Mededeling

Collapse
No announcement yet.

opiniepeilingen verkiezingen juni 2009

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

opiniepeilingen verkiezingen juni 2009

Korting op 420shop
    Hoi, Ik zou het fijn vinden om eens jullie mening te horen en te zien om
    welke vlaamse partijen het populairst zijn, in aanloop van de verkiezingen volgende maand!

Voor de Nederlanders onder ons...

grtz
    71
    CD&V
    5,63%
    4
    open-vld
    7,04%
    5
    LDD
    11,27%
    8
    SP.A
    4,23%
    3
    groen!
    32,39%
    23
    NV-A
    5,63%
    4
    SLP
    5,63%
    4
    Vlaams-belang
    28,17%
    20

The poll is expired.

Last edited by westport; 4th May 2009, 15:59.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Misschien ze rangschikken van Links naar Rechts (boven naar onder dus). Lijkt me dan overzichtelijker voor anderen

Comment

Ik heb op groen! gestemt omdat deze een beter cannabis beleid hebben.
      Witte Weduwe toch, waarom ben je zo hemels?

Comment

progresieven= legalisatie

dus ik stem voor hen, degene die op tvlaamsblok stemmen zouden beter 2keer na denken die mannen zijn wel extreem tegen alle drugs.

Comment

Verdacht veel vlaams-belang...

Comment

Ja idd, die zijn tegen alle drugs!!!
            @jona, die staan goed zo
            Last edited by westport; 25th December 2008, 15:00.

Comment

dat begrijp ik niet ze, wij belgen zitten de wenen dat je hier niet mag kweken enzo en dan stemt op 10man, 5voor het VB een partij die het meteen zou verbieden en zeker niet legaliseren nog gedogen. Ben echt teleurgesteld en heb zelf zin om dit forum men rug toe te keren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vdb View Post
                dat begrijp ik niet ze, wij belgen zitten de wenen dat je hier niet mag kweken enzo en dan stemt op 10man, 5voor het VB een partij die het meteen zou verbieden en zeker niet legaliseren nog gedogen. Ben echt teleurgesteld en heb zelf zin om dit forum men rug toe te keren.
                Misschien zijn die stemmers ervan wel raar-pratende Noorder-buren die ons willen jennen. Maar het kan zijn dat het niet zo is en we met een raar volkje zitten opgescheept zitten. Want je ziet niet eens wie op het Belang gestemd heeft, laat staan dat ze hier hun keuze komen verdedigen. Ik denk dat het schrikschijters zijn die bang hebben van de "makkakken" zoals ze die noemen.
                Witte Weduwe toch, waarom ben je zo hemels?

Comment

Zeker je rug niet keren man, jij bent een fijn mens.
                  grtz
                  Last edited by westport; 27th December 2008, 11:16.

Comment

Om toch even iets te verduidelijken: De wereld draait niet om drugs he jongens . Het maakt met moeite 1% uit ervan. Kijk maar naar de zaken die in het nieuws komen. FinanciŽle crisis, migratie, curruptie onder de politie, stelende politie-agenten, vallende regeringen, beloftes die nooit nagekomen worden, problematiek met WalloniŽ die nog altijd aan de gang is, ...

@ Creezr: Gij zijt wa nen stereotiepen tiest ze gij, en alsde over vreemdelingen praat dan praat ge ni over het Vlaams Belang, en omgekeerd hť.

@Vdb: Gedogen, nu wordt het ook niet gedoogd, dat kan ik je reeds zeggen. Laat ze maar eens je huis controleren en gegarandeerd nemen ze heel de boel in beslag. Gedoogd of niet, het maakt echt niets uit. 'Drugs' zal er altijd blijven zijn of het nu getolereerd wordt of helemaal verboden. Dreig niet van het forum de rug toe te keren, eerst vinden mensen het een super forum en de dag erna vinden ze precies het omgekeerde. Je moet maar eens volwassen worden want dergelijke uitspraken vind ik heerlijk belachelijk.

Dat er 50% op Vlaams Belang stemmen zegt misschien wel iets over de huidige politiek meer dan over onze groene plant hť. Misschien ook even verder kijken dan enkel dit forum en enkel het groene spul want er is nu echter veel meer op de wereld dan enkel dat...

Dat mensen gaan stemmen in alle anonimiteit heeft te maken met de anderen die het niet kunnen verdragen (<- Creezr, dit vat je best niet beledigend op maar je aanvaardt het gewoon best). Zo kan je de linkse partijen verwijten voor hun IDIOTE STAKINGEN die de bedrijven nog meer kapotmaken. Denk je nu echt dat bedrijfsleiders mensen gaan ontslaan om hen te jennen? Of dat ze ze gaan houden en zo zelf failliet gaan? Soms kan het niet anders maar dat snapt de domme belg niet hť. Dan zeveren ze over 'koopkracht' van de werkende belg... Hou op man, bandwerkers (met alle respect voor hen want ze zijn onder andere de drijfveren van de economie) hebben dan wel een Iphone of de nieuwe laatste Sony Ericsson. Of een Panasonic Plasma scherm of computer met internetlijn (40eu/maand) die ze helemaal niet nodig hebben... Ze kunnen dan wel geen eten meer betalen vinden ze...

Je noemt de Vlaams Belang stemmers een 'raar volkje'. Vreemd dat jij dan 50% van de mensen raar vindt terwijl het wel de anderen zijn die 'anders' doen...
                    Tijd om na te denken hoor.

Westport, heerlijk idee om dergelijke poll te houden! Amuseer mij nu al kapot

Greetzzz

Comment

http://www.archiefsolidair.org/shop/..._niewieder.jpg

Comment

Kzal is een gevaarlijke uitspraak doen. Bij polls onder de studenten aan de KUL stemde nog geen 2% op vlaams belang. Schaf dan de stemplicht af en zie hoeveel stemmen ze nog krijgen als enkel mensen bewust gaan kiezen.
                        Trouwens elke stem voor het vb is een verloren stem, het cordon sanitair zal nooit doorbroken worden en 50% gaan ze van hun leven nooit halen. Wat hebben ze trouwens al ooit bijgedragen vanuit de oppositie? Noppes.
                        En er zijn veel belangrijker zaken op de wereld dan wiet kweken. Ik zou mijn stemgedrag daar toch niet van laten afhangen.

Comment

Stemmen is zowiezo vrij nutteloos je wordt toch altijd op 1 of andere manier bestolen , de ene jat iets uit je linker broekzak de andere uit de rechter.
                          Ik ga altijd stemmen maar vul niets in

Grtz.

Comment

Keune89, zal ik je even uitleggen waarom een partij als het Vlaams Belang als positief kan beschouwd worden?

Het spreekt voor zeg dat we geen Hitlergeval meer willen. Niet in BelgiŽ noch ergens anders. Dat het bizarre tijden waren in de jaren 30 en 40 is dan ook maar logisch. Het waren geen goede tijden voor de onderdrukte mensen en dat waren er immers een heel pak!

Dus hoe zou nu in godsnaam een dergelijke partij toch nog IETS goeds kunnen betekenen?
                            Wel, zal ik je even kort uitleggen: Als we nu eens al de 'normale' partijen aanzien als partijen die iets te zeggen hebben en zo stemmen krijgen. Zoals dat nu het geval is. Iedereen heeft nu immers het 'geklooi' van de regerende partijen kunnen aanschouwen. En dan gaan de mensen van: "Amaaaaai, wa spoken die daar allemaal uit in Brussel? 'T zou toch ni mogen he". Op zich zijn die uitspraken wel grappig want iedereen blijkt te vergeten dat ZIJ ZELF die mensen verkozen hebben. Of toch het grootste deel van de bevolking. Maar toch zegt bijna iedereen dat het niet zou mogen...

Een partij als het Vlaams Belang dus. Zij hebben nu eens NIETS te zeggen. Wat niet wil zeggen dat ze geen invloed hebben hť. Als de "oh zo goede" andere partijen zien dat VB veel stemmen krijgt dan gaan zij wat agendapunten of een ietwat rechtsere houding aannemen om zo toch nog de twijfelaars onder de Vlaams Belangstemmers onder hun vleugels te krijgen.

En mogen we nu toch eerlijk zijn: Het Vlaams Belang krijgt veel stront over zich heen terwijl het duidelijk de huidige regering is die al die stront over zich moet krijgen. Misschien is het tijd om eens een partij aan de macht te laten die nog niet aan de macht geweest is hoor je mij nu al denken. Toch niet! Want een partij als het Vlaams Belang is zo extreem dat het z'n eigen ondergang zou zijn indien het aan de macht komt. De extreme agendapunten zouden aan bod komen, maar geen vrees, de ambtstermijn is veel tekort om het tot een hel te laten komen zoals in de jaren 1930. Dus zou de daaropvolgende stemming uitmonden in een grote terugval van het VB. Wat ik hoop is dat het VB nooit aan de macht komt maar dat zij veel stemmen halen (zo dicht mogelijk bij de 49%). Want door het Cordon Sanitair mag nu eenmaal geen enkele partij met het VB samenwerken. Met een partij als het VB blijven de andere partijen genoodzaakt om serieus bezig te blijven want anders gaan de mensen als reactie op hun slechte prestaties op "de andere partij stemmen, nl het Vlaams Belang.

Een partij die met het Vlaams Belang kan vergeleken worden, niet zozeer qua standpunten, maar qua functie is Lijst De Decker. Hij maakt altijd boel maar doet dat heel gekozen om aan te tonen dat hoe 'De politiekers' nu bezig zijn het fout zal gaan lopen... En hij blijkt nog gelijk te hebben ook .

Vlaams Belang heeft haar historie tegen maar zo kan ik ook een heel grappige anekdote bovenhalen van de geliefde partij hier op het forum: Groen!
                            Het was onder andere onder Mieke Vogels als ik me niet vergis dat zij wilden de kiesdrempel op 5% leggen enkele jaren geleden (dit hield in dat de partijen die geen 5% haalden geen zetels kregen enzoverder...). Tot overmaat van ramp was het tenslotte haar partij die de 5% niet of bijna niet haalde... Dus zo'n slimmerikken zijn het daar ook niet

Mijn besluit waar iedereen (onterecht) schrik voor heeft: nieuwe verkiezingen. Want dat willen de huidige politici absoluut vermijden en ze weten goed waarom. Het zou uitmonden in een toeloop van stemmen richting de rechtse partijen: VB en LDD. Wat misschien es geen kwaad kan om zo de 'postjesjagers' wat schrik aan te jagen en verweren uit de verziekte belgische politiek. Want als je voorzitten bent van VB of van LDD dan moet je wel duidelijk een overeenstemming hebben met de mening van je partij. Dat is iets wat van centrale partijen niet zozeer kan gezegd worden aangezien ze niets anders doen dan overlopen om een postje veilig te stellen...

Waar waren we gebleven?
                            Oja, laat maar komen die commentaren

@ Beowulf: LDD heeft op een of andere manier toch het Cordon Sanitair onderbroken al staat z'n partij wel nog aan de goeie kant ervan. Je kan het beschouwen als de bal die tegen de lijn loopt, wat niet als 'out' beschouwd wordt. Maar pas maar op van die partij hoor. Eenmaal ze stemmen gaan krijgen en VB leegzuigen gaan ze heel snel 'extreme' (wat is het toch zo'n belachelijk woord dat sommigen onder jullie gebruiken ) standpunten gaan innemen en zo is het CD nutteloos
                            Last edited by Jona; 25th December 2008, 16:38.

Comment

T'ja, sommige hebben er alle belang bij dat het verboden blijft.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X