Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Europeese Unie
Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
-
Re: De Europeese Unie
Leuk materiaal Ganjax ! daar ga ik van de week eens rustig voor zitten
er is hoogstwaarschijnlijk maar één manier om deze ontwikkelingen te stoppen : een fullblown geldrevolutie. En die zie ik niet aan de horizon, omdat het gros geld aanbid als een spreekwoordelijk gouden kalf. We zijn volledig geindoctrineerd door het geldsysteem, inmiddels is iedereen in de westerse wereld een financiele slaaf die daar nog intens tevreden over is ook, want "zo werkt het nou eenmaal". Niet dus.
Ik ga nu nog een stap verder door te zeggen dat de huidige problemen hun oorsprong vinden in het gedrag van onze ouders en grootouders. Zij vonden een hoop dingen oke, zij hebben een systeem neergezet of erbij gestaan hoe een systeem tot bloei kwam wat -als we dat niet heel erg snel gaan stoppen- de aarde brandend en volledig uitgeput achterlaat. Einstein zei al eens dat het enige wat goeie mensen hoeven te doen om de verrotting tot bloei te laten komen is NIET ingrijpen. En daar zijn we nu getuige van. Als het puntje bij het paaltje gaat komen heeft de babyboomgeneratie welliswaar keihard gewerkt (waarvoor hulde), maar zijn zij ook de enigen die de vruchten plukken van die arbeid. De generaties die erachteraan komen gaan voor het eerst in eeuwen -jawel!- meemaken dat jongeren MINDER ontplooiingsmogelijkheden hebben dan hun ouders.
Ja, dit is een keihard standpunt, en ik ben er eigenlijk helemaal niet blij mee. Want het betekend dat ik tegen mijn ouders zeg : jullie zijn een stelletje egoistische pubers geweest, hebben met een schoon geweten de aarde leeggeroofd, het milieu verpest en verlangen nu met respect behandeld te worden en -handen af van de pensioenpot-. Misschien ben ik mental (alhoewel, misschien... maak daar maar zeker van), maar ik zie een kloof groeien die onze maatschappij zal splijten. Ouderen tegen jongeren, een wedstrijd waar we alleen maar gaan verliezen, maar die voor de deur staat. Want als de vergrijzing goed op stoom is zijn er 2 werkenden voor elke pensionado, en gaat er geld voor onderwijs naar ouderenzorg, waarmee we onze eigen toekomst de nek om doen. Alleen maar omdat de babyboomers hun recht zullen eisen. Één generatie die complete landen voor meerdere generaties de vernieling in zullen helpen.
Vrij naar Oscar Wilde : De dromer ziet als enige het toekomstig pad oplichten in het maanlicht, en wordt voor die kennis gestraft door ook als eerste de dag te zien aanbreken.
---edit---
Ganjax : die toespraak van Dr Rath kende ik niet. Ik heb hem net integraal afgeluisterd en ben zeer onder de indruk, thanx voor het posten !Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Comment
-
Re: De Europeese Unie
‘Derde pakket voor Griekenland nodig’Een IMF-directeur die namens Griekenland in het bestuur van het Internationaal Monetair Fonds zit heeft aangegeven dat zijn land een derde pakket aan noodhulp nodig heeft. Volgens Thanos Catsambas hopen de Grieken op extra financieringen “en hopelijk tegen betere voorwaarden”. VVD’er Mark Rutte gaf tijdens de verkiezingscampagne aan een nieuw pakket niet te steunen.
Op dit moment heeft Griekenland al zo’n 173 miljard euro toegezegd gekregen met een tweede steunpakket, maar het land heeft meer nodig. Premier Antonis Samaras heeft nog een gat van 20 miljard euro, dat volgens Catsambas onmogelijk door Griekenland op eigen kracht kan worden gedicht, zo meldt The Wall Street Journal.
Daarnaast heeft de regering zich al de nodig woede van de burger op de hals gehaald, omdat ze 11,5 miljard euro willen bezuinigen in de komende twee jaar. Voor de tientallen miljarden zullen de Grieken dus waarschijnlijk weer bij andere landen uit de eurozone aankloppen.
Nu het ESM rond is ben k benieuwd hoeveel weggemoffelde lijken er nog meer uit de kast gaan komen..
Comment
-
Last edited by Jointjedraaien; 9 October 2012, 23:33.Veel gestelde vragen over het forum
JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl
Comment
-
Veel gestelde vragen over het forum
Comment
-
Veel gestelde vragen over het forum