Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laat jij je straks registreren ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Laat jij je straks registreren ??

    Sowieso niet
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

    Comment


      #32
      Re: Laat jij je straks registreren ??

      Oorspronkelijk geplaatst door Ikdus View Post
      Als 't een club is, kunnen ze toch ook subsidies aan gaan vragen?
      Het kan wel een club worden maar ze mogen hun vergunning om wiet te verkopen niet meenemen... iets dat Opstelten zogenaamd over het hoofd gezien heeft?? Er is nu een rapport naar buiten gekomen waarin heel duidelijk staat waarom die
      wietpas helemaal niet kan. Dat rapport is al uitgekomen in september 2011 maar tot nu toe verzwegen....

      ---------- Post added at 22:36 ---------- Previous post was at 22:25 ----------

      Jammer dat je reageert met in je hoofd de manier waarop de shops bij jullie kennelijk draaien. Dit is gelukkig echt niet in heel het land zo... ik betaal 8,50 a 9 euro voor mijn wwtje en ik kan je garanderen dat het een lekkere is. In andere delen van het land zijn er echt nog meer dan genoeg leuke shops met goeie en betaalbare wiet. Een pas zal de wiet nooit goedkoper maken, eerder duurder. Het enige wat wel goedkoper EN beter maakt is de teelt reguleren. Laat de shops iemand aanwijzen en laat dat dan door de overheid controleren als ze dat zo nodig willen. Daar hebben we dan allemaal profijt van want de woekerprijzen die er nu zijn zijn er niet alleen voor de klant. Ook de shopeigenaar moet tegenwoordig behoorlijk aan het werk om betaalbare wiet te krijgen. Logisch als alle vaste kwekers een voor een opgepakt worden of verraden. En de crimi kweker vraagt wat hij wil, betaald de Nederl. shopeigenaar niet dan doen ze dat in het buitenland wel. En dus geen wiet. De thuiskweker wordt het ook steeds moeilijker gemaakt... en ok, veel van jullie kweken zelf en kopen niets maar het zou toch zonde zijn als de coffeeshop zoals wij die kennen uit ons straatbeeld verdwijnt, als we niet meer na een dag werken even kunnen bijkletsen met een blowtje en een bak thee of een potje poolen... gewoon ff lekker relaxen en weer verdergaan. De coffeeshop is voor veel mensen ook een vorm van sociale kontakten onderhouden, er zijn er genoeg die niet de kroeg induiken maar een paar uurtjes met vrienden naar de shop gaan. Met de pas is dat over.... of je moet allemaal lid zijn van dezelfde shop. Een shop krijgt nooit die 2000 leden.... genoeg cijfers die dat aangeven... dan moeten ze maar zien dat ze genoeg omzet maken om te kunnen blijven draaien... dan zou de prijs van je wietje zelfs wel omhoog kunnen gaan

      Comment


        #33
        Re: Laat jij je straks registreren ??

        Mij registreren kan ik niet doen , want ik ben namelijk Vlaming .
        Fuck de coffeeshop !
        De coffee shop is zijn voordelen aan het verliezen , niet alleen is het FUCKING duur ! (8 a 10 euro voor een degelijk wietje)
        De risico's zijn ook gestegen in verband met drugstoerisme / speekseltesten enzo..
        + Vergeet niet dat de wiet die je koop in coffeeshops zo bewerkt is om de opbrengst/thc gehalte , per plant zo groot mogelijk te maken .
        Zonder te denken aan de gevolgen op lange termijn !
        Geef mij maar mijn eigen kweekjes zodat ik veel geld bespaar wat anders naar het criminaliteit milieu vloeit .
        Het fundamenteel probleem volgens mij ....
        Iedereen is volgens mij wel eens lastig gevallen bij het verlaten van de coffee shop door een marrokaantje of 2 die je vragen hun spul (xtc,coca,speed) te kopen .
        Of een moeder met een baby achter haar in de auto die haar shot aan het koken is op de parking van de coffeeshop . walgelijk ... !!
        Ik smoor ook wiet maar ik hoop echt waar dat er nooit geen coffeeshops legaal worden in Belgie gewoon door de shit die ter rond hangt ./...

        Comment


          #34
          Re: Laat jij je straks registreren ??

          Oorspronkelijk geplaatst door Antonio View Post
          Als het moet, dan moet het. Maar of dit het probleem oplost, nah ik denk het niet...

          @Steffaboy, hoe kom je daar nou weer bij? Je hoeft als je een uitreksel aanvraagt bij de gemeente geen reden op te geven waarvoor je die aanvraagt hoor. En wat mensen in hun vrije tijd doen mag niet tot besluitsvorming komen voor of je aangenomen wordt of niet. Tenzij je wetten overtreed...
          Zo zou het moeten zijn ja maar zo is het niet.... softdrugsgebruik is wel iets wat een arbeidsovereenkomst tegen kan houden.
          Als de eigenaar van het bedrijf een bloedhekel heeft aan mensen die blowen kun je de baan wel vergeten.
          En wat als de autoverzekeraar de info heeft? En je ziektenkosten? Wat zeggen ze daar? Wie wil er geregistreerd soft-drugs gebruiker worden?

          Comment


            #35
            Re: Laat jij je straks registreren ??

            Ik heb de laatste maanden diverse rapporten gezien over de onmogelijkheid van de wietpas. De problemen met registratie en fraude; de extra overlast; de extra politiemacht, terwijl je het gebruik toch nooit omlaag krijgt en dat ook helemaal niet zou moeten willen..

            De gemeentes hebben duidelijk aangegeven dat Opstelten zijn plan veel netter op orde moet hebben en met geld moet komen. Opstelten antwoord "Nou, dan geef ik jullie 3 extra maanden om je zaken op orde te krijgen".
            Het zou mij verbazen als die pas er uberhaupt gaat komen, en als 'ie er komt, of de gemeenten dan actief gaan controleren.

            Ondertussen duikt de straathandel al weer op. Straatverkopers vertellen toeristen dat de wietpas er al is, dus dat ze nu al niet meer in de shop terecht kunnen en dus op straat moeten kopen. Ik vind dat hilarisch: Het commerciele gat is al gevuld nog voor het ontstaat. En Opstelten denkt dat even te stoppen!?

            In de hele wereldgeschiedenis is het nog nooit een regering gelukt een drug uit te bannen. Maar Opstelten gaat het even leveren, met zijn wietpas. Ha!

            Het zou grappig zijn, als in het proces niet duizenden mensen werden gestraft of opgesloten, kweekruimtes verwoest, oogsten vernietigd, coffeeshops gesloten, mensen hun levensonderhoud afgenomen... Het wietbeleid is een smet op onze "vrije" maatschappij.

            Comment


              #36
              Re: Laat jij je straks registreren ??

              Oorspronkelijk geplaatst door moriskeuh View Post
              Mij registreren kan ik niet doen , want ik ben namelijk Vlaming .
              Fuck de coffeeshop !
              De coffee shop is zijn voordelen aan het verliezen , niet alleen is het FUCKING duur ! (8 a 10 euro voor een degelijk wietje)
              De risico's zijn ook gestegen in verband met drugstoerisme / speekseltesten enzo..
              + Vergeet niet dat de wiet die je koop in coffeeshops zo bewerkt is om de opbrengst/thc gehalte , per plant zo groot mogelijk te maken .
              Zonder te denken aan de gevolgen op lange termijn !
              Geef mij maar mijn eigen kweekjes zodat ik veel geld bespaar wat anders naar het criminaliteit milieu vloeit .
              Het fundamenteel probleem volgens mij ....
              Iedereen is volgens mij wel eens lastig gevallen bij het verlaten van de coffee shop door een marrokaantje of 2 die je vragen hun spul (xtc,coca,speed) te kopen .
              Of een moeder met een baby achter haar in de auto die haar shot aan het koken is op de parking van de coffeeshop . walgelijk ... !!
              Ik smoor ook wiet maar ik hoop echt waar dat er nooit geen coffeeshops legaal worden in Belgie gewoon door de shit die ter rond hangt ./...
              Zo jammer dat je dit beeld hebt van coffeeshops!! Ik blow toch ruim 20 jaar, kom dus ook al 20 jaar in coffeeshops maar heb zoiets nog nooit gezien of meegemaakt. Sterker nog, als je in een shop zit waar ik kom en er blijkt dat je met harddrugs bezig bent (ja ook voor de deur of parkeerplaats) wordt je er keihard uitgeknikkerd en kom je er nooit meer in! Voor mij betekend de shop een gezellige plek waar ik een bakkie haal, klets met vrienden en vriendinnen, mijn blowtje rook en er af en toe nog eens een spelletje op de flipperkast aan waag want tafelvoetbal is niet mijn ding . Hier in Noord-Holland is er geen overlast van drugstoeristen. Wij noemen ze ook niet zo. De toeristen die hier komen die komen voor de musea, de stad en ja ook voor de coffeeshop. Die komen gezellig, roken een blowtje, halen een grammetje of 2 en hebben het naar hun zin en zijn echt niemand tot last. Meestal komen er hele leuke gesprekken uit die ontmoetingen. Dit zijn geen toeristen die grotere hoeveelheden willen scoren... dit zijn de mensen die van hun wietje en van onze cultuur qua shops willen genieten. Met de pas zijn we dat allemaal kwijt. Dat er in Brabant en Limburg negatieve ervaringen zijn is ons ook wel duidelijk maar de pas is de oplossing niet... de situatie in Maastricht laat zien dat die pas alleen maar voor meer drugsrunners en alle bijbehorende ellende zorgt. En nu de hoogste tijd voor..... yeah

              Comment


                #37
                Re: Laat jij je straks registreren ??

                Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                In de hele wereldgeschiedenis is het nog nooit een regering gelukt een drug uit te bannen.
                Last edited by moreweed; 9 February 2012, 22:57.
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #38
                  Re: Laat jij je straks registreren ??

                  Ik hoor iedereen over de woekerprijzen in de shops. Daar is een verklaring voor en ik heb een link maar het enige nadeel kan zijn dat het in het Engels is.... maar goed, niet geschoten altijd mis toch

                  http://mrlunk.net/index.php/componen...ps-how-and-why
                  Ook intressant misschien:
                  http://www.coffeeshopnieuws.nl/index...eshop-economie

                  Comment


                    #39
                    Re: Laat jij je straks registreren ??

                    @Het geeft alleen maar aan hoe de overheid naar haar burgers kijkt : "het zijn kinderen die tegen zichzelf beschermd moeten worden" of misschien zelfs : "het zijn achterlijke debielen die we in de greep moeten houden want zodra ze wel goed gaan nadenken komen wij op de brandstapel"


                    Ik ben de eerste die het hout op de stapel gooit....

                    Comment


                      #40
                      Re: Laat jij je straks registreren ??

                      Nederland geen narcostaat? Ik zag vanavond een aflevering van "de rekenkamer", over de bier-maffia. De macht van de brouwerijen over de horeca is echt schrikwekkend. Maar ja, da's alcohol, dus dan kan het nooit een probleem zijn.

                      Wat betreft de achtergronden van het verbieden: Ik riek het verdorven geurtje van religie. Die liefhebbende God Yahweh heeft er geen probleem mee een stad, een volk of de wereldbevolking uit te roeien als hij op stang wordt gejaagd. Daar kun je maar beter geen enkel risico mee nemen, en dus maar beter zorgen dat niet alleen jijzelf, maar ook je buurman zijn wetten niet overtreed.

                      Volgens mij is dat geloof de achtergrond van alle misdaden-zonder-slachtoffer: Druggebruik, prostitutie en homofilie.

                      ...dus laten al die godsvrezers nou godverdomme eens opflikkeren naar de hemel, dan kunnen wij verder met ons leven.

                      Comment


                        #41
                        Re: Laat jij je straks registreren ??

                        In Amsterdam een burgerinitiatief: hoe geweldig is dat!!! Een NIET blower die aktief wordt om zijn shoppie te houden. Niet blowen maar wel graag willen blijven komen voor zijn bakkie koffie.. daar hou ik nou van )

                        http://www.voc-nederland.org/2012/02...-in-amsterdam/

                        Comment


                          #42
                          Re: Laat jij je straks registreren ??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                          ...dus laten al die godsvrezers nou godverdomme eens opflikkeren naar de hemel, dan kunnen wij verder met ons leven.
                          Hail Blani !
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #43
                            Re: Laat jij je straks registreren ??

                            Geef ze de ruimte!
                            nemen wij de wereld wel...

                            Comment


                              #44
                              Re: Laat jij je straks registreren ??

                              "heeft u het licht gezien?"
                              "Ja?"
                              "mooi, dan krijgt u bij deze een enkeltje zon om dat nog eens van wat dichterbij te bekijken"
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #45
                                Re: Laat jij je straks registreren ??

                                ga mijn eigen niet registeren voor een wietpas om in een shop te komen om wat wiet te halen
                                de thuis dealers komen ineens overal vandaan ga daar wel halen
                                krijg ik tenminste nog waar voor mijn geld
                                in de shop 15 euro voor een gram haze pleur op

                                Comment

                                Bezig...
                                X