Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrapt met kweekspul

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Betrapt met kweekspul

    die 1e plant wordt idd gedoogd, echter alleen buiten... binnen met lampen = professionele opzet

    Comment


      #62
      Re: Betrapt met kweekspul

      Stom gelul over 'professionele kwekerij'......ieder op elk begied werkt liever pro dan amateuristisch.
      Amateuritisch de boel aansluiten is bovendien nog faaaaaaaaaaaaaaaaaaacking gevaarlijk ook ouwe gek!
      Jij hebt toch ook liever dat je huis,electra enz. profenssioneel is aangepakt of niet dan?
      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

      Comment


        #63
        Re: Betrapt met kweekspul

        wat ik wil doet er niet toe, ik zeg enkel hoe de smurven het zien. kun je nu nog zo idealistisch zijn als je groot bent, wat jij vindt, doet er helaas niet toe, en ja iedere boete is er een te veel voor mij, heb betere plannen voor men centjes, en zal mij worst wezen dat je er elders doodstraf voor krijgt ofzo, daarom woon ik ook hier

        Comment


          #64
          Re: Betrapt met kweekspul

          Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic View Post
          Stom gelul over 'professionele kwekerij'......ieder op elk begied werkt liever pro dan amateuristisch.
          Amateuritisch de boel aansluiten is bovendien nog faaaaaaaaaaaaaaaaaaacking gevaarlijk ook ouwe gek!
          Jij hebt toch ook liever dat je huis,electra enz. profenssioneel is aangepakt of niet dan?
          Last edited by Exmember9813; 20 December 2012, 15:02.

          Comment


            #65
            Re: Betrapt met kweekspul

            Wat er hier met 'professioneel' wordt bedoelt weet ik inderdaad misschien niet, ook de overheid interpreteert dat anders.
            Maar letterlijk betekent het 'beroepsmatig'.
            En zo interpreteer ik dat; ik eet er niet van.
            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

            Comment


              #66
              Re: Betrapt met kweekspul

              De overheid interpreteert niet wanneer iets wel of niet professioneel is maar schrijft voor wat wel en niet als professioneel wordt gezien.
              Aan de hand hiervan weet men wanneer iets professioneel is en wanneer niet, en dan kan de bijpassende maatregel genomen worden.
              Ik ben bang dat de overheid geen rekening kan houden met hoe jij persoonlijk iets interpreteert.

              Tevens wat je zegt over wat professioneel letterlijk betekend klopt niet. Als professioneel letterlijk beroepsmatig zou betekenen kan jij thuis nooit professioneel je kweeklampje aansluiten, tenzij je elektricien bent van beroep. Sterker nog dan zou je van beroep "assimilatieverlichting installatiemonteur" moeten wezen. Volgens de Nederlandse van Dale betekend professioneel het volgende: zie hier.

              Wat we bedoelden met professioneel kan je hier zien, dit lijstje geeft je een goed beeld van wat we bedoelden: zie hier.
              Last edited by Exmember9813; 20 December 2012, 15:45.

              Comment


                #67
                Re: Betrapt met kweekspul

                Professionaliteit:

                Indicator:
                Laag Gemiddeld Hoog
                Belichting daglicht
                kunstlicht op tijdklokken
                Voeding gieter
                centraal geregeld bevloeiingssysteem, drupsysteem
                Ruimte balkon, tuin afgescheiden ruimte in huis kas of grote, verdeelde en afgeschermde ruimte binnen of buiten
                Afscherming geen
                Ventilatie geen
                afzuiging naar buiten
                Verwarming geen wel thermostaat- of computergestuurd
                Bodem aarde, potgrond
                speciaal verrijkte aarde en potgrond, steenwol, hydrocultuur
                Ziektebestrijding geen wel signaleringsvellen, ziektebestrijding, ook biologische
                Verwerking kleinschalig in eigen beheer uitbesteed aan manicultuurbedrijf
                Plantmateriaal onbekend zaad geselecteerd zaad stekken en klonen van eigen planten of extern gekocht
                CO2-suppletie geen wel gestuurde installatie
                Nog wat grappige puntjes :

                De mate van professionaliteit, afgemeten aan het soort perceel waarop geteeld wordt, belichting, verwarming, bevloeiing, etc. (zie boven);
                Indien, ongeacht de hoeveelheid planten, wordt voldaan aan twee of meer punten, genoemd in de lijst indicatoren met betrekking tot de mate van professionaliteit, zoals opgenomen in bijlage 1, wordt aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.

                Vervaardigen, telen, bereiden, bewerken, verwerken, verkopen, afleveren, verstrekken en vervoeren
                Bij deze categorie strafbare feiten is het niet van belang of de handelingen al dan niet een geringe hoeveelheid bestemd voor eigen gebruik betreffen.

                In beginsel wordt niet strafrechtelijk opgetreden tegen het aanwezig hebben van hoeveelheden tot en met 5 gram, de geringe hoeveelheid voor eigen gebruik. Bij hoeveelheden tussen de 5 en de 30 gram volgt bij ontdekking een strafrechtelijke reactie.

                Voila, de maatstaven in NLD.
                Is er niet ook zoiets te vinden in het Belgisch wetboek ?
                Dan weet je tenminste zeker waar je aan toe bent.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #68

                  Comment


                    #69
                    Re: Betrapt met kweekspul

                    hoppa en nu weet je het !!!
                    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                    Comment


                      #70
                      Lees meer in Gazet van Antwerpen.
                      AK
                      Last edited by Jointjedraaien; 22 November 2013, 02:57.

                      Comment


                        #71
                        Re: Betrapt met kweekspul

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zenne View Post
                        Lees meer in Gazet van Antwerpen.
                        AK
                        Het is weliswaar off topic maar toch: wat een vreemd inzicht. Doordat we het gevolg niet aanpakken wordt de oorzaak steeds erger, dus we gaan vanaf nu het gevolg straffen zodat we de oorzaak schaden en wegjagen. Hoe stoned was deze wethouder toen deze dit heeft verzonnen zeg...
                        Last edited by Jointjedraaien; 22 November 2013, 02:58.

                        Comment


                          #72
                          Re: Betrapt met kweekspul

                          Yeah yeah, ik ken dat lijstje
                          Alleen betekent professioneel volgens de van Dale dit.
                          Beroepsmatig is dus dat je er geld mee verdient om je mee te onderhouden, en dat doen de meesten hiero niet.
                          En dat je liever professionele spullen gebruikt is niet gek.
                          Als je bij een 1 of andere voetbalclub zit wil je toch ook professionele kicksen?
                          Of als wannabee wielrenner wil je je toch ook meteen ophijsen in een strak pakje ala Lance Dopestrong
                          Ja tuurlijk, is niet zo gek. Een bezigheid heeft je hart gestolen en daar wil je het beste van uithalen. En dat doen men vaak door veel geld te spenderen aan degelijk spul.
                          Werkt met alle hobby's zo.

                          Maar dat de overheid de defenitie van het woord 'professioneel' verdraait is kwalijk en daarbij corrupt, daarom moeten we dit niet pikken maar juist massaal doorgaan en doorkweken.
                          Het is ons recht godverdomme, en anders halen we 't wel en de aanhouder wint eh!
                          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                          Comment


                            #73
                            Re: Betrapt met kweekspul

                            WeedoHolic je hebt gelijk hoor wat betreft dat als je iets leuk vindt en je hebt er passie voor zoals met kweken van je plantje... dan wil je dit zo goed mogelijk en dus professioneel doen.
                            Beroepsmatig is inderdaad precies wat je zegt, dat je je boterham er mee verdient.
                            Maar wat de overheid bedoeld is dat als jij thuis je plantje zo kweekt zoals een beroepskweker dat ook doet, kortom gebruik maken van materialen die een professionele (beroepsmatig dus) kweker ook gebruikt dan krijg je het stempeltje professioneel en zijn de sancties hoger.

                            De overheid verdraait dus eigenlijk niets, ze bakenen alleen heel duidelijk af wanneer je wordt gezien als professioneel en wanneer niet en wat de gevolgen daar van zijn. Dat is juist heel duidelijk voor ons. Verder trekken de meesten zich daar natuurlijk niets van aan, hooguit de limiet van 5 planten. Uitzondering zijn dan weer de guerilla kwekers die dus geen tijdschakelklokken en assimilatielicht gebruiken, maar zich dan nog wel aan de 5 stuks moeten houden in feite.

                            Ik ben ook van mening dat als je iets doet, je het goed moet doen dus die schakelklok en verlichting heb ik toch echt wel nodig

                            Comment


                              #74
                              Re: Betrapt met kweekspul

                              Precies, ze verdraaien 't juist wel!
                              Maar over dat andere punt zijn we het in ieder geval eens: men heeft nou eenmaal (in het algemeen) de voorkeur bij kwaliteit en dus goede spullen.
                              Zolang je geen inkomsten eruit verkrijgt blijft het hobbymatig.
                              Punt uit, das de definitie van 'professioneel

                              Ooit ben ik tegen de lamp gelopen (10+ jaar terug ) op een feestje met een zak pillen van 50stuks ofzo.
                              Ik werd op heterdaad betrapt toen ik er een paar aan een maatje van me passde, en ik ging vrijuit.
                              De rechter liet me gewoon vrijuit gaan vanwege 't feit dat ik geen geld voor die weggeven medicijnen terug heb gekregen, dus is het geen handel. En daarmee was de kous af!
                              En hiermee is dat niet anders.

                              En inderdaad Maxi, als je 't doet doe je 't goed. Degelijk dus, degelijk zoals MOFfrikaan
                              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                              Comment


                                #75
                                Re: Betrapt met kweekspul

                                Ik ben wel s gepakt met 32 cool-white tl lampen, was wel na tanken met valse kentekenplaten eh..


                                Kwartje van Kok eh, kreeg k nog van m.. Of toch niet??

                                Comment

                                Bezig...
                                X