Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laat jij je straks registreren ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Laat jij je straks registreren ??

    Die manifestatie had misschien beter vorig jaar gehouden kunnen worden.
    Beetje laat. Het 420 idee is leuk enzo, maar het is nu allemaal in kannen en kruiken.

    Linkje, om je stem te laten gelden volgende keer.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #47
      Re: Laat jij je straks registreren ??

      Oorspronkelijk geplaatst door hocuspocus View Post
      ga mijn eigen niet registeren voor een wietpas om in een shop te komen om wat wiet te halen
      de thuis dealers komen ineens overal vandaan ga daar wel halen
      krijg ik tenminste nog waar voor mijn geld
      in de shop 15 euro voor een gram haze pleur op
      Jammer dat je mijn eerder geplaatste linkjes niet gelezen hebt (of wel, kan abuis zijn natuurlijk)
      Thuisdealers komen overal vandaan maar weet jij hoe ze hun wiet kweken en wat er in of doorheen zit?
      Met de straatdealer komen ook die gevaren om de hoek kijken... jij weet niet hoe hij met zijn handel omgaat.
      Daarbij.... zodra zij de kans krijgen schroeven ze hun prijs op... zo werkt dat als je de handel in handen hebt.
      Nu zijn ze goedkoop (denk je) maar dat komt omdat ze nog concureren met de shops, dat wordt echt anders als
      de shops verdwenen zijn want dan kunnen ze zelf hun prijs bepalen. En ik denk dat er een heel beperkt beeld is over
      coffeeshops. Ik herken iig de verhalen niet, en daar ben ik blij om. Hier is de shop een gezellige plek met leuke mensen en ja dat de wiet duur is beaam ik maar ook daar zijn redenen voor (zie mijn eerdere linkjes). Zodra de teelt/achterdeur geregeld wordt gaat de prijs van de wiet ook weer omlaag.... heel simpel.

      Comment


        #48
        Re: Laat jij je straks registreren ??

        Oorspronkelijk geplaatst door cannamarie View Post
        Met de straatdealer komen ook die gevaren om de hoek kijken... jij weet niet hoe hij met zijn handel omgaat.
        En dat weet je wel van coffeeshops ? Ik heb er niet naar gezocht maar volgens mij bestaat er geen controle op wiet die verkocht wordt in sjops, is er geen "keurmerk organische wiet", hell er zijn buiten uitproberen en kennis van zaken geen methodes om na te gaan of wiet voorzien is van stoute toevoegingen of resten van fout kweken.

        Ook heb ik zo mn bedenkingen bij je laatste zin Cannamarie : de overheid heeft niet echt een goed trackrecord op het gebied van positief resultaat nadat ze zich is gaan bemoeien met regulering. Als de achterdeur al geregeld gaat worden zal dat ten bate zijn van industrial size kweken, eenheidsworst dus. En de kosten van dat regelen worden natuurlijk in de prijs meegenomen cq afgeschoven op de sjops, dus dat betekend hogere prijzen.

        Vrijgeven van kleinschalige teelt en tegelijkertijd repressie van grootschalige projecten daarentegen heeft wel effect, zal de prijzen wel naar beneden drukken. En zal de kwaliteit ten goede komen omdat dan concurrentie in beeld komt, en er incentive is om wat goeds te produceren.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #49
          Re: Laat jij je straks registreren ??

          Vind je een beetje dom praten cannamarie, je bent in ieder geval iemand met grote belangen bij de shop.
          Dat kwaliteit achteruitgaat bij thuisdealertjes ben ik niet met je eens, shops weten nu al niet meer wat ze inkopen, dus das gelul.
          Misschien gaan de kleine kwekertjes wel weer eigen handel verkopen en hoe zo zou dat slechter zijn..

          Nee, die smerige opgepompte blafwiet uit de shop, daar wordt je vrolijk van...

          It's all about the money, niet meer en niet minder.

          Suc6 en smookse
          Last edited by ceBep; 10 February 2012, 09:55. Reden: aanpassing taalgebruik

          Comment


            #50
            Re: Laat jij je straks registreren ??

            Ik laat me wel registreren, zodat ik warneer ik aangehouden word met mijn home grown weed(minder dan 5 gram), kan aantonen waar het (niet) van daan komt.

            Grtz.

            Comment


              #51
              Re: Laat jij je straks registreren ??

              Van mij mogen die eigenzinnige afzettende coffeeshops wel falliet gaan zo, meeste van ze hebben d'r sagerijnig pleurispersoneel werken wat alleen (schijn)vriendelijk kan zijn tegen vrouwen.
              En de kwaliteit...........nee, de beste weed heb ik bij een ouwe Nederlandse dude gekocht welke onderhand al 25 jaar rijdt in zijn buurt.
              Hij had gewoon de beste shit voor in de regio. In 2005-2006 kocht ik bij deze beste man 5 gram voor 25 piek!
              En deze weed was meer dan 'Amsterdam-Haarlem' waardig!

              Dus laat ze maar lekker vallen, zo kan dat 'vriendelijke' personeel een echte baan gaan zoeken, of een vak leren!
              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

              Comment


                #52
                Re: Laat jij je straks registreren ??

                @Cannamarie: Ik denk niet dat je dom praat, en of je belangen hebt bij de shop vind ik irrelevant. Wat mij betreft ben je een "good guy" die opkomt voor de blowers in Nederland. Keep up the good work!

                Als je dit forum meekrijgt dan zou me dat verbazen. Zoals je ziet wordt er (door een deel van de leden) slecht gelezen, links worden niet gevolgd, en er wordt slordig en egoistisch nagedacht, zo van "Mijn wietje is geregeld, dus de rest kan barsten", of "Ik kweek maar 5 planten, dus iedereen met 6 planten mag opgesloten worden", of "Ik kom niet graag in de shop dus hoeft NIEMAND in de shop te komen."

                Als de blowers zelf zo kortzichtig denken, hoe kunnen we dan ooit hopen de rest van de maatschappij wat ethiek bij te brengen?

                Comment


                  #53
                  Re: Laat jij je straks registreren ??

                  Misschien kunnen we beter gaan protesteren voor regulering van de aanvoer dan wel of geen pas? Dat lost het criminasiatieprobleem op maar is natuurlijk ook funest voor de kleine thuisteler. Alles zal immers staatswiet moeten zijn, anders niets. Die pas die komt er, ongeacht of je er met 100 man staat of met 100000 man. Het besluit is al genomen voordat de krant erover schreef. Dat is politiek.. Democratie alsin het volk beslist is gestorven met haar bedenkers.. Desalniettemin vind ik het een mooi initiatief! Keep up the work en laat je niet uit het veld slaan Cannamarie. Er zijn vast mensen die er wel achter staan om dot registratieproces te verbieden.
                  tevens vind ik als dit door gaat, dat er ook registratie moet komen voor alcohol..Wat veel meer problemen veroorzaakt en veel gevaarlijker is in gebruik.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #54
                    Re: Laat jij je straks registreren ??

                    Je hebt gelijk, L2R: Demonstraties helpen weinig.

                    Het beste waarop we kunnen hopen is een bewustwording bij het volk, en misschien wat politieke partijen die zien dat er kiezers bij die demonstratie zijn, en dat ze die kiezers kunnen winnen bij de volgende verkiezingen. Wat mij betreft is het wietbeleid een belangrijk politiek punt, en ik stem op de partij die daar het best mee omgaat. De SP of D66 moeten gebruik kunnen maken van mensen als ik.

                    Overigens: Als commerciele kweek ooit gelegaliseerd wordt, op wat voor manier dan ook, dan helpt dat ook de thuiskwekers om het stigma kwijt te raken van asociale, gevaarlijke junks. Misschien kunnen we ooit thuiskweken zoals nu mensen zelf bier brouwen.

                    Comment


                      #55
                      Re: Laat jij je straks registreren ??

                      Denk je nu echt dat een intelligente werkgever je per definitie zal afwijzen in de wetenschap dat je wiet gebruikt? Natuurlijk zijn er beroepen met een voorbeeldfunctie: een politieagent die blowt roept vragen op. Als hij wiet in beslag neemt dan kan hij in de verleiding komen om daarvan iets achter te houden. En een bepaald type blowers zal de werkgever ook niet op zitten te wachten. Van het soort "blowen is een lifestyle" of "bij het opstaan is mijn 1e handeling een jointje draaien". Maar als je open kaart speelt en aangeeft dat je 's-avonds weleens blowt dan gaat de rest van je (arbeids)verleden en je persoonlijke presentatie gewoon meetellen. Wat is je arbeidsverleden, hoe vaak in de ww geweest, weleens ontslagen, waarom ben je ontslagen? Hoe zien je getuigschriften er uit? Heb je binnen de nominale tijd je studie afgerond? Hoe zit het met je ziekteverzuim bij je vorige werkgevers? Zie je er verzorgd uit: goed geschoren, nette haardracht, goed onderhouden gebit, goed gekleed, geen afgekloven nagels? Welke sporten beoefen je? Ben je getrouwd? Wat is het beroep van je partner? Ben je weleens met Justitie in aanraking geweest? Vergeet niet, als werknemer vorm je enerzijds een risico voor je werkgever en anderzijds ben je wel het visitekaartje. Het is natuurlijk zonneklaar dat je de vrijheid hebt om je te presenteren zoals je zelf wil. Maar het is ook zonneklaar dat de werkgever mag bepalen wie hij aanneemt en wie past binnen de bedrijfscultuur..
                      Ik kan hiervan een klein voorbeeld geven: zo'n 15 jaar geleden moest er op de bovenverdieping laminaat worden gelegd. Mijn vrouw moest naar haar werk en ik moest op klantenbezoek, dus de laminaatleggers hadden het Rijk voor zichzelf. Vrouwlief gaf aan: als je dorst hebt dan pak je maar limonade uit de koelkast. Bij thuiskomst waren de heren erg lacherig, want het "sap" was op. De heren hadden namelijk een vol krat bier leeg gezopen, dat in de bijkeuken stond. Ik heb de werkgever van deze lieden gebeld en verteld dat ik van oordeel was dat ik dit gedrag niet aanvaardbaar achtte. De beste man heeft een rit van ruim 100 kilometer gemaakt om zich persoonlijk te excuseren voor het gedrag van zijn werknemers: hij schaamde zich kapot en was razend.
                      Dan zou ik als baas veel liever iemand aannemen die af en toe wat blowt in zijn vrije tijd.
                      Last edited by Xtreme; 10 February 2012, 15:59.

                      Comment


                        #56
                        Re: Laat jij je straks registreren ??

                        Ikzelf heb dik 10 jaar gewerkt in een internationale automatiserings-baan, compleet met samsonite-koffer, stropdas en auto-van-de-zaak. Zowel mijn collega's als werkgevers wisten dat ik blowde. Daar is nooit moeilijk over gedaan.

                        Het was nu en dan wel wat genant: Bijvoorbeeld een collega die mijn schema's moest uitwerken en keihard door de hal riep: "Blani, what the FUCK were you smoking when you made these!". Of een andere: "Jezus, Blani, hoeveel heb jij geblowd gisteren!?" Antwoord: "Vrijwel niets. Ik heb gisteren mijn oogst binnengehaald. Stink ik een beetje ofzo?"

                        Voor een werkgever die mij mijn vrijetijdsbestedingen niet gunt wil ik helemaal niet werken.

                        Comment


                          #57
                          Re: Laat jij je straks registreren ??

                          Blani, veel zo niet alles in dit leven is een rollenspel. Als ROAG-militair zag ik wel eens lieden die het moeilijk hadden met hun seksuele geaardheid. Echter, in 1970 kreeg je S5 ( je was dus geestelijk uiterst onstabiel), omdat je homo was. Een overheidsbaan kon je dus schudden want die informatie werd uitgewisseld. Afgekeurd met S5 betekende ontslag of niet aan de bak komen bij het Rijk. Gelukkig zijn er thans ook homo-militairen, maar al met al heeft het wellicht 100 jaar of langer geduurd voordat hun geaardheid werd aanvaard. Het zelfde gebeurt toch min of meer ook met cannabisgebruikers? Een homo-militair die met zijn kont loopt te draaien als een loopse teef hoort niet in het leger thuis. De meeste homo's kunnen zich best ordentelijk gedragen. Maar dat kunnen en doen veel cannabisgebruikers ook, door niet te zwetsen over een lifestyle maar zich te profileren in hun werk en/of sportbeoefenning. Niet alle blowers of mensen die graag een glas wijn drinken zijn niksnutten, maar leveren een wezenlijke bijdrage aan het maatschappelijk productieproces. En als het dan voor jou wel een lifestyle is -het maakt niet uit alcohol of wiet- dan moet je niet ouwehoeren dat je niet wordt aangenomen bij een baas die je lifestyle niet vindt passen binnen zijn bedrijfscultuur.
                          Last edited by Xtreme; 10 February 2012, 16:37.

                          Comment


                            #58
                            Re: Laat jij je straks registreren ??

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Die manifestatie had misschien beter vorig jaar gehouden kunnen worden.
                            Beetje laat. Het 420 idee is leuk enzo, maar het is nu allemaal in kannen en kruiken.

                            Linkje, om je stem te laten gelden volgende keer.
                            Opstelten laat het doen lijken alsof het niet meer tegengehouden kan worden maar de werkelijkheid is hopen wij en met ons vele anderen toch anders. Wettelijk blijken er heel wat haken en ogen te zitten aan de pas.

                            Lees dit maar eens: http://www.biboost.nl/nieuws/646?task=view

                            Comment


                              #59
                              Re: Laat jij je straks registreren ??

                              Denk je nu echt cannamarie dat het sluiten van shops voor de gemiddelde gebruiker een belemmering vormt? Al in 1963 kon ik vrij gemakkelijk aan het destijds zwaar verboden middel komen. Al dat soort verboden zijn immers achterhoede gevechten en tekens van zwakte.

                              Comment


                                #60
                                Re: Laat jij je straks registreren ??

                                Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                                Denk je nu echt cannamarie dat het sluiten van shops voor de gemiddelde gebruiker een belemmering vormt? Al in 1963 kon ik vrij gemakkelijk aan het destijds zwaar verboden middel komen. Al dat soort verboden zijn immers achterhoede gevechten en tekens van zwakte.
                                Ik denk helemaal niet dat het sluiten een belemmering vormt, in tegenstelling.... ik schrijf al eerder dat de straatdealer gouden tijden tegemoed gaat. Dan heb je mij helemaal verkeerd begrepen. Het gaat ook helemaal niet om het wel of niet aan wiet kunnen komen want dat kunnen we allemaal als we dat willen. Dat is ook het punt niet. Het punt is dat we in Nederland coffeeshops hebben en graag willen houden. In die coffeeshops werken landelijk gezien duizenden mensen. Duizenden mensen die hun brood verdienen met een baan, net als ieder ander maar zij willen ook graag hun baan behouden. Dat is 1 reden.... maar wat dacht je van het feit dat Opstelten met die pas een coffeeshophouder dwingt te discrimineren? We hebben namelijk overal en allemaal dezelfde rechten. Ook qua betreden van winkels, kroegen EN coffeeshops. Daarbij: zodra de shops sluiten en de koerier de machtspositie heeft in de handel bepalen zij ook de prijzen... en waar ze nu goedkoper zijn (ze moeten tenslotte concureren met de shop) worden ze straks weer duurder. De klant schijnt toch wel te betalen. En het gaat om die duizenden toeristen die geld in de NL economie pompen met hun komst naar steden als Amsterdam. Ik weet dat de onderste provincies overlast ondervinden maar hier in Noord Holland zijn de toeristen echt toeristen en geen vervelende junkies of zo... en die hebben toch ook gewoon het recht om in ons land een blowtje te roken. Waar denk jij dat die pas voor verzonnen is...?
                                We hebben in Nederland veel plichten maar echt ook rechten en daar moeten we voor blijven vechten...!
                                pas coffeeshophouders verplicht om te discrimineren? Regel 1 van de grondwet is voor het gemak maar vergeten?

                                ---------- Post added at 19:16 ---------- Previous post was at 19:10 ----------

                                Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                                En dat weet je wel van coffeeshops ? Ik heb er niet naar gezocht maar volgens mij bestaat er geen controle op wiet die verkocht wordt in sjops, is er geen "keurmerk organische wiet", hell er zijn buiten uitproberen en kennis van zaken geen methodes om na te gaan of wiet voorzien is van stoute toevoegingen of resten van fout kweken.

                                Ook heb ik zo mn bedenkingen bij je laatste zin Cannamarie : de overheid heeft niet echt een goed trackrecord op het gebied van positief resultaat nadat ze zich is gaan bemoeien met regulering. Als de achterdeur al geregeld gaat worden zal dat ten bate zijn van industrial size kweken, eenheidsworst dus. En de kosten van dat regelen worden natuurlijk in de prijs meegenomen cq afgeschoven op de sjops, dus dat betekend hogere prijzen.

                                Vrijgeven van kleinschalige teelt en tegelijkertijd repressie van grootschalige projecten daarentegen heeft wel effect, zal de prijzen wel naar beneden drukken. En zal de kwaliteit ten goede komen omdat dan concurrentie in beeld komt, en er incentive is om wat goeds te produceren.

                                Met reguleren bedoel ik geen staatswiet want die willen we niet Ik bedoel ook kleine kweek, opgezet door bijvoorbeeld een paar shops samen. Dan weet je wat er is en weet je de kosten zo laag mogelijk te houden. Zo ging het vroeger toch ook. De shop had een paar vaste telers. Daardoor bleef de kwaliteit gegarandeerd en de prijs ook. Dat is ook een van de redenen dat de wiet nu zo duur is. De goede kleinschalige kweker wordt steeds vaker en sneller opgepakt en de gevolgen zijn veel drastischer dan vroeger. De crimi teler neemt het over... en die kan een prijs bepalen. Want als de NL shopeigenaar het niet koopt betalen ze over de grens wel wat hij wil hebben.

                                ---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 19:16 ----------

                                Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
                                Vind je een beetje dom praten cannamarie, je bent in ieder geval iemand met grote belangen bij de shop.
                                Dat kwaliteit achteruitgaat bij thuisdealertjes ben ik niet met je eens, shops weten nu al niet meer wat ze inkopen, dus das gelul.
                                Misschien gaan de kleine kwekertjes wel weer eigen handel verkopen en hoe zo zou dat slechter zijn..

                                Nee, die smerige opgepompte blafwiet uit de shop, daar wordt je vrolijk van...

                                It's all about the money, niet meer en niet minder.

                                Suc6 en smookse
                                Dank je.... Mijn enige belang in een shop is dat ik er graag kom, IK vind het er namelijk wel gezellig! Maar ik ben vooral tegen de pas omdat ik niet vind dat de regering het recht heeft om zich zo in mijn prive leven te wikkelen... Big Brother is al genoeg!
                                Ook vind ik het Bullshit dat toeristen die graag naar AMsterdam en mijn stadje Haarlem komen straks geen wiet meer mogen kopen. En ik vind de straatdealer een ongewenst iets. Ipv criminaliteit op straat beheersen maak je de kans erop alleen maar groter, dat kan een kind bedenken. Daarbij verkoopt die straatdealer alles waarmee geld verdiend kan worden en ik wil graag op grote afstand blijven van hard-drugs. Als jij al jaren naar een kroeg gaat en opeens willen ze dat je je laat registreren en tegelijkertijd mag je nergens anders je borreltje meer halen.... wat dan? Ik zeg ook niet dat bij de huiskwekertjes de kwaliteit omlaag gaat maar wel bij de srtraat dealer.... zijn 2 heel verschillende mensen. Kon de shop nog maar inkopen bij de thuiskweker maar die worden 1 voor 1 opgerolt en dat weten jullie ook. Ook de shops zijn afhankelijk van wat er op de markt te koop is.

                                Wat me bij veel van jullie opvalt is het negatieve beeld van een coffeeshop... ik zou haast zeggen :ga verdikkeme eens naar een ECHTE shop..... kom naar Haarlem.... ik heb het reuze naar mijn zin hoor

                                Comment

                                Bezig...
                                X