Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laat jij je straks registreren ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76

    Comment


      #77
      Re: Laat jij je straks registreren ??

      Maareh, denken jullie nou echt dat een massale opkomst ala 420 wat zou uitmaken?
      Hoe vaak word er nou gehoor gegeven aan demonstraties? Bijna niet.
      Massaontslagen waarbij word gedemonstreerd, ja dat word ook gewoon doorgedrukt en voor de rest kan je stikken ondanks dat je 20/30 jaar d'r hebt gewerkt.
      Demonstraties tegen bezuinigingen hebben ook niet gewerkt, geen van allen.

      Ja, zo werkt (onze) democratie.
      Wij mogen 'leiders' democratisch kiezen, en daar blijft het dan ook bij. Voor de rest hebben wij niks te kiezen en hebben we nergens invloed op. Behalve werken voor de staatskas.
      Zo is de politie ook niets anders dan een veredeld commercieel bedrijf.
      Bonnen schrijven en 'criminelen' financieel strippen, dat is de core-bizniz van deze knakkers.

      Maar wat doen ze dan met die miljoenen die ze van de zogenaamde boeven afpakken?
      Heeft iemand daar wel eens aan gedacht.

      Nee mensen, het fashisme is niet bestreden maar juist uitgebreid en viert z'n hoogtij in dezer dagen!
      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

      Comment


        #78
        Re: Laat jij je straks registreren ??

        Denk niet dat ge beseft wat fascisme juist inhoudt wat anders zegde zo genen onzin.

        Comment


          #79
          Re: Laat jij je straks registreren ??

          Ach ja als die wietpas niet anders kan moeten we er toch aan geloven heh
          Schutto In tha house

          Comment


            #80
            Re: Laat jij je straks registreren ??

            Jep..
            -
            De domste het eerst..

            Comment


              #81
              Re: Laat jij je straks registreren ??

              kweken gtvrd!!
              One Smoke a Day , Keeps the Doctor Away

              Comment


                #82
                Re: Laat jij je straks registreren ??

                Sorry maar ik stuiter werkelijk achterover van verbazing.... drugsbeleid en wetgeving en dan dit soort reacties?
                Die pas is leuk bedacht... maar kan en mag wettelijk gewoon niet. Er komen rechtzaken en wel zoveel dat politie en justitie niet meer weten waar ze de mensen vandaan moeten halen. Er MAG namelijk in ons land niet gediscrimineerd worden. Dus als ik na 1 mei in Brabant een shop in wil en ze weigeren me.... kan ik aangifte doen. Politie moet de aangifte opnemen... en niet alleen ik als Nederlander kan en mag dat doen, ook de toerist die geweigerd wordt kan dat doen. Coffeeshop veranderen naar vereniging of club? Leuk idee maar de vergunning voor verkoop van cannabis kan niet meegenomen worden. En zo zijn er nog wel een paar!
                Last edited by cannamarie; 13 February 2012, 11:35.

                Comment


                  #83
                  Re: Laat jij je straks registreren ??

                  @Die pas is leuk bedacht... maar kan en mag wettelijk gewoon niet.invoering van de wietpas mag.nog niet. Zodra de RvS uitspraak heeft gedaan staat vast of de pas wel of niet mag worden ingevoerd.

                  Comment


                    #84
                    Re: Laat jij je straks registreren ??

                    Na 1 mei gaat er veel gebeuren.... dan gaat de pas in werking en zien we wel verder.... vind het beetje triest te lezen dat zoveel "cannabisliefhebbers" het niet lijkt te intresseren wat er gebeurd. Als niemand opstaat heeft Opstelten altijd gewonnen.
                    Valt me gewoon op dat hier het "eigenbelang" voorop staat.... eigen kweek is natuurlijk super maar zodra de shops dicht zijn wordt de kleine man aangepakt... totdat alle wetten zo gedraaid zijn dat zelfs die paar plantjes thuis problemen opleveren. Help dan mee ipv mekkeren over agentjes die weer een inval doen bij een kleine kweker. Alsof de politieagent zit te wachten op jacht op de cannabisgebruiker.... echt niet.. Die gaan echt veel liever echte boeven vangen maar ze hebben een opdracht uit te voeren. Met zijn allen opstaan voor een recht wat we al bijna 40 jaar hebben, legaal cannabis kopen en gebruiken!!
                    De achterdeur eruit, dan kunnen de prijzen weer omlaag en de kwaliteit weer omhoog.... just like the old days

                    ---------- Post added at 12:34 ---------- Previous post was at 12:27 ----------

                    Oorspronkelijk geplaatst door Smokey M View Post
                    kweken gtvrd!!
                    En dat heeft met de wietpas te maken? En het gtvrd is goed voor?

                    Comment


                      #85
                      Re: Laat jij je straks registreren ??

                      Ik denk dat eenieder het met je eens is dat de wietpas en het omvormen van de shops tot besloten clubs een gigantische stap terug is, maar trachten dit te voorkomen met protesten is verloren energie. Ook ik vind het leuk als ik ergens overnacht om een plaatselijke coffeeshop aan te doen, al was het alleen maar om de sfeer te proeven. Er verdwijnt dus een stukje folklore. Maar een ding is zeker: de vraag naar wiet verdwijnt niet en als er ergens een lucratieve markt is dan zal de samenleving in de vraag voorzien.
                      Die clubs zullen waarschijnlijk ook niet goed gaan werken. Wie komt in aanmerking voor een pasje? De blower die wekelijks 2 gram koopt of de blower die 3 keer in de week 5 gram per keer koopt? En wat te doen met leden die niet meer kopen? Moeten die geroyeerd worden? Ergens zal dan toch in de statuten moeten worden opgenomen dat royement bij onvoldoende aankopen aan de orde komt. Het lijkt me een juridisch wangedrocht iemand te royeren uit een club omdat hij geen of te weinig wiet koopt.
                      Kijk wat Opstelten roeptoetert ben ik ook niet van gediend: een blote aanname "wiet is slecht" is niet beargumenteerd. Maar dat wiet slecht kan zijn, daar ben ik van overtuigd. Vergelijk het maar met alcohol -ik drink trouwens zelf niet en heb dat nooit gedaan-: 2 glazen rode wijn per dag schijnt zelfs de kans op hart- en vaatziekten te verlagen, maar dagelijks 2 flessen drinken is weer het andere uiterste.

                      Comment


                        #86
                        Re: Laat jij je straks registreren ??

                        @ cannamarie; ik vind het ook triest dat er hier zovelen niks lijken te geven om die wietpas. Het lijkt alsof men denkt: ik kweek mijn eigen wiet, de rest kan stikken. Ik zal er zijn op 4-20 maar ik denk niet dat het iets zal veranderen....(4-20 wordt mijn vijfde betoging, de vorige 4 haalden niets uit)

                        Comment


                          #87
                          Re: Laat jij je straks registreren ??

                          lichtelijk offtopic maar toch : er is in amerika vastgesteld dat de enige reden dat een aantal banken uberhaupt nog bestaan na het 2008-geweld is dat ze witwaspraktijken uitvoeren voor grote drugskartels, en dus een steady instroom van cash hadden.

                          Face reality : er zijn teveel tegenbelangen om drugs in het algemeen te legaliseren, terwijl het besef er is dat de enige manier om van de drugsgerelateerde problemen af te komen legalisatie is. De democratische weg om die spagaat op te lossen bestaat niet meer omdat de democratie zelf nog maar een schim is van haar oorspronkelijke verschijning. Te hard roepen of ertegen in gaan is tegenwoordig schieten in je eigen voet.
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #88
                            Re: Laat jij je straks registreren ??

                            Nee, ik laat me niet registreren, volstrekt belachelijk, uitleggen waarom is niet echt meer nodig, al mijn argumenten zijn al minimaal 3 keer benoemd.

                            Ik zeg,
                            legaliseren, reguleren, dan pas kun je controleren.

                            EDIT:
                            Er zijn gelukkig ook landen waar ze wel doorhebben hoe het werkt:
                            http://www.theblaze.com/stories/guat...ntral-america/
                            Last edited by GoodTimes; 13 February 2012, 18:49.
                            Get happy, smoke weed

                            Comment


                              #89
                              Re: Laat jij je straks registreren ??

                              Net in de shop kwijlend lopen luisteren naar n gast die hier alles opgedoekt heeft.. Met een groep naar spanje vertrokken
                              en daar een van de vele leegstaande dorpjes gekraakt.. Die gasten leven daar nu letterlijk van de zon en stromend water en
                              voorzien zichzelf bijna volledig met eigen groente/dieren enz..
                              En voor de cash: berghellingen op zuiden en iets met n getal 1400 op zonnekracht ofzo...

                              Zit je dan 2 hoog randstad...
                              En dan te bedenken dat mn ouders om MIJ teruggekomen zijn van wereldreis..


                              PFFF... Maar gauw jointje bollen

                              Comment


                                #90
                                Re: Laat jij je straks registreren ??

                                Punt 1 van de clubs is al snel gemaakt..... het is wettelijk NIET toegestaan om de vergunning om wiet te verkopen mee te nemen naar een vereniging. Dus het KAN niet eens. Zodra de shop veranderd naar een club/vereniging moeten ze de vergunningen opnieuw aanvragen. En ja, zie je hem aankomen.... die weigeren ze dan gewoon. De wietpas is een slim truukje om van de coffeeshops af te komen. Wat krijg je dan? Jongens op scooters.... willen we dat? Is dat een vooruitgang? Nee. Maar nee zeggen ook veel politici... zelfs CDA'ers die zeggen: dat is een plant door God geschapen en die mogen wij niet vernietigen... je moet er maar op komen
                                Hoeveel mensen die wiet als medicijn gebruiken komen nu in de knoei? En stel die pas gaat door.... en jouw coffeeshop moet 6 maanden dicht omdat een personeelslid een minderjarige naar binnen liet (voorbeeldje hoor)... waar kun je dan je wiet halen?
                                Zoveel vragen, geen antwoorden...

                                Belangrijkste van alles: niet geschoten is altijd mis. Met de coffeeshopstaking tijdens de verkiezingen van 2009 waren er maar een paar shops die meededen.... zo jammer want ook toen hadden we met zijn allen een punt kunnen maken... (en helaas, stemmen op de pvv betekend ook stemmen tegen de coffeeshop, zo is het wel!)
                                Wij gaan iig vol goede moed en veel energie de strijd aan... alle 16 Haarlemse shops doen mee en er volgen er al meer... Buslading smokers uit Breda.... ze komen uit Spanje, Denemarken, Belgie, Engeland en ga nog maar even door... Smokers uit Utrecht komen en zo hopen we de lijst toch behoorlijk uit te breiden... Onze stem laten horen..... met een echte Smokers Flash Mob 420 Style!!! Wat zal het lekker ruiken in Amsterdam

                                Comment

                                Bezig...
                                X