De Europeese Unie

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • fl13r3flu1t3r
    Banned
    • Aug 2010
    • 3100

    #136
    Re: De Europeese Unie

    Comment

    • fl13r3flu1t3r
      Banned
      • Aug 2010
      • 3100

      #137
      Re: De Europeese Unie

      http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...an-pensioenpot

      Comment

      • moreweed
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Dec 2009
        • 5939

        #138
        Re: De Europeese Unie

        Leuk materiaal Ganjax ! daar ga ik van de week eens rustig voor zitten

        er is hoogstwaarschijnlijk maar één manier om deze ontwikkelingen te stoppen : een fullblown geldrevolutie. En die zie ik niet aan de horizon, omdat het gros geld aanbid als een spreekwoordelijk gouden kalf. We zijn volledig geindoctrineerd door het geldsysteem, inmiddels is iedereen in de westerse wereld een financiele slaaf die daar nog intens tevreden over is ook, want "zo werkt het nou eenmaal". Niet dus.

        Ik ga nu nog een stap verder door te zeggen dat de huidige problemen hun oorsprong vinden in het gedrag van onze ouders en grootouders. Zij vonden een hoop dingen oke, zij hebben een systeem neergezet of erbij gestaan hoe een systeem tot bloei kwam wat -als we dat niet heel erg snel gaan stoppen- de aarde brandend en volledig uitgeput achterlaat. Einstein zei al eens dat het enige wat goeie mensen hoeven te doen om de verrotting tot bloei te laten komen is NIET ingrijpen. En daar zijn we nu getuige van. Als het puntje bij het paaltje gaat komen heeft de babyboomgeneratie welliswaar keihard gewerkt (waarvoor hulde), maar zijn zij ook de enigen die de vruchten plukken van die arbeid. De generaties die erachteraan komen gaan voor het eerst in eeuwen -jawel!- meemaken dat jongeren MINDER ontplooiingsmogelijkheden hebben dan hun ouders.
        Ja, dit is een keihard standpunt, en ik ben er eigenlijk helemaal niet blij mee. Want het betekend dat ik tegen mijn ouders zeg : jullie zijn een stelletje egoistische pubers geweest, hebben met een schoon geweten de aarde leeggeroofd, het milieu verpest en verlangen nu met respect behandeld te worden en -handen af van de pensioenpot-. Misschien ben ik mental (alhoewel, misschien... maak daar maar zeker van), maar ik zie een kloof groeien die onze maatschappij zal splijten. Ouderen tegen jongeren, een wedstrijd waar we alleen maar gaan verliezen, maar die voor de deur staat. Want als de vergrijzing goed op stoom is zijn er 2 werkenden voor elke pensionado, en gaat er geld voor onderwijs naar ouderenzorg, waarmee we onze eigen toekomst de nek om doen. Alleen maar omdat de babyboomers hun recht zullen eisen. Één generatie die complete landen voor meerdere generaties de vernieling in zullen helpen.

        Vrij naar Oscar Wilde : De dromer ziet als enige het toekomstig pad oplichten in het maanlicht, en wordt voor die kennis gestraft door ook als eerste de dag te zien aanbreken.

        ---edit---

        Ganjax : die toespraak van Dr Rath kende ik niet. Ik heb hem net integraal afgeluisterd en ben zeer onder de indruk, thanx voor het posten !
        Last edited by moreweed; 8 September 2012, 22:21. Reden: aanvulling
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment

        • fl13r3flu1t3r
          Banned
          • Aug 2010
          • 3100

          #139
          Re: De Europeese Unie

          ‘Derde pakket voor Griekenland nodig’Een IMF-directeur die namens Griekenland in het bestuur van het Internationaal Monetair Fonds zit heeft aangegeven dat zijn land een derde pakket aan noodhulp nodig heeft. Volgens Thanos Catsambas hopen de Grieken op extra financieringen “en hopelijk tegen betere voorwaarden”. VVD’er Mark Rutte gaf tijdens de verkiezingscampagne aan een nieuw pakket niet te steunen.
          Op dit moment heeft Griekenland al zo’n 173 miljard euro toegezegd gekregen met een tweede steunpakket, maar het land heeft meer nodig. Premier Antonis Samaras heeft nog een gat van 20 miljard euro, dat volgens Catsambas onmogelijk door Griekenland op eigen kracht kan worden gedicht, zo meldt The Wall Street Journal.
          Daarnaast heeft de regering zich al de nodig woede van de burger op de hals gehaald, omdat ze 11,5 miljard euro willen bezuinigen in de komende twee jaar. Voor de tientallen miljarden zullen de Grieken dus waarschijnlijk weer bij andere landen uit de eurozone aankloppen.

          Nu het ESM rond is ben k benieuwd hoeveel weggemoffelde lijken er nog meer uit de kast gaan komen..

          Comment

          • Ganjax
            Guru of all Growers
            420 MemberMemberLucky Member
            • Apr 2009
            • 10443

            #140
            Re: De Europeese Unie

            Wat vertelden Theo van Gogh ( overleden door en aanslag ) en Pim Fortuyn ( overleden door een aanslag ) over Europa?



            En wat zegt Nigel Farage over Europa?

            ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

            Comment

            • moreweed
              Exquisite Grower
              MemberLucky Member
              • Dec 2009
              • 5939

              #141
              Re: De Europeese Unie

              met de geldkraan zo wagenwijd open zou ik als de donder mn pensioentje wegzetten in wat anders dan euro/dollar..
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment

              • Jointjedraaien
                Admin
                Admin
                • Oct 2007
                • 4362

                #142
                Re: De Europeese Unie

                A Euro army and a bank to finance it



                Na een tijdje wordt het wel lastig te volgen, ook al kan de man er niks aan doen.
                Last edited by Jointjedraaien; 9 October 2012, 22:33.
                Veel gestelde vragen over het forum

                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment

                • fl13r3flu1t3r
                  Banned
                  • Aug 2010
                  • 3100

                  #143
                  Re: De Europeese Unie




                  De vermolmde strohoer..

                  Comment

                  • moreweed
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2009
                    • 5939

                    #144
                    Re: De Europeese Unie

                    en the latest & greatest pon in place : Goldman nu ook officieel op top BoE
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment

                    • Jointjedraaien
                      Admin
                      Admin
                      • Oct 2007
                      • 4362

                      #145
                      Re: De Europeese Unie

                      Get Britain moving out of the EU



                      vanaf 1:10 4 voorbeelden waarom.
                      Veel gestelde vragen over het forum

                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment

                      • HJM
                        Wicked Grower
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2010
                        • 3714

                        #146
                        Re: De Europeese Unie

                        Wij eerst.....
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment

                        • Jointjedraaien
                          Admin
                          Admin
                          • Oct 2007
                          • 4362

                          #147
                          Re: De Europeese Unie

                          This is the way we do things in the EU

                          Veel gestelde vragen over het forum

                          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment

                          • AlexSantana420
                            Advanced Stoner
                            Member
                            • Oct 2013
                            • 61

                            #148
                            Re: De Europeese Unie

                            De EU boeit me eigenlijk vrij weinig..
                            Keep on Smoking !

                            Comment

                            • Jointjedraaien
                              Admin
                              Admin
                              • Oct 2007
                              • 4362

                              #149
                              Re: De Europeese Unie

                              Veel gestelde vragen over het forum

                              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                              Comment

                              • Gps
                                Super Grower
                                MemberLucky Member
                                • Apr 2014
                                • 1988

                                #150
                                Re: De Europeese Unie

                                Kon ik maar stemmen op Nigel.

                                Die wil precies wat ik ook wil.

                                Samenwerken maar gewoon de landen houden zoals ze er nu nog een beetje zijn.
                                Lets not criticize but legalize

                                Comment

                                Bezig...