Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laat jij je straks registreren ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Laat jij je straks registreren ??

    Heel veel maakt het niet voor me uit of de straatdealer of de coffeeshophouder gouden tijden beleeft. Beiden zullen ze hun geld toch wel op een of andere manier in de Nederlandse economie pompen. De een betaalt personeel, de ander koopt een pooierbak, waar de autoverkoper zijn baan aan ontleent. Op macroniveau zal het niet veel uitmaken. Ik denk dus niet dat ik je verkeerd begrepen heb maar dat hooguit over -wat ik beschouw als -randverschijnselen onze visies niet volledig congrueren.

    Comment


      #62
      Re: Laat jij je straks registreren ??

      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Misschien kunnen we beter gaan protesteren voor regulering van de aanvoer dan wel of geen pas? Dat lost het criminasiatieprobleem op maar is natuurlijk ook funest voor de kleine thuisteler. Alles zal immers staatswiet moeten zijn, anders niets. Die pas die komt er, ongeacht of je er met 100 man staat of met 100000 man. Het besluit is al genomen voordat de krant erover schreef. Dat is politiek.. Democratie alsin het volk beslist is gestorven met haar bedenkers.. Desalniettemin vind ik het een mooi initiatief! Keep up the work en laat je niet uit het veld slaan Cannamarie. Er zijn vast mensen die er wel achter staan om dot registratieproces te verbieden.
      tevens vind ik als dit door gaat, dat er ook registratie moet komen voor alcohol..Wat veel meer problemen veroorzaakt en veel gevaarlijker is in gebruik.


      Oeff.... ik plaats allerlei linkjes maar niemand leest ze.... weten jullie uberhaubt wel wat er in de politiek speelt of hebben jullie een vaag artikel van Opstelten gelezen en slikken jullie dat als zoete koek??? Er zijn mensen die zich hun leven lang hebben ingezet voor cannabis.... ZIJ zijn een van de redenen dat jullie nu je blowtje kunnen roken zoals je dat doet. Verbazend weinig kennis over een cultuur die echt meer inhoud dan alleen maar stoned op de bank hangen en kijken of je plantje al groter is dan gisteren.

      ---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:29 ----------

      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
      Denk je nu echt dat een intelligente werkgever je per definitie zal afwijzen in de wetenschap dat je wiet gebruikt? Natuurlijk zijn er beroepen met een voorbeeldfunctie: een politieagent die blowt roept vragen op. Als hij wiet in beslag neemt dan kan hij in de verleiding komen om daarvan iets achter te houden. En een bepaald type blowers zal de werkgever ook niet op zitten te wachten. Van het soort "blowen is een lifestyle" of "bij het opstaan is mijn 1e handeling een jointje draaien". Maar als je open kaart speelt en aangeeft dat je 's-avonds weleens blowt dan gaat de rest van je (arbeids)verleden en je persoonlijke presentatie gewoon meetellen. Wat is je arbeidsverleden, hoe vaak in de ww geweest, weleens ontslagen, waarom ben je ontslagen? Hoe zien je getuigschriften er uit? Heb je binnen de nominale tijd je studie afgerond? Hoe zit het met je ziekteverzuim bij je vorige werkgevers? Zie je er verzorgd uit: goed geschoren, nette haardracht, goed onderhouden gebit, goed gekleed, geen afgekloven nagels? Welke sporten beoefen je? Ben je getrouwd? Wat is het beroep van je partner? Ben je weleens met Justitie in aanraking geweest? Vergeet niet, als werknemer vorm je enerzijds een risico voor je werkgever en anderzijds ben je wel het visitekaartje. Het is natuurlijk zonneklaar dat je de vrijheid hebt om je te presenteren zoals je zelf wil. Maar het is ook zonneklaar dat de werkgever mag bepalen wie hij aanneemt en wie past binnen de bedrijfscultuur..
      Ik kan hiervan een klein voorbeeld geven: zo'n 15 jaar geleden moest er op de bovenverdieping laminaat worden gelegd. Mijn vrouw moest naar haar werk en ik moest op klantenbezoek, dus de laminaatleggers hadden het Rijk voor zichzelf. Vrouwlief gaf aan: als je dorst hebt dan pak je maar limonade uit de koelkast. Bij thuiskomst waren de heren erg lacherig, want het "sap" was op. De heren hadden namelijk een vol krat bier leeg gezopen, dat in de bijkeuken stond. Ik heb de werkgever van deze lieden gebeld en verteld dat ik van oordeel was dat ik dit gedrag niet aanvaardbaar achtte. De beste man heeft een rit van ruim 100 kilometer gemaakt om zich persoonlijk te excuseren voor het gedrag van zijn werknemers: hij schaamde zich kapot en was razend.
      Dan zou ik als baas veel liever iemand aannemen die af en toe wat blowt in zijn vrije tijd.
      Je zegt het zelf al... JIJ zou veel liever iemand aannemen die af en toe blowt. Aan de pas zie je niet hoeveel iemand blowt maar wel dat hij blowt. Maar zeg nu zelf... het drinken van alcohol is gewoongoed.... ook voor de baas want die drinkt zelf ook. Jij weet wat wiet doet... die baas die niet blowt en zoals de meeste mensen een vooroordeel over wiet hebben niet en die willen daar niet mee geassocieerd worden. Wij vinden het geen punt, wij zijn blowers. Als het aan ons had gelegen had iedereen lekker mogen kweken wat hij wou.. ja toch>?

      Comment


        #63
        Re: Laat jij je straks registreren ??

        Administratieve note tussendoor:

        Het is op dit forum niet toegestaan om te dubbelposten. Dubbelposten is het plaatsen van 2 of meerdere berichten onder elkaar, in een korte tijd:
        Je kunt je vorig bericht aanpassen door op de Bewerk-bericht" knop te drukken.
        Het forum voegt de post sinds enige tijd zelf samen, maar denk er ff om!

        Wanneer is het gewenst de quote functie te gebruiken?
        - Als je reageert op een specifiek deel van iemands tekst.
        - Als er meerdere berichten tussen zitten.

        Wanneer de quote functie niet gebruiken?
        - Als je reageert op het volledige bericht dat boven jou post staat.
        - Als het duidelijker is zonder iemands bericht te quoten.

        Comment


          #64
          Re: Laat jij je straks registreren ??

          Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
          Administratieve note tussendoor:
          .

          O jeetje, excuus.... was weer te snel.... zal beter opletten ..... of wat minder roken

          Comment


            #65
            Re: Laat jij je straks registreren ??

            Indien je het ter harte neemt, mag je van mij gerust snel roken

            Comment


              #66
              Re: Laat jij je straks registreren ??

              waarom zou ik me laten sterilliseren dan ?

              Comment


                #67
                Re: Laat jij je straks registreren ??

                Ik woon in haarlem..
                Ik vind de shop ook geweldig, kom er elke dag wel ff voor n bakkie, maar het is niet zo dat de wereld vergaat...
                Denk dat ze in no time weer open zouden gaan door de overlast.

                Uiteraard ben ik er ook op 4/20.

                Suc6 en smookse

                Comment


                  #68
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #69
                    Re: Laat jij je straks registreren ??

                    EN toch is er ook vandaag positief nieuws te melden want er zijn gemeentes die de wietpas weigeren en andere oplossingen willen uitproberen waar we ALLEMAAL baat bij hebben: LEES EN GENIET:

                    PvdA Haarlem ondersteunt Manifest tegen Wietpas



                    Op initiatief van de PvdA in Maastricht en Venlo is een manifest opgesteld tegen de invoering van een wietpas en voor legale kweek van cannabis voor coffeeshops. Ook de PvdA Haarlem ondersteunt dit manifest. PvdA-raadslid Helga Koper legt uit waarom.


                    Tijdens de behandeling van de Kadernota nam de Haarlemse gemeenteraad een motie van PvdA, D66, GroenLinks, SP en Actiepartij aan die het college van b&w verzoekt om bij het nieuwe kabinet aan te dringen op regulering van de teelt van cannabis voor coffeeshops en zodra dat wordt toegestaan in Haarlem hier een experiment mee te starten.

                    Enkele weken geleden kwamen er verontrustende berichten naar buiten over geweldsincidenten in Eindhoven als gevolg van illegale drugsteelt en handel. De PvdA wil dat dit met kracht wordt bestreden door de teelt te reguleren en met meer agenten vervolgens korte metten te maken met overige illegale teelt. Het huidige kabinet en in het bijzonder minister Opstelten voelt helemaal niets voor het reguleren van de achterdeur maar biedt als oplossing de wietpas. Minister Opstelten zou het liefst zou overgaan tot landelijke invoering van een wietpas.


                    Een ontwikkeling waarbij, om verschillende redenen grote vraagtekens kunnen worden geplaatst. PvdA Tweede Kamerlid en woordvoerder drugsbeleid Lea Bouwmeester, die eind mei op werkbezoek in Haarlem was (zie: http://haarlem.pvda.nl/nieuwsbericht/991) stelde al eerder dat de wietpas een schijnoplossing is. Volgens Bouwmeester moeten we “ eerst de kraan dichtdraaien, voordat we gaan dweilen. Oorzaak van illegale thuisteelt is dat wiet wel mag worden verkocht, maar niet ingekocht. Daardoor vindt teelt en handel van wiet in de illegaliteit plaats. Als we dit willen doorbreken moet de noodzaak van illegale teelt worden doorbroken, door het te reguleren en controleren. Pas dan kan overige illegale teelt effectief worden bestreden.”

                    Allereerst leek het er op dat de wietpas juridisch gezien niet mogelijk is. Afgelopen donderdag kwam de uitspraak van het Europesche hof of het ingezetenecriterium mag worden gehanteerd. Het hof concludeerde het volgende: “Europeesrechtelijke bezwaren zijn er niet tegen de gemeentelijke maatregelen die een onderscheid maken tussen ingezetenen van Nederland en anderen” maar stelde ook dat het aan de Raad van State is om vast te stellen of er ondanks het ontbreken van Europeesrechtelijke bezwaren tegen het maken van onderscheid tussen Nederlands ingezetenen en anderen toch redenen zijn om het pasjessysteem af te wijzen. Zij moeten ook oordelen over het onderscheid naar nationaliteit gerechtvaardigd is of in strijd met artikel 1 van de Grondwet.Daarnaast richt het systeem van de wietpas zich op bezoekers aan de voordeur, terwijl de problemen in Eindhoven aan de achterdeur plaatsvinden. De situatie in Eindhoven is niet te vergelijken met Haarlem en terecht wordt in het manifest gesteld dat ieder gemeente zijn eigen drugsproblematiek heeft waarvoor maatwerk is gewenst.

                    De PvdA-fractie Haarlem heeft dan ook het manifest, dat op initiatief van de PvdA Maastricht en Venlo is opgesteld, met overtuiging ondersteund. Hieronder leest u de tekst van het Manifest:

                    Manifest tegen de wietpas


                    Het wordt tijd dat er in het kader van de drugsoverlast eens echt actie wordt ondernomen. Het wordt tijd dat maatregelen worden genomen, die de overlast ook echt kunnen verminderen.
                    Het wordt tijd dat wordt geluisterd naar de bewoners van de buurten.
                    Kortom het wordt tijd voor een nieuw drugsbeleid!
                    In het regeerakkoord staat:
                    “Coffeeshops worden besloten clubs die alleen voor meerderjarige inwoners van Nederland toegankelijk zijn op vertoon van een clubpas.”
                    VVD, CDA en PVV willen ons laten geloven dat met deze regels in het regeerakkoord de drugsproblemen kan worden opgelost. Daar geloven wij dus niet in!
                    De feiten:

                    In deze handel is enorm veel geld te verdienen;
                    In Limburg en Brabant:zijn hele criminele netwerken rond de illegale wiethandel;
                    De overlast bij de voordeur van de coffeeshop is zeer beperkt;
                    In Europa geldt vrij verkeer van personen en goederen. Zolang er nog geen uitspraak uit Luxemburg staat invoering van een wietpas staat daarmee op gespannen voet;
                    Invoering van de wietpas is naar het oordeel van de Rechtbank Maastricht in strijd met artikel 1 van de Grondwet.
                    Waarom zijn wij tegen deze plannen:
                    Feitelijk leidt invoering van deze plannen tot nog meer overlast en geweldsdelicten op straat;
                    De illegale straathandel zal toenemen: onderzoek van de Universiteit van Tilburg heeft dit aangetoond;
                    Deze plannen leiden tot nog meer drugsrunners in de wijken: de leefbaarheid komt nog verder onder druk;
                    Pasjesplannen in welke vorm dan ook, hebben alleen maar zin als ook onze politiemacht STRUCTUREEL wordt uitgebreid, maar daar is geen geld voor;
                    Wederom wordt er voorbij gegaan aan de problematiek van de wiethandel;
                    Door de illegale straathandel worden we blootgesteld aan drugs waarvan we absoluut de inhoud en samenstelling niet kennen;
                    Wij roepen het kabinet op:
                    Te stoppen met het doorduwen van deze plannen:
                    Laat gemeenten maatwerk leveren: iedere gemeente heeft z’n eigen drugsproblematiek waarvoor maatwerk is gewenst. Maastricht is Amsterdam niet en andersom.
                    Daar waar gemeenten zelf tot samenwerking wensen over te gaan, staan ze daarin vrij.
                    De handel in softdrugs aan te pakken, door enerzijds de georganiseerde criminaliteit keihard aan te pakken, en anderzijds de achterdeur uit de criminele sfeer te halen, door bijvoorbeeld beperkte experimenten van wietteelt toe te staan.
                    Kortom weg met het gedoogbeleid: wat in een coffeeshop verkocht mag worden, wordt legaal gekweekt!
                    Helga Koper raadslid PvdA Haarlem
                    Bron: PvdA Nieuwsbrief

                    ---------- Post added at 08:32 ---------- Previous post was at 08:23 ----------

                    Het gaat Opstelten echt niet alleen om de shops... en de toeristen. Want die toeristen brengen enorm veel geld in het laadje boven de rivieren... Het gaat Opstelten om het helemaal uitroeien van cannabis in ons land. Zijn de shops dicht kan hij ze voortaan verbieden want de weerstand is dan reuze klein als er nog maar 10 overblijven of zo.. Dan kan hij zijn pijlen richten op? Juist ja, de huistelers.. want als de shops dicht zijn en al die mensen naar een huisdealer gaan moet die huisdealer wel opeens heel veel gaan kweken om aan de vraag te kunnen voorzien. En ja...dan komen er bij een heel groot deel dollartekentjes in de ogen en gaan ze veel te veel kweken. Resultaat is dat Opstelten zich een krul in zijn lul lacht want hij kan weer zijn antiwiet-kabouters op de thuisteler afsturen en oprollen. De pakkansen worden dan heel snel heel groot. EN weg is die huisdealer weer. En zo gaat het straks maar door en door. Pakkans en risico groter, wiet duurder. Lang leve het softdrugsbeleid in Nederland!

                    Reguleren.... dan kan de prijs ook weer omlaag want echt niet elke shophouder doet het voor de poen. Er zijn er echt die enorm balen van de verkoopprijzen die ze hun klanten moeten vragen. En als die achterdeur dan geregeld is hebben we daar allemaal baat bij... ook de mensen die lekker dat plantje voor zichzelf kweken... die kunnen dan weer gerust hun gangetje gaan zonder dat een woningbouwvereniging moeilijk kan gaan doen want de wereld daarin wordt steeds gekker... Een gezin met, ja ok 4 planten teveel, moet het huis uit? Ze hebben dat maar net kunnen voorkomen maar het idee is toch te zot voor woorden!!

                    Comment


                      #70
                      Re: Laat jij je straks registreren ??

                      Zo, hier mijn mening na een uur lezen.

                      Ten eerste, ik ga me niet registreren. Dit omdat ik niet meer in de coffieshop kom. Voor mij is de lol er af sinds ik niet mijn biertje in combinatie met een jointje kan nuttigen. Ja deze combinatie was mogelijk in Venray, Noordlimbrug. De gemeente heeft de coffieshops tot 2002 gedoogd. Zelfs de alcohol die er verkocht werd. Sinds 2002 hebben ze de alcohol moeten verwijderen en ging het grootste deel van het publiek weg. (de niet blowers dus)

                      Ik ben het met je eens cannamarie dat er shop behouden moeten worden. Dan echter wel met een andere reden. En dat is om de criminaliteit niet groter te laten worden. Want de wiet zal ergens gescoord moeten worden.

                      Het punt van de werksloosheid die kan optreden binnen de groep mensen die nu in de shop werken ben ik het niet met je eens. De reden is al door Extreme aangegeven. Zelf heb ik ook nog een voorbeeld dat ik van mening ben dat je gewoon een baan moet kunnen krijgen. Ik heb zelfs bij mijn sollicitatie bij de marine toegegeven dat ik blowde. 5 maanden later zat ik in de opleiding en heb 4 jaar als beroeps gediend.

                      Natuurlijk moeten mensen die naar de Smoke - out willen gaan zeker hun stem laten gelden.

                      Gr Q

                      Comment


                        #71

                        Comment


                          #72
                          Re: Laat jij je straks registreren ??

                          PVDA....??

                          Nuff said..

                          Comment


                            #73
                            Re: Laat jij je straks registreren ??

                            laat ons toch.. een tevreden roker is geen onruststoker

                            Comment


                              #74
                              Re: Laat jij je straks registreren ??

                              Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
                              PVDA....??

                              Nuff said..
                              Hoezo ? Onderbouw dat dan eens mbt de coffeeshops in ons land? Als er een partij pro cannabis en zeker pro coffeeshop is is dat de PVDA... (en D66, en SP en Groen-Links oa) Iedere andere politieke partij is tegen de coffeeshops EN tegen gebruik van softdrugs in de vorm van eigen kweek.... of ben jij er eentje die helemaal niet stemt? Net als de vragen van sommigen: waarom nu pas actie.. Hallo volgen jullie uberhaubt meer nieuws dan er op dit forum vermeld wordt? Oh, ja hoor, er was een coffeeshopstaking... JUIST omdat het al duidelijk werd dat de cannabisgebruiker opgejaagd zou worden omdat de criminele kweker het allemaal zo vervelend maakt voor ons.... juist daarom was de coffeeshopstaking, om mensen bewust te maken van al dat speelt in cannabisland. Maar goed, jullie schijnen helemaal de geschiedenis niet te kennen en het waarom wij nu zo lekker overal van een jointje kunnen genieten.

                              ---------- Post added at 13:28 ---------- Previous post was at 13:26 ----------

                              Oorspronkelijk geplaatst door milkyway View Post
                              laat ons toch.. een tevreden roker is geen onruststoker

                              Yep, dat willen we dan ook duidelijk maken.... vandaar Amsterdam 420

                              Comment


                                #75
                                Re: Laat jij je straks registreren ??




                                ---------- Post added at 15:23 ---------- Previous post was at 15:22 ----------

                                Zal mooi partijprogamma worden als ze weer de macht hebben...

                                Comment

                                Bezig...
                                X