Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laat jij je straks registreren ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Algemeen: Laat jij je straks registreren ??

    Korting op 420shop
    De wietpas? Nee!

    Door Cannamarie Gepubliceerd op 06 februari 2012 12:06 PM HAARLEM - Als de dubieuze plannen doorgaan is iedere cannabisgebruiker per 1 januari 2013 verplicht zich als "lid" bij een coffeeshop te registreren. Dat houdt in dat persoonlijke gegevens, dus copie ID/paspoort EN een uittreksel uit de basisadministratie van de gemeente waarin je woont, in de coffeeshop opgeslagen moeten worden.
    De overheid wil de coffeeshops veranderen naar besloten clubs met maximaal 2000 GEREGISTREERDE leden. Dat houd in dat je voortaan alleen nog de coffeeshop MAG betreden waar jij geregistreerd lid bent. Woon je in Haarlem en je gaat een dagje naar bijv. Amsterdam is het niet meer mogelijk om daar naar een coffeeshop te gaan. Je kunt tenslotte maar van 1 "club" lid worden.
    De Nederlandse coffeeshopper zal zich dus, als hij gewoon bij een coffeeshop wil blijven kopen, moeten laten registeren als cannabis gebruiker. Die gegevens kunnen daarna misbruikt worden door bedrijven, werkgevers en overheden, want data die beheerd wordt door de overheid kan niet adequaat tegen digitale criminaliteit beschermd worden.

    Maar mag dit wel?
    Laten wij een cannabiscultuur waar ons land zo bekend om is en waar heel veel toeristen speciaal naar Nederland voor komen kapot gemaakt worden?
    Laten wij de vrijheid die er al decennia is om de keuze te kunnen maken of we blowen of niet uit onze handen nemen?
    Wat als in jouw woonplaats geen coffeeshop is? Heb je dan gewoon pech en MAG je je niet eens laten registreren bij een coffeeshop?
    Als mensen zich niet registreren heeft een coffeeshop geen klanten. Dat zal uiteindelijk eindigen in de sluiting van de shop, is dat wat wij willen?
    Laten wij ons als "drugsgebruiker" registreren om wiet/hasj te kunnen gebruiken?
    En hoe moet dat met de medische gebruikers? Komt het er straks dan echt op neer dat er straatdealers bezocht moeten worden om een simpel zakje wiet te "scoren"? En hoe zit het met de wet? Wordt artikel 1 al niet meteen met voeten getreden?
    Artikel 1 grondwet
    Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk
    behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke
    gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

    Dat wil dus zeggen dat je een persoon die zich in Nederland bevindt niet de toegang tot de coffeeshops kan ontzeggen, en deze persoon ook niet het lidmaatschap van een vereniging of club kan weigeren.

    Aangezien de invoering van het Wietpas Systeem gepland is op 1 Mei 2012 is er de gelegenheid om als coffeeshopper te laten merken dat je niet wenst te worden geregistreerd als drugsgebruiker en niet wenst te worden gediscrimineerd in 649 of 650 coffeeshops, en wel op 20 April 2012 in Amsterdam. Op die dag vindt er een manifestatie plaats om te protesteren tegen het Wietpas Systeem, door zowel buitenlandse als Nederlandse coffeeshoppers, een zogenaamde Smoke Out.

    (oops, bronvermelding: vandaag.nl)
    Last edited by cannamarie; 7 February 2012, 18:38. Reden: bronvermelding

    #2
    Re: Laat jij je straks registreren ??

    hihi op 20 april een smoke out... hoe toepasselijk

    NEE ik laat me niet registreren.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Laat jij je straks registreren ??

      Nop!
      Ga wel meer kweken en blowen..

      Comment


        #4
        Re: Laat jij je straks registreren ??

        Yep 20-4 om 4.20 uur

        Gaan jullie normaal gesproken naar een coffeeshop of doen jullie alleen aan je eigen lekkere kweekjes ??

        Want als, net als jij en de meeste anderen, de mensen zich niet laten registreren betekend dit bijna
        automatisch sluiting van de coffeeshops want op een paar klanten kunnen die niet blijven draaien

        Dan is er een stukje cultuur weg waar we juist zo trots op mogen zijn. Zou niet moeten mogen gebeuren!!!

        Comment


          #5
          Re: Laat jij je straks registreren ??

          Excusez moi maar het mooie aan de coffeeshops is al aantal jaartjes verdwenen.
          Een sociale functie hebben ze zeer zeker maar aan 12 eurie de gram voor onkruid vind ik niet zo veel mooi..

          En begrijp me niet verkeerd, ik zit er vaak en graag maar voor mn eigen rokertje zorgen is het beste wat ik ooit had kunnen doen..
          Genoeg aan die hobby gespendeerd..

          suc6 en smookse

          Comment


            #6
            Re: Laat jij je straks registreren ??

            Check facebook voor de officiele gegevens en alle info: Amsterdam 2012-420 Style Anti=Weedpass Protest... hoe meer cannazielen hoe beter het is voor ons allemaal Tevens is er inmiddels een Cannabis Consumenten Collectief, ook op Facebook.

            Comment


              #7
              Re: Laat jij je straks registreren ??

              ik ben nog nooit voor wiet in de coffeeshop geweest (20+jaar), wel voor gezelligheid, brokken hasj en bakjes koffie (okeeee en de pooltafel).
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Laat jij je straks registreren ??

                Sja... blijkt wel weer dat niet iedere shop zijn best doet een beetje kwaliteit te leveren. In dat opzicht snap ik heel goed
                dat je liever je eigen wietje rookt.. Nu vind ik de wiet ook niet goedkoop hoor maar als ik 9 euro voor een super ww'tje betaal en daar kneiterstoned van wordt hoor je mij niet mopperen. Niet iedereen heeft de kans om zelf te kweken en de risico's worden ook steeds groter. En gelukkig zijn er heel wat shops waar het gewoon gezellig toeven is.

                Wat wel weer jammer is.... ben je geen lid kom je de deur niet meer in, ook niet voor dat pooltafeltje en koppie koffie en dat is natuurlijk te idioot voor woorden. Voor veel mensen is dat bakkie in hun shoppie een stuk sociaal gebeuren.... er zijn er die liever daar zich vermaken dan in een kroeg... wordt dat dan echt een verleden??

                Comment


                  #9
                  Re: Laat jij je straks registreren ??

                  Ik hoop van harte van niet Cannamarie, en als het wat uit zou maken zou ik er ook voor knokken dat niet te laten gebeuren. Maar als er iets is wat recente geschiedenis ons leert is het dat demonstraties steeds meer gereguleerd worden, en daarmee als een stofje op je schouder weggeveegd worden. Ja Griekse toestanden, met langdurig stilleggen van de economie om onze zin door te drijven.. maar dat gebeurd hier niet
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Laat jij je straks registreren ??

                    Misschien worden die coffeeshops inderdaad wel verleden, deels door de wietpas en deels door te veel te vragen voor een grammetje weed. Kom op, 9 euro voor een widowtje is omgerekend bijna 20piek!
                    Ieder ziet d'r tegen op om zich hiervoor te laten registreren, dus we krijgen als vanouds weer een 'Weed Delivery Service' zoals in de steden waar weinig of geen highskools zijn. Absoluut.
                    Ik denk dat de markt zich duidelijk zal verschuiven naar de 'straat', goed de tijd zal uitwijzen hoeveel er in Haarlem overeind zullen blijven maar prijsdalingen zie ik niet zo snel komen.

                    Voor de rest ben ik niet zo'n shopdude die uren in de shop kan blijven hangen, maar zo nu en dan vind ik 't wel fijn om ook eens ergens anders te dampen dan in mijn eigen hok. Inderdaad dat sociale gedoe
                    Om concreet antwoord op je topic te geven: Hell, motherfacking, no!
                    Ik onderwerp me niet aan die Gestapo-praktijken!
                    Ik sta op!
                    Ik kweek!
                    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                    Comment


                      #11
                      Re: Laat jij je straks registreren ??

                      Nee, ben er nog nooit geweest en zal er ook nooit komen!
                      Ik stop nog liever met cannabis roken dan dat ik er zoveel geld voor ga neertellen, ben toch niet gek. Mijn gezin moet draaiende blijven, dan draai ik maar niet meer....

                      Comment


                        #12
                        Re: Laat jij je straks registreren ??

                        Als de dubieuze plannen doorgaan is iedere cannabisgebruiker per 1 januari 2013 verplicht zich als "lid" bij een coffeeshop te registreren.
                        Beetje onzin, of verkeerd geciteerd? Dat geldt natuurlijk alleen voor je als je echt je wiet in de shop haalt.
                        Dat in gedachte hebbende zou je als regelmatige klant van de coffeeshop misschien beter meedoen aan de registratie ?
                        Anders gaat het net als in Venlo, de shops denken dat er niet genoeg klandizie meer komt, en ze sluiten de deuren.
                        1x raden wie er dan zonder wiet zit, en ik ben het niet.

                        Ik registreer niks, nergens, en doe nergens aan mee.
                        Zoals velen hier heb ik geen shop nodig.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Laat jij je straks registreren ??

                          Idd zijn de prijzen best hoog te noemen maar gelukkig is er nog wel verschil tussen de shops daarin. Waar de shops wel enorm mee te maken hebben is het aantal invallen bij kwekers natuurlijk. De meesten hadden zo hun eigen adresjes wel maar steeds meer mensen worden opgepakt of durven het risico niet meer te nemen. Goeie wiet van kwaliteit is echt niet meer zo makkelijk te verkrijgen.... de grote jongens verkopen het toch wel voor de hufterige prijs die ze willen want het buitenland betaald de vraagprijs wel. De tijden dat een kilo voor minder dan 3 of 3.5 over de toonbank ging is helaas verleden tijd. Maar dat is ook de grote reden dat we moeten blijven knokken voor het regelen van die f*cking achterdeur en de kweek gewoon door de shops zelf laten regelen. Dan kan die prijs weer naar beneden en heb je weer waar voor je geld.
                          En ja, de straatdealer gaat gouden tijden tegemoed maar is dat wat we willen? Wil ik als alleenstaande moeder een straatdealertje bellen voor mijn wietje? Met alle risico's van dien want dat straatdealertje verkoopt straks wit, bruin EN groen en dan hoop je maar dat de coke niet voor de wiet op hetzelfde tafeltje is ingepakt als je begrijpt wat ik bedoel.
                          Nee, wij hebben in ons land al bijna 40 jaar coffeeshops....en het gedoogbeleid. Aangetoond is dat in ons landje Met die verderfelijke shops MINDER cannabisgebruikers zijn dan in de landen om ons heen zonder shops. Sja wij weten het wel, de politiek eigenlijk ook wel maar stel je eens voor dat ze toegeven zeg pffft. En geen aktie en geen tegengas betekend dichte shops, mensen zonder baan en de rest van de ellende... Zwijgen is toestemmen.... dus dan maar op de ouderwetse cannabismanier: een Smoke-Out.... zeer relaxt zoals alleen wij dat kunnen hahaha

                          ---------- Post added at 22:56 ---------- Previous post was at 22:50 ----------

                          Men laat zich niet registreren..... nu al zijn er mensen die een uitkering hebben en die gekort zijn omdat ze met de pinpas hun wiet afrekenden.... als jij kan blowen kun je met minder geld doen ?!? Je laten registreren, gevolg: autoverzekeraar zegt betaald u maar ff wat meer premie want u bent gebruiker..... ziektekosten? omhoog want je bent gebruiker.... Ze hebben het recht niet om je privegegevens op te eisen.... er bestaat een grondwet. Er spelen meer dingen.... juist door die grondwet hebben wij net zoveel recht als een limburger om daar een biertje te kopen.... dat geld ook voor dat kopje koffie in die shop...
                          Er wordt op dit moment een enquete gehouden onder klanten van shops... tussenstand is 15 % ja tegen 85 % nee... dit betekend gewoon dat de shop moet sluiten.... op die paar klanten kan hij niet overleven

                          Comment


                            #14
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Re: Laat jij je straks registreren ??

                              Interessant artikel : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...197#post252197
                              Indien onze grote vriend nu eens als eerste de knoop doorhakt zal Nederland snel volgen....

                              Comment

                              Bezig...
                              X