Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laat jij je straks registreren ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Laat jij je straks registreren ??

    Waar staat dat als je je eigen laat registreren dat iedereen dan jou gegevens kan zien?
    Als ik naar de bibliotheek ga dan moet ik me ook registreren
    Als ik naar een sport club ga ook.
    Als ik veel wil gaan zwemmen ben ik goed koper uit met een pasje
    Als je hier inde shop en pasje koop krijg je elke keer 10% korting op je aan koop in de shop van de 100 mensen hebben er 90 een pasje.
    Ik schaam me niet dat ik blow en heb niks te verbergen dus wat let een registratie.
    God was never on your side..

    Comment


      #17
      Re: Laat jij je straks registreren ??

      Gelijke monikken gelijke kappen.
      Ieder die alcohol wil kopen moet ook een 'Boozepas' krijgen.

      Comazuipende jongeren zijn dan ook hiermee verleden tijd
      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

      Comment


        #18
        Re: Laat jij je straks registreren ??

        Moet je bij het zwempasje ook een uittreksel uit het gemeenteregister halen??? Nee want daar is ID/Paspoort genoeg! Onze regering weet zelf nog niet eens hoe ze onze info/privacy veilig stellen...... laat staan dat dit gegarandeerd veilig is. Ook weet je niet naar wie die info komt. Je moet het nu ook al niet meer proberen om met een brandende joint in de auto te zitten... je mag meteen meekomen naar het buro... o jee, meneer staat geregistreerd bij de coffeeshop.... hoppa, gooi die verzekering dan maar omhoog. Nu al zijn er mensen (en was dit maar een fabeltje maar helaas) die gekort worden op hun uitkering omdat de uitkerende instantie het niet eens is met het cannabisgebruik van die persoon... HALLO wordt JanJaap de alcoholist ook gekort omdat hij iedere ochtend zijn bier bij de buurtsuper haalt??
        Nog iets over die pas: Die is er alleen maar om de coffeeshops 1 voor 1 te laten sluiten. Zo hoeft Opstelten ze niet te verbieden want ze bloeden wel leeg... Het punt is namelijk dat hij wil dat shops veranderen naar een club. Daarvoor moet dus het bedrijf omgezet worden naar een club. De vergunning voor de wietverkoop kan alleen never nooit meegenomen worden naar die club want dat is wettelijk geregeld!!!! Dus: wil de shop club worden kan het zomaar zijn dat ze nooit meer een grammetje wiet MOGEN verkopen al heb je die 2000 leden.
        Korting op een pasje: Das lachen zeg! Tot nu toe hebben de shops al problemen met de belasting omdat er zakjes gruis verkocht worden. Dat klopt niet met de inkoop zegt de belasting... dus een vette boete. Ook daar is al bewijs genoeg van.
        De enige manier waarmee wiet weer de normale prijzen kan krijgen is REGULEREN en die verrotte achterdeur regelen. Dan heeft de crimineel die het grote geld over onze rug wil verdienen met woekerprijzen geen grond meer om op te handelen.
        En dat pasje waar jij het in je laatste zin over hebt is geen wietpas zoals Opstelten bedoeld!!

        Comment


          #19
          Re: Laat jij je straks registreren ??

          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
          Ik schaam me niet dat ik blow en heb niks te verbergen dus wat let een registratie.
          Ik heb ook niks te verbergen maar pas ervoor om dat te kust en te keur te moeten aantonen. Er is nog zoiets als privacy, en ik geef omwille van een vals gevoel van veiligheid geen carte blanche aan wie dan ook om het feit dat ik niks te verbergen heb dan ook maar tot het bot te komen uitpluizen.
          Daarnaast krijg ik kriebel van selectieve centrale registratie van bepaalde bevolkingsgroepen.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #20
            Re: Laat jij je straks registreren ??

            Als 't een club is, kunnen ze toch ook subsidies aan gaan vragen?
            Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

            Comment


              #21
              Re: Laat jij je straks registreren ??

              Volgens mij schiet de overheid met "besloten clubs" in eigen voet. Een club is namelijk geen rechtspersoon. Dus er zal voor een rechtspersoonlijkheid moeten worden gekozen. De meest voor de hand liggende rechtsvormen zijn verenigingen of stichtingen. Het oprichten van een vereniging valt niet tegen te houden en het ontbinden van een vereniging is nog moeilijker. Kijk maar naar de Hell's Angels. Verenigingen hebben het recht van bijeenkomst/vergadering. Als de vereniging "besloten" is dan is het lastig om samenkomst te verbieden krachtens een APV. Een APV mag immers alleen maar worden uitgevaardigd als de openbare orde in het geding komt. Een besloten club strijdt niet met de openbare orde mits er geen overlast wordt veroorzaakt.
              Dus je gaat vergaderen met wat wiet op zak, rookt tijdens de vergadering wat en ruilt wat met medekwekers. Of je verkoopt iets aan een roker/niet-kweker. We weten allen dat zelfgeteelde wiet onder lampen niet meer dan 1 euro per gram aan voortbrengingskosten heeft. Naar ik vermoed zal een niet-kweker weinig moeite hebben 5 gram aan te schaffen voor 5 euro. Zolang je geen winstoogmerk hebt is er niets aan de hand. Dan komen we weer terug op het niveau uit 1970: toen kon je 3 gram uitstekende Rode Libanon kopen voor 10 gulden.
              Last edited by Xtreme; 8 February 2012, 12:13.

              Comment


                #22
                Re: Laat jij je straks registreren ??

                Mee eens maar dan nog raken we op die manier wel onze shops kwijt zoals wij en al die enthousiaste toeristen
                ze al die jaren al kennen... ze horen gewoon bij ons straatbeeld. En raken vele mensen hun baan kwijt en zeg nu zelf
                als je eenmaal in een coffeeshop hebt gewerkt is het in ons o zo liberale landje nog steeds lastig om dat op een sollicitatie
                formulier te schrijven... veroordelen is dan al gedaan. We zitten midden in een recessie maar Opstelten maakt het nog even een tandje erger... Als je de cijfers bekijkt van de mensen die zich wel willen laten registreren (en de meesten die dat dan doen zijn, hoe lullig het ook klinkt, klantjes van voorgedraaide per dag die het niet meer uitmaakt wie of wat ze zijn/doen) dan zou dat in Haarlem bijvoorbeeld betekenen dat van de 16 shops er misschien 3 blijven bestaan. Niet omdat die anderen niet goed zijn maar als maar 15% een pas heeft kan de huur niet eens betaald worden. Het enige doel van Opstelten is uit laten sterven en als dit zo gaat zoals het lijkt te gaan dan hebben we volgend jaar om deze tijd bijna geen shops meer.

                Comment


                  #23
                  Re: Laat jij je straks registreren ??

                  Alleen is de beschikbaarheid van Hasj wel direct gerelateerd aan de wens tot cash in de produktiegebieden, en is dat weer vaak gerelateerd aan de wens tot het kopen van wapens. Neem bv de beschikbaarheid van afghaan > in vredestijd (als dat uberhaupt ooit al heeft bestaan in die regio) is er moeilijk wat goeds te vinden, en zodra er internationale troepenmachten aan het werk zijn koop je voor drie keer niks een kiloknaller

                  Graag terug naar de tijden dat je met een waanzinnige wiettak onder je snelbinders langs de wouten kon fietsen die je dan alleen aanhielden om je te helpen het wat beter vast te maken zodat er niks tussen je spaken zou komen
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #24
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #25
                      Re: Laat jij je straks registreren ??

                      Ik ga me toch niet registreren. Als je een andere baan probeert te zoeken, dan word je soms niet aangenomen

                      Comment


                        #26
                        Re: Laat jij je straks registreren ??

                        Ik zou me zonder bezwaar laten registeren - als ik klant was van een coffeeshop, maar dat ben ik niet. Zou ik me principieel laten registreren, dan zou de shop een andere, serieuze klant moeten weigeren. Daar zou ik dus niemand een plezier mee doen.

                        Ik ben wel van plan naar de 4:20 manifestatie te gaan, met een paar jointjes op zak om op te roken of uit te delen.

                        Comment


                          #27
                          Re: Laat jij je straks registreren ??

                          Als het moet, dan moet het. Maar of dit het probleem oplost, nah ik denk het niet...

                          @Steffaboy, hoe kom je daar nou weer bij? Je hoeft als je een uitreksel aanvraagt bij de gemeente geen reden op te geven waarvoor je die aanvraagt hoor. En wat mensen in hun vrije tijd doen mag niet tot besluitsvorming komen voor of je aangenomen wordt of niet. Tenzij je wetten overtreed...

                          Comment


                            #28
                            Re: Laat jij je straks registreren ??

                            Hier ook geen registratie
                            Aan de hand van de hoeveelheid weed die je rookt kun je op een gegeven moment je rijbewijs in leveren
                            Zoals LR2 zegt je moet met de vuist op tafel slaan wil je hier wat bereiken


                            Ajo
                            Ventje
                            Living in Second live for real

                            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                            Comment


                              #29
                              Re: Laat jij je straks registreren ??

                              Blij te horen dat er nog mensen zijn die wat willen doen voor de vrijheid, alleen geloof ik niet dat een betoging ook maar iets zal uithalen...

                              Comment


                                #30
                                Re: Laat jij je straks registreren ??

                                Vroeger ging ik regelmatig naar de shop, dan spreek ik wel over 20 jaar geleden...
                                Toen was het niet zo prijzig, er zat geen vuiligheid in de weed en men mocht nog zonder
                                probleem binnen roken/blowen. Was altijd leuke tijd zo een dagje shoppen
                                Nu ga ik al jaren niet meer naar de shop, prijzen zijn ronduit belachelijk,kwaliteit laat vaak te
                                wensen over( vervuilde brol). Zou me dan ook NOOIT laten registreren ervoor en trouwens
                                ben geen Nederlander dus is ook niet mogelijk dan.

                                Comment

                                Bezig...
                                X