi's kunnen de grote tocht naar Europa niet afleggen, dat is te gevaarlijk. Ze moeten hun geloof afschermen in openbaar of de moslims gooien hen overboord of beroven/vermoorden hen. Belgisch minister van asielbeleid heeft onlangs een christelijk gezin de toegang ontzegd, maar herintegreert wel Syriëstrijders en integrreert oorlogsmisdadigers. Christenen niet welkom blijkbaar. Een verzoening is een utopie in enkele mensen hun hoofd die er eigenlijk niets vanaf weten. Ze lazen beide boeken niet eens, maar dromen er wel van ons samen te brengen. Dat die mensen dan naar het oosten verhuizen, ze hoeven het oosten echt niet naar hier te brengen om islam te beleven. Wie islam zaait, zal sharia oogsten. Hier is Jezus Koning.

Men zal de linkerwang niet keren. Dit wordt een totalitair conflict.
      It has been exposed. The Luciferian reign is over.
      Last edited by Organisch; 27 August 2017, 06:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
        Blijkbaar zie je als wandaden enkel pedofilie en seksueel misbruik. Ik had het oa ook over het recent nieuws van de broeders van liefde die in conflict zijn met het vaticaan wegens euthanasie voor mensen met psychisch lijden. Ruimer gezien, het weigeren van euthanasie en abortus. Dat zijn wandaden rechtstreeks gebaseerd op regeltjes in de bijbel en zo zijn er nog.

Er is hier geen erkende instelling die cannabis ziet als sacrament. Jij geeft daar je persoonlijke draai aan. Jij gelooft dat jezus drugs gebruikte tijdens het laatste avondmaal en daarom wil jij persoonlijk een uitzondering om drugs te gebruiken.. En dan ga je vergelijken met moslims die onverdoofd mogen (mochten) slachten. Als je niet begrijpt welk precedent dat zou scheppen als de overheid jou zo'n persoonlijke uitzondering geeft, tsja. Dan krijgt de terrorist er ook eentje voor een aanslag? Of de heroine gebruiker voor zijn verslaving? Die gelooft mss dat jezus herione spoot en gebruikt dat als zijn sacrament. Voor de rest verwijs ik je door naar LR2 zijn eerste antwoord, dat was voor mij een perfect einde van de discussie. Ja zei je, maar jullie wonen zeker in Nederland. Nee, ik woon in Belgie en ervaar hetzelfde. Jij zegt dat er geen plaats is, ik vind van wel. Je mag er vrij over praten, je kan naar de growshop, je kan zaden online bestellen, je mag 1 plant kweken voor persoonlijk gebruik en je wordt niet vervolgd als je anderen geen last bezorgt. Voor de rest draaide het uit op een discussie waarom christenen beter zijn dan moslims en je plaat blijft daar nu op steken.

Wat is dan het probleem? Heb jij een persoonlijke flik die je 24 uur op 24 volgt mss?
        Laten we het erop houden dat ik me niet aard met het Vaticaan of andere religieuze instellingen
        Ik kan hun visie over abortus wel begrijpen. Debat is nodig he. Beide zijde hebben dan meestal goede argumenten en daaruit kan dan beleid toegepast worden.
        Met goede sensibilisering wordt niemand onverwacht zwanger he, ook niet na een verkrachting. (morning after pill). In levensbedreigende situaties is abortus uiteraard geen zonde. Maar laatst zag ik een documentaire op TV van vrouwen die abortus pleegden en jeugd die daar tegen was. Er kwam een vrouw in beeld die aan haar vierde abortus toe was. Principieel tegen anti conceptie maar abortus is toch maar abortus? Dat is binnen en buiten. Ik vind dat van het leven een wegwerpproduct maken. Daar het leven toch heilig is?
        Dat is iets, net zoals euthanasie, waar niet lichtzinnig met omgesprongen mag worden. Vertrouw maar niet blindelings op onze huidige zorgsector. Alles is in staat tot verbetering. Vanop de schoolbank kan men al veel wijsheid meebrengen, maar mij valt het op dat vooral de motivatie en de wil ontbreekt.

Er is hier inderdaad geen instelling dat psychedlica als sacrament gebruikt. Hoewel er wel Vlamingen en Walen zijn die samenkomen in Nederland en daar hun rituelen uitvoeren. Via Askawan en Santo Daime bijvoorbeeld. Het bestaat, maar niet in België omdat dat illegaal is. Die mensen verplaatsen zich heel voorzichtig. Die gebruiken vooral ayahausca als sacrament.
        In Amerika zijn er ook christelijke gemeenschappen zoals Santo Daime die dat geloven. Het is geen persoonlijke draai he, het wordt ook letterlijk beleefd.
        Dat er een verschil tussen een terrorist en een gebruiker is, hoef ik hopelijk niet te nuanceren? Dat er een verschil tussen chemisch bewerkte drugs en organische drugs is hoef ik hopelijk niet te nuanceren?

Je kan inderdaad praten over cannabis. En we leven nog niet in de ergste samenleving. Toch heb ik als gebruiker persoonlijk veel tegenwind tegen mijn gebruik ervaren. Ik ben bijna verstoten door mijn ouders he. Ik was omringd door mensen die mij veroordeelden voor mijn cannabisgebruik he. Ik kreeg totaal geen erkenning meer, ik kon niets goed meer doen. Wij hebben circa 20 jaar gestreden met elkaar en het is maar recent dat ze erkennen dat ik beter word van cannabis. 20 fucking jaar heb ik in strijd met mijn ouders geleefd omdat ik een jointje rook. Ironisch is wel dat ik lange tijd ben moeten stoppen om te ervaren hoe mijn leven zonder cannabis is. Alvorens zij eindelijk inzagen dat niet cannabis mijn probleem was. Er zijn echter nog wel familieleden die mij niet meer willen zien omdat ik regelmatig opdaag met rode ogen.
        Voornamelijk is wel, de mensen die mij nu het nauwste aan het hart liggen aanvaarden mijn gebruik en erkennen dat ik daar echt beter van word. Ik open mijzelf voor het leven, het is als een kundalini ontwaking. Zodra ik mijn eerste joint rook voel ik mij meteen geaard met het leven en is het autisme off. Ik krijg energie om af te wassen, kuisen, te sporten, ... Cannabis heeft dus een significante impact op mijn spiritualiteit en geaardheid in het leven. Het stelt mij in staat de communiceren, maar voornamelijk: inleven. Ik ben niet aangeboren met empathie en moeder Maria brengt daarin raad. De heilige maagd!

Het probleem is nooit de cannabis geweest, het probleem zijn zij die er problemen van maken. Maar ik deel wellicht een andere geschiedenis dan jou. Misschien ben ik daardoor wat misvormd en laat ik dat hedendaags nog teveel invloed over mij uitoefenen. Ik leef inderdaad precies onder een vingertje van vooroordelen dat mij 24/7 beoordeeld. Ik beeld me dat in, maar ik heb ook heel mijn jeugd niets anders ervaren.
        Last edited by Organisch; 27 August 2017, 09:02.

Comment

Ik denk dat je iets te simplistisch nadenkt over ongewenste zwangerschap, de morning after pil is niet betrouwbaar en moet binnen een bepaalde tijdslimiet worden ingenomen. De verkrijgbaarheid is denk ik niet overal zo goed geregeld als in Nederland.
          Elke vrouw heeft recht op een gewenste zwangerschap en elke ongeboren vrucht heeft recht op een moeder die blij is met zijn komst.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Helemaal eens met Stemma.

Dit wordt een gebed zonder eind.

Comment

Ik denk dat je iets te simplistisch nadenkt over ongewenste zwangerschap, de morning after pil is niet betrouwbaar en moet binnen een bepaalde tijdslimiet worden ingenomen. De verkrijgbaarheid is denk ik niet overal zo goed geregeld als in Nederland.
              Elke vrouw heeft recht op een gewenste zwangerschap en elke ongeboren vrucht heeft recht op een moeder die blij is met zijn komst.
              The morning pill is inderdaad niet 100% betrouwbaar, maar werkt merendeel wel dan niet. Ik ben de laatste om te zeggen dat een verkrachtte zwangere vrouw geen abortus mag plegen. Wel wil ik benadrukken dat we beter voorkomen dan genezen. Het leven mag geen wegwerpproduct worden. Als de morning after pill faalt is een abortus wel nodig. Maar wat als de vrouw zwijgt tot de foetus levensvatbaar is? Is een abortus dan nog ethisch verantwoord?

Vraagje:
              Vrouw weigert anti conceptie. Condoom faalt, vrouw wordt zwanger. Man wil het kind houden, vrouw wil het kind aborteren.
              Waar zijn de rechten van de man nu naartoe?
              Maar goed, er zijn nu abortuswetten en iedere vrouw kan abortus plegen.
              Jammer dat zulke dingen boven komen wanneer het over geloof gaat, want die dogma's daar rondom komen van religieuze instellingen en niet van mij he Eigenlijk ver van de bedoeling af.
              Ik sta meer achter zulke kerken:

Comment

En daar ga je dan weer. Neenee, ik ben niet pro kerk en ik heb niks te maken met religieuze conservatieve instellingen. Maar je gaat wel quoten uit het oude testament om je wiet gebruik te verantwoorden en in heel die discussie christenen vs moslims doe je het ook. Want in Polen is het goed he meneer. Daar zijn geen moslims. Nee, daar regeert nu een ultra conservatieve extreem rechtse partij. Wat denk je dat extreem rechts en conservatief samengaan met cannabis? Denk je dat je daar zou aarden? Daar zouden ze u al scheef bekijken als je niet elke zondag naar de kerk zou gaan.

Had je legaal een uitzondering dan hadden je ouders en je familie je nog altijd hetzelfde behandeld. En dat is dus het probleem. Ik heb datzelfde probleem, alleen respecteer ik hun mening en ben ik slim genoeg om die discussie gewoon niet aan te gaan. Wat niet weet niet deert.

Duh dat er een verschil is tussen heroine en cannabis. Maar niet als je een wettelijk precedent gaat scheppen gebaseerd op niet erkende religieuze denkwijzes. Wat cannabis voor u is is heroine voor een verslaafde, als die toevallig gelooft dat jezus het ook deed.

Wat jij trouwens bereikt met wiet, dat bereiken boeddhisten met meditatie. Ik moet mij niet in bochten wringen, ik gebruik wiet puur recreatief en kan best een poos zonder. Als ik mijzelf wil tegenkomen dan bereik ik dat wel op een andere manier. Probeer maar is een marathon te lopen, er bestaat zoiets als runners high. Wiet en ander drugs is gewoon de simpele wussy uitweg. Maar het is wat makkelijker te verantwoorden voor jezelf als je denkt dat jezus het ook deed he.

Comment

Ik ben dan ook conservatief rechts opgevoed. Dankzij drugs ben ik al heel wat progressiever. Ik denk nog veelal rechts, maar ik handel en stem links. Ik stem op de PVDA. Niet omdat zij vluchtelingen binnen laten, maar omdat zij mensen effectief helpen. Alle mensen, eigen volk, ander volk, iedereen. Ik ga niet op Vlaams Belang stemmen of NVA stemmen omdat ik tegen migratie ben. Voor 1 puntje stem ik niet, ik leg al mijn idealen in de weegschaal. Ik kwam uit bij de PVDA. Dat terzijde (Ik ben door geest verruimende middelen enorm veranderd omdat ik eerst wel rechts stemde en gefixeerd was op enkele puntjes. Door het ruimer te zien kon ik een blik werpen op het hele geheel. Ik ben voor de menselijkheid gegaan.)

Ik ben niet fundamenteel religieus, maar ik geloof wel dat er in de bijbel stukken tekst staan die een diepe betekenis met zich meedragen. Vooral in genesis dan. Dat speelt zich af in een periode dat een significant keerpunt in de menselijke geschiedenis/evolutie was. Ik heb je al gezegd dat ik mythologisch geïnspireerd ben. Zonder de bijbel had ik verloren gelopen in de wereld van mythologie. Maar als je beseft dat ik dieper in de mythologie hakte dan in de bijbel, dan kan je je er toch wel meer bij inbeelden? Genesis 1:29 is een recht dat je van God krijgt. Het is een geboorterecht. Je wordt geboren op deze aarde en je mag daar alles van nuttigen. Het is niet aan de politiek of een pharmaindustrie ons daarin te beperken. God zegt niet dat je ze chemisch moet bewerken, dat is eigenlijk niet nodig.

Nu heroïne is een chemisch aftreksel. Men giet de ruwe opium weg en houdt een chemisch extractie over. Net zoals bij cocaine. Men neemt cocabladeren, bewerkt die chemisch, gieten het zuiver product weg en gaan verder met een chemische extractie. Daarbovenop is het heel milieuverontreinigend. Doch is een oorlog hiertegen voeren zinloos. Neem het uit de handen van de georganiseerde misdaad en start een geregulariseerde verkoop. Waarom zou ik geen cocabladeren in mijn thee mogen trekken? Wie is de staat te zeggen welke planten ik al dan niet mag nuttigen? Ze mag wel toekijken dat ik geen cocaïne produceer om anderen aan te zetten. Maar eigen gebruik is een privékwestie. Van opium tot cocabladeren tot wiet zijn er mensen die het gebruiken voor medicinale en spirituele doeleinden.
                  Ja, ook opium. Of ben je niet bekend met de Godin Demeter dan? Ze werd in de oudheid afgebeeld met papaver poppies in de hand en granen waarop een psychedelische schimmel groeide.

Laat de slang U ook niet ontgaan, maar dat is een heel andere discussie The Serpent God(dess).

Bon, jij gebruikt recreatief. Maar toen ik stopte met recreatief gebruik, ervoer ik snel dat ik ook medisch gebruik. Ik had mijn "wezen" ook niet meer zo goed in de hand als daarvoor. Ik werd terug zoals in mijn kindertijd en zag alles zwart wit. Stoppen was heel zwaar voor me en ik ging dus ondersteuning zoeken. Ik ben daar jaren voor in professionele behandeling geweest. Daaruit kwam dan dat ik geen "filter" heb en weinig inlevingsvermogen. Door het kruid te nuttigen komen er schakels in mijn brein los en is die verbinding er. Dan is die filter er en kan ik mij beter inleven. Het bepaalt dus mijn gemoedstoestand, mijn hele wezen. En dat is niet omdat ik verslaafd ben, maar omdat ik zo geboren en geaard ben. Ik loop al naar psychologen van kinds af omdat er iets niet goed werkt in mijn hoofd. Het is maar sedert enkele jaren geleden dat ik een diagnose heb. Mijn psychiater heeft mij helemaal geestelijk onderzocht en wij kwamen erop uit dat ik niet psychotisch van wiet word. Wiet is niet het probleem, wiet is de pleister op het probleem.
                  Omdat hij nu bekend was met mijn onderliggend probleem en dat cannabis een vorm van zelfmedicatie was kreeg ik medicatie. Ik heb alles dat er op de markt geprobeerd is behalve de verslavende middelen, want daar wou ik echt niet aan. Geen enkele daarvan stelde mij in staat tot inlevingsvermogen en een betere communicatie. Dat ik cannabis medisch gebruik is dus ook professioneel erkend. Dat ik beter reageer op cannabis dan medicatie is ook erkend. Hij mag dat niet letterlijk tegen mij zeggen, maar hij kan er niet naast kijken. Ik ben daar binnen gekomen toen ik matig blowde, ik ben daar maanden nuchter geweest, ik ben daar uiteindelijk terug stoned beland lol.

Maar dat drugs ook spirituele doeleinden hebben is toch niet vreemd? Dat jij dat nonsens vindt is uw absoluut recht. Maar het is niet omdat andere dat nonsens vinden dat ze het anderen moeten ontzeggen. Santo Daime gebruikt psychedelische middelen als sacrament. Ikke ook, maar mijn dagelijks ritueel is cannabis. Psychedelica zijn een zeldzaamheid geworden. En dat Jezus het ook nam is geen verantwoording. Maar je weet pas wat het is als je er zelf door gegaan bent het? Als je gevormd wordt door het archaïsche ritueel toe te passen, kan je pas herboren worden. Je bent ook niet ontmaagd alvorens je lul er in steekt of alvorens het maagdenvliesje gebroken is. Zonder zelf te sterven en herboren te worden weet je eigenlijk niet hoe heilig het sacrament werkelijk is.
                  Hoeveel getuigenissen zijn er niet? Hoeveel mensen zijn er niet genezen door drugs? Hoeveel mensen zijn er niet geestelijk rechtgezet na één trip? Hoeveel alcoholverslaafden zijn tot inkeer gekomen doordat hun dichtgeramde geest terug open komt te staan? De lijst is eindeloos. Drugs worden in het donkerste kamertje gestoken, ik wil daar maar het licht in aandoen.
                  Je klinkt als een propagandist die zegt dat wiet de wussy uitweg is. Dus als een kankerpatiënt niet meer kan eten door zijn chemo moet die er maar stoer doorheen? Die mag geen cannabis gebruiken om eetlust op te wekken, want dat is voor wussies?
                  Last edited by Organisch; 28 August 2017, 06:18.

Comment

"Ik stem op de PVDA. Niet omdat zij vluchtelingen binnen laten, maar omdat zij mensen effectief helpen."..

Volgens mij heb je mentaal grotere problemen dan een knikje in je lijntje met goD..
                    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekamerlid View Post
                      "Ik stem op de PVDA. Niet omdat zij vluchtelingen binnen laten, maar omdat zij mensen effectief helpen."..

Volgens mij heb je mentaal grotere problemen dan een knikje in je lijntje met goD..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post

The morning pill is inderdaad niet 100% betrouwbaar, maar werkt merendeel wel dan niet. Ik ben de laatste om te zeggen dat een verkrachtte zwangere vrouw geen abortus mag plegen. Wel wil ik benadrukken dat we beter voorkomen dan genezen. Het leven mag geen wegwerpproduct worden. Als de morning after pill faalt is een abortus wel nodig. Maar wat als de vrouw zwijgt tot de foetus levensvatbaar is? Is een abortus dan nog ethisch verantwoord?

Vraagje:
                        Vrouw weigert anti conceptie. Condoom faalt, vrouw wordt zwanger. Man wil het kind houden, vrouw wil het kind aborteren.
                        Waar zijn de rechten van de man nu naartoe?
                        Maar goed, er zijn nu abortuswetten en iedere vrouw kan abortus plegen.
                        Jammer dat zulke dingen boven komen wanneer het over geloof gaat, want die dogma's daar rondom komen van religieuze instellingen en niet van mij he Eigenlijk ver van de bedoeling af.
                        Ik sta meer achter zulke kerken:
                        Op je vraag: Aangezien de vrouw de zwangerschap draagt, het kind ter wereld moet brengen en naar alle waarschijnlijkheid het grootste deel van de zorg op zich zal moeten nemen ben ik van mening dat de wens van de vrouw in deze prevaleert. Er zijn ook mannen die eisen dat hun vrouw een abortus neemt. Je kunt je afvragen hoe het met de relatie gesteld is (of gaat verlopen) als een der partners tegen de zin in van de ander een 'kinderwens' doordrukt of abortus eist. Zoiets beslis je nu eenmaal samen, met respect voor elkaar.

Het leven mag zeker geen wegwerpartikel zijn, toch blijf ik erbij dat een abortus gerechtvaardigd is als de zwangerschap door de vrouw ongewenst is. Ik vind het 'onetischer' om een ongewenst kind geboren te laten worden met 99% kans op een negatief zelfbeeld, en daaruit voortvloeiend psychisch lijden, omdat de moeder niet in staat is om liefde en geborgenheid aan het kind te geven.
                        Ik heb gelukkig zelf nooit voor de keuze gestaan, maar weet uit mijn omgeving dat de beslissing voor vrouwen om tot een abortus te komen een hele moeilijke is, die ondanks de vrij 'eenvoudige' ingreep nog lang zijn sporen nalaat.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Nu heroïne is een chemisch aftreksel. Men giet de ruwe opium weg en houdt een chemisch extractie over.
                          Dat hoeft niet per see, opium is ruw, en bevat heroine. Opium gebruiken staat gelijk aan heroine gebruiken.

Net zoals bij cocaine. Men neemt cocabladeren, bewerkt die chemisch, gieten het zuiver product weg en gaan verder met een chemische extractie. Daarbovenop is het heel milieuverontreinigend.
                          Het proces van cocaine extractie is niet vervuilend. Het enige middel dat vervuiling kan veroorzaken is de kerosine die gebruikt wordt. Echter, deze is zelfs na de extractie prima bruikbaar als brandstof. Veel colombianen nemen het mee naar huis om op te koken of te gebruiken in de verwarming. Aceton en dimethylether komen ook vrij bij vergisting van natuurlijke producten, er zijn scala aan natuurlijke bacterien die het produceren. De belasting van die twee chemicalien is miniem.

Dan nog, semantiek: een extractie met chemicalien gebeurt ook in een joint, naast extractie door verhitting. Rook bevat formaldehyde en benzeen, beide goede oplosmiddelen voor actieve stoffen. Chemische bewerking vindt plaats in het hele lichaam, in de hele joint. Waar ligt de nuance? "Dit is niet chemisch want.. Maar dat wel want.."?
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Moest het nog niet duidelijk zijn, ik had het niet over kanker. Vergelijk het daar ook niet mee, jij hebt geen kanker. Had het over jij die wiet nodig zou hebben of wat dan ook om jezelf tegen te komen of om je van denkwijze te doen veranderen. Heb trouwens is op die link geklikt, de moment voor mij om te stoppen met discussieren... Klinkt trouwens gezellig, met zen allen het vliegend schijt krijgen. Je beantwoordt wel perfect aan het profiel waar zo'n kerk naar op zoek is. Denk dat ik meer sympathie heb voor moslims. Klinkt eerder als een flauw excuus om legaal hard drugs te kunnen gebruiken.

Comment

Ben het met Eerstekamerlid eens

Comment

Op je vraag: Aangezien de vrouw de zwangerschap draagt, het kind ter wereld moet brengen en naar alle waarschijnlijkheid het grootste deel van de zorg op zich zal moeten nemen ben ik van mening dat de wens van de vrouw in deze prevaleert. Er zijn ook mannen die eisen dat hun vrouw een abortus neemt. Je kunt je afvragen hoe het met de relatie gesteld is (of gaat verlopen) als een der partners tegen de zin in van de ander een 'kinderwens' doordrukt of abortus eist. Zoiets beslis je nu eenmaal samen, met respect voor elkaar.

Het leven mag zeker geen wegwerpartikel zijn, toch blijf ik erbij dat een abortus gerechtvaardigd is als de zwangerschap door de vrouw ongewenst is. Ik vind het 'onetischer' om een ongewenst kind geboren te laten worden met 99% kans op een negatief zelfbeeld, en daaruit voortvloeiend psychisch lijden, omdat de moeder niet in staat is om liefde en geborgenheid aan het kind te geven.
                                Ik heb gelukkig zelf nooit voor de keuze gestaan, maar weet uit mijn omgeving dat de beslissing voor vrouwen om tot een abortus te komen een hele moeilijke is, die ondanks de vrij 'eenvoudige' ingreep nog lang zijn sporen nalaat.
                                Dit neigt heel off topic te gaan. Ik respecteer je mening. Maar ik kan religieuze instellingen begrijpen waarom ze tegen abortus zijn. Het is als een imam die geen christelijk huwelijk kan voltrekken. Dat is tegen zijn boek. Abortus is tegen de regels.
                                Verder vind ik dat de man mee inspraak heeft bij een abortus. Wij nemen hier anti conceptie, maar ik ben tegen abortus. Ik oordeel niet over mensen die dat doen, maar op mijn eigen vlees en bloed zou ik het niet kunnen toepassen. Moest mijn vriendin alsnog zwanger worden dan weet ik dat ze abortus zou overwegen. Maar ik zou daar ook een heel leven "slecht" van lopen. Waar is mijn recht dan?

Comment

Bezig...
                                X