Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speekseltest bij cannabisgebruik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Speekseltest bij cannabisgebruik

    Korting op 420shop

    #2
    Tja what to do ik denk dan maar meewerken op dat moment kan je weinig meer.
    Ja je test zal positief zijn en dan ga je mee naar het bureau voor een bloedtest

    Of ze daar kunnen bepalen dat je de dag ervoor gerookt heb weet ik niet ergens
    De test is eigenlijk niet echt duidelijk en eerlijk
    Probeer in ieder geval de aanleiding om jou zo een test te laten doen te vermijden : zoals lange vloei ,tipjes of een stukje joint in je asbak die in het zicht liggen.

    benieuwd naar mensen met ervaring hiermee

    Comment


      #3
      Nonsense

      Comment


        #4
        Hou je mond.
        Dat is de tip.

        Naam, rang, registratienummer.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Ja, sergeant ! Brandnetel heeft ook militaire dienst gedaan.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Omdat, @Rreppellsteeltjam, Q naam, rang en registratienummer vroeg. Toen ik dat las moest ik denken aan mijn dienstjaren. Niet zo raar toch?

        #5
        Interessant vraagstuk, ben ook wel erg benieuwd naar praktijk ervaring van mensen. Ik heb me maar even geabonneerd op dit draadje.
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #6
          Alcohol en wiet maakt geen verschil.
          Is na 6 a 8 weken nog uit je bloed te halen......

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Dat ze het langere tijd kunnen vinden in je bloed zou niet uit mogen maken. Hoe ze de uitslag interpreteren des te meer.

          • Bumperklever
            Bumperklever commented
            Editing a comment
            Maar alcohol zijn .1 de straffen veel lager (beginnen veel lager bedoel ik daarmee) en de gevolgen ook absoluut niet te vergelijken met cannabis en .2 je moet echt debiel veel gezopen hebben voor je een soortgelijke straf krijgt voor het rijden ‘onder invloed van’ cannabis. Enkel is het zo bij regelmatige gebruikers (dus ook van medicinale cannabis) dat het na weken dus inderdaad nog in vet en bloed te vinden is ook al heb je die tijd niet gerookt. de grenswaarde is absurd laag waardoor als je regelmatig wiet rookt je gewoon simpelweg altijd de sjaak bent.

          #7
          Vraag Remco eens naar zijn Deutsche freunde!
          E756,23, cannafair.

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Remco, we moesten van Rreppellsteeltjam even vragen naar je Deutsche freunde ?

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ich weiss von nichts.

          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            756,23 per kilo is niet duur!

          #8
          Maatje werd in Duitsland gepakt, laatste joint de avond ervoor gerookt.

          Met de bloedtest werd 5 x de toegestane hoeveelheid in zijn bloed aangetroffen.

          Als je chronisch gebruiker bent, elke dag een blowtje, dan zal je altijd over de limiet zitten.

          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Bumperklever
            Bumperklever commented
            Editing a comment
            Dat is precies de reden waarom ik dit vraag. Want ze maken daar dus geen uitzonderingen voor.

          #9
          > Back to the future Haze run <

          < Kweek Down Memory Lane >

          Comment


          • Bumperklever
            Bumperklever commented
            Editing a comment
            Kijk! Hier hebben we iets aan! Heel erg bedankt voor dit stuk.

          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            Mooi verslag al zet ik hier mijn kanttekeningen voor Ned.....

          #10
          Wat als ik een speekseltest voor rijden onder invloed van drugs moet ondergaan?

          Het hele artikel kun je lezen bij de bron : https://www.druglijn.be/drugs-abc/ve...-onder-invloed
          Last edited by QnQ; 9 September 2019, 12:35. Reden: Foto verwijderd wegens copyright, bron toegevoegd, stukkie tekst weg
          🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥
          ​
          👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼
          ​

          Comment


            #11
            Is het niet zo dat je voor minimaal 2 stoffen positief moet testen voordat ze er iets mee doen?
            Dus als ze alleen THC aantreffen kunnen ze er niets mee.
            Als ze bjivoorbeeld THC en een soort amphetamine aantreffen wel.

            Heb ik ooit gezien in een fragment van wegmisbruikers..
            Niet de beste bron, maar oordeel zelf.
            https://www.youtube.com/watch?v=_fvIIMmqn6Q Vanaf 2:35, of gewoon het hele filmpje kijken
            En achteraf nog de uitleg van Koos natuurlijk
            Last edited by Nederhigh; 9 September 2019, 12:39.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Nou is het alleen de vraag hoe lang het duurt voordat deze richtlijnen weer veranderen. Zoals ze in het filmpje al mooi aangeven is het natuurlijk van de zotte dat je op 2 soorten drug positief moet testen voordat er een vervolg komt.

              Voor mij geldt hetzelfde als deze bestuurder, ik slik sinds kort ook Ritalin dus zal ook positief testen op amfetaminen. Ik ga er vanuit dat ik dus (de eerste keer) direct in aanmerking kom voor die bloedtest. Nou kan ik gewoon aantonen dat het om medicatie gaat, maar zo lang dat nog niet in hun systeem staat zullen ze er vermoedelijk ook geen rekening mee houden.

              Er zitten nogal wat haken en ogen aan dit onderwerp

            • Bumperklever
              Bumperklever commented
              Editing a comment
              Vandaar ook mijn vraag, vanwege de haken en ogen. Ik ken persoonlijk niemand die eruit gevist is tijdens controle.
              Dat met de twee soorten in je bloed moet je natuurlijk ook niet vanuit gaan, maar toch is het (voor nu) wel een geruststelling.

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Bumperklever Of dat nu uberhaubt not zo is vraag ik me af.
              Dit filmpje is ook al weer meer dan een jaar oud/

            #12
            https://youtu.be/LZyDoMqReLQ hier is een leuk en redelijk eerlijk filmpje over wiet en rijden (heeft verder niks met de speeksel test te maken)

            Comment


              #13
              Ik weet ook niet of die richtlijn alweer veranderd is, maar er moest een aanleiding zijn voor een speekseltest.
              Bijvoorbeeld opvallend rijgedrag of wietlucht in de auto.
              Iedereen een speekseltest geven tijdens een verkeerscontrole is (was?) niet toegestaan.

              Verder is het niet zo moeilijk.
              Geeft de test aan dat je drugs gebruikt hebt, dan ga je mee voor een bloedtest en krijg je een rijverbod voor 24 uur.
              Uit je bloed kan wel opgemaakt worden of het om cannabis of een medicijn gaat, en zo niet kun je dat voor de rechter aantonen als je de medicijnen op recept hebt.

              Mja, tis een kutmethode natuurlijk.
              Als ik een week zou stoppen met wiet dan nog zouden de meters ontploffen denk ik.
              Ik ben groot voorstander van een soort rijvaardigheidstest, meteen ter plekke bij constatering.
              Ik ben ook van mening dat ik 24 uur na het laatste gebruik prima in staat ben om aan het verkeer deel te nemen, ook al geven de testen anders aan.
              30+ jaar schadevrij rijden als getuigenis
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Kan dit met je delen.......................
                Alleen die 30 jaar maakt geen zak uit.......
                Je moet het zien met alcohol wat de Politie opvalt,'' Zien, ruiken, horen of iemand dubbel
                horen spreken.'' Is dit ''niet'' het geval is er geen wolkje aan de lucht.
                ''Tenzij ze dingen in de auto aantreffen........''
                Hier noemen ze' dat een ''een redelijk vermoeden van bewijs.''
                Dat komt in dit verhaal niet ten spraken.''
                Is er geen ''enkele grond'' je aan te houden.........
                Last edited by Ipie; 9 September 2019, 17:02.

              #14
              Kortom, zorg dat je auto er netjes uit ziet. Geen parafernalia in de auto. En geef de politie geen reden om je aan te houden. Zo beperk je het risico.

              Comment


                #15
                How how how, ik lees hier nogal foute informatie...

                De speekseltest kan THC ongeveer zo'n 14-48 uur detecteren. Daarna is het alleen detecteerbaar via het bloed.

                Nu, die tests zijn eigenlijk niet veel waard. Er is geen enkele ijking, en gelden wel als een legaal bewijs. Logica is uiteraard ver zoek.

                Ik breng ook veel tijd op de baan door en heb hier ook wel schrik voor. Zelf heb ik nog nooit (hout vasthouden) controle tegen gekomen, maar de agenten mogen inderdaad controleren op basis van hun eigen oordeel. Dus als zei vinden dat je stinkt naar wiet, stink je naar wiet. Ook al ruik je eigenlijk naar lavendel. Ik rij nooit als ik me stoned voel, of als ik er geen goed gevoel bij heb. Maar de kans zit er uiteraard telkens wel weer in..

                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment

                Bezig...
                X