Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal !

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal !

    Korting op 420shop
    Ik zit nu zo'n anderhalf jaar met veel plezier op dit forum. Regelmatig zie ik beledigende opmerkingen voorbijkomen en ik zal mij er zelf ook wel eens schuldig aan maken.
    Vaak moeten homo's en islamieten het ontgelden en soms ook vrouwen. ( Maar over een islamitische lesbienne heb ik nog niemand gehoord )

    Hoewel ik begrijp dat bepaalde uitspraken vanuit een emotie worden gedaan, bijv. na de aanslag op Charly Hebdo of een andere terroristische aanslag, erger ik mij soms aan de hardheid van uitspraken.

    Nu er een grote vluchtelingenstroom richting Europa is ontstaan nemen het aantal opmerkingen over "buitenlanders" flink toe. Ook ik maak mij er erg ongerust over, maar hoef dit niet perse te ventileren op dit forum.

    In dit topic wil ik een ieder graag een spiegel voorhouden, en dieper ingaan op de wel of niet aanwezige behoefte of noodzaak in het uiten van beledigende of haatzaaiende uitspraken op dit forum.
    Maar ook hoe men dit ervaart. Lucht je hart wat je dwarszit over de genoemde onderwerpen. Vertel jouw verhaal en leg uit waar jouw pijnpunt zit.

    Dit forum zal een (bijna) afspiegeling zijn van de bevolking van nederland en belgie, dus alle "rassen" en "geloven", vinden we het nodig om elkaar te beledigen tot op het bot?

    Ik kan hard lachen om een homo-mop, maar ga door het vuur voor mijn voormalige neef, na operatie nu een bloedmooie vrouw. Ga ik ook te ver met mijn foute humor ? (overigens ga ik lijnrecht in tegen hatelijke opmerkingen over homo's)

    Ik hoop op een zinnige discussie, waarin men elkaar de ruimte geeft om een mening te ventileren met inachtneming van de forumregels. ( Onder regels en voorwaarden )

    Om mijn "toelichting" leesbaar te houden, maak ik gebruik van linkjes.

    Angst en woede zijn slechte raadgevers. Maar is het angst en woede voor het onbekende als in "wat de boer niet kent dat vreet hij niet", voor verlies van ons huidige "staat van welvaart", voor toenemend geweld of is er sprake van haat ?

    Angst is een emotie veroorzaakt door een waargenomen of beleefde bedreiging en die meestal leidt tot een vermijding of ontwijking daarvan. Angst wordt beschouwd als een basaal overlevingsmechanisme, als reactie op een specifieke prikkel, zoals pijn of dreiging van gevaar. Dit laatste kan een confrontatie met die prikkel of juist een ontwijking daarvan (een vecht-of-vluchtreactie) tot gevolg hebben.

    Angst kan haatgevoelens aanjagen en niet zo'n beetje ook.

    Er is een (flinterdun) verschil tussen belediging en haatzaaien

    Citaat uit haatzaaien;
    Last edited by Stemma; 27 October 2015, 13:50. Reden: Vermelden link van alle forumregels
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    #2
    Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ing#faq_regels

    Comment


      #3
      Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

      Dank je Flint, had er overheen gelezen
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

        Leuk topic Stemma. Alleen hier begint meteen al de alomvattende miscommunicatie. Dat je neef zich heeft laten ombouwen maakt m nog geen vrouw. Hoe graag ie dat ook zou willen, het is een omgebouwde man die eruit ziet als een lekker wijf. Als we landelijk nou ns niet zo om de feiten heen zouden draaien met n hoop zachte nietszeggende praat dan kwamen we misschien weer eens vooruit als mensheid doordat we problemen durven benoemen ipv er voor weg te kruipen..

        Ik schop graag tegen heilige huisjes en door dat schoppen blijken huisjes vaak niet zo heilig te zijn.. Wie is er dan meer fout, de schopper of t heilige huisje??

        Blaffende honden bijten niet.
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


          #5
          Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

          @I love it, ik begrijp wat je bedoelt maar maakt een baarmoeder en eierstokken dan het verschil ? Er zijn genoeg vrouwen die zonder baarmoeder en eierstokken leven, zijn zij dan geen vrouw meer ?
          Er zijn mannen die melkproducerende melkklieren hebben, zijn zij geen man ?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

            Jaja. Wat n zever.
            Als baarmoeder en eierstokken t enige is zou ik ff terug naar school als ik U was.

            Alles is kapot te nuanceren. Wat schieten we daar mee op?

            Juist.
            Geen moer.
            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

            Comment


              #7
              Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

              'Wat 'n zever' Dan sla je meteen de discussie dood.

              Genetisch is er inderdaad flink een verschil. Op celniveau, in je DNA, ben je dan nog steeds man. Ik heb in mijn leven vrouwen met baarden gezien, ben zelf jarenlang als 'meisje' aangesproken door mijn weelderige lange lokken, en op het moment werk ik ook naast een transgender. Het kan me de reet roesten. Als ik niet aangesproken had willen worden als jongedame, had ik mijn haren moeten knippen.

              Je kunt een hond kaalscheren, er oren op plakken en het een kat noemen, maar het blijft een hond. Ik groet/behandel die persoon, zoals ik aanneem dat die persoon aangesproken wilt worden. Als ik een vrouw zie, zeg ik: dag mevrouw. Als het een vent blijkt, en hem dat aanspreken niet bevalt, dan plakt hij maar een stickertje op. Ik kan niet in het hoofd van een ander kijken. Maar blijkbaar ben ik dan opeens de ongevoelige klootzak. Daar word ik ziek van.

              Toen ik ooit (met mijn vuist) uithaalde naar een lid van de COC, werd ik als homofobe potenrammer bestempeld. Dat de kerel van in de 50 nogal veel aan mijn billen zat, en meer dan schunnige opmerkingen maakte, en na herhaaldelijk waarschuwen toch doorging met ongewenste intimidatie, dat deed er niet toe. Hetzelfde zie je in pedofilie zaken: als een vrouw de dader is, dan komt het vaak niet eens tot vervolging. Maar als een 23-jarig jongeheer sex heeft met zijn vriendinnetje van 17, dan kan hij de cel in.
              De slachtofferrol, daar kan ik niet tegen. Ik kots er op.

              We zijn allemaal slachtoffer, of niemand is het. Maar niet de ene partij wel, en de andere niet.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

                @ I love it, ik zever niet, ik chargeer of schopte ik nu tegen jouw heilig huisje aan . Natuurlijk weet ik dat er meer biologische verschillen zijn, maar als iemand voor de nederlandse wet een vrouw is, is ze voor mij een vrouw.

                @LR2, je stelling is duidelijk, toch vind ik je uitspraak over pedofilie ongenuanceerd, trek van de leeftijden een aantal jaren af en het ziet er heel anders uit.
                Grensoverschrijdend manipulatief of geweldadig gedrag hoort in het boek van strafrecht thuis. Vind ik en zeg ik. Toch is niet allemaal zwart/wit. Ik ben ook 2x op de vuist gegaan met volwassenen die mijn minderjarige zoons bejegenden, een dorpsgenoot sprak mijn oudste denigrerend aan op zijn afkomst en een dorpsgenote gaf mijn jongste een flinke duw tijdens luilak . (het eerste geval was er geen aangifte gedaan, in het tweede geval was er wel aangifte gedaan maar gaf de rechercheuse mij advies om mijn verklaring aan te passen - geen vuist maar vlakke hand- waardoor er niet tot vervolging zou worden overgegaan, ja er bestaan ook "aardige" popo's )

                Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                De slachtofferrol, daar kan ik niet tegen. Ik kots er op.

                We zijn allemaal slachtoffer, of niemand is het. Maar niet de ene partij wel, en de andere niet.
                Ik vind dit een mooi gezegde, wel met enige nuances ( @ I love it sorry ) , maar ik wil hier wel verder op doorgaan.

                Er is veel ophef tegen het plaatsen van diverse noodopvang en AZC's, tot het plegen van geweld toe.

                Als wij "slachtoffer" zijn van de grote vluchtelingenstroom, zijn de vluchtelingen ook "slachtoffer" .
                Waarom dan het verzet ? Als slachtoffers van "politiek beleid" zijnde, zouden wij toch juist begrip moeten kunnen opbrengen voor elkaar ?
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

                  Mooi en interessant topic

                  kom d'r op terug....

                  Comment


                    #10
                    Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

                    @LR2 Hoezo discussie doodslaan?
                    Wat zeg jij meer dan mij dan behalve het gebruik van Veel meer woorden en een paar voorbeelden?
                    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                    Comment


                      #11
                      Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

                      http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...piemel_in.html

                      links

                      Comment


                        #12
                        Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

                        Vaak moeten homo's en islamieten het ontgelden en soms ook vrouwen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

                          Ach mensen de discussie is na die brandstichting dood.
                          En gezien de NVU zich ook denkt te kunnen ontpoppen als redder van het volk,
                          Is de hele discussie sowieso op zum kotsen uitgelopen.
                          Hatend Nederland loopt voorop en de angst rent er achter aan.
                          Wees er maar trots op als je bij die angst hoor

                          Comment


                            #14
                            Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

                            ken jij veel 'echte' christenen ganjax??? (ik woon in de biblebelt dus vergis je niet waar ik het nu over heb.)

                            en islamieten? kom je vaak bij ze langs om te eten of eens een goed verhaal te houden.

                            ik denk dat stemma een klein beetje redelijkheid bedoeld. hoe men het ook wil lezen, dit gaat precies die zijde
                            uit waarvoor dit topic is gestart. en wie heeft gelijk.....? dat zal diegene met scrupule wat uitmaken en diegene
                            met de goede bedoelingen trekken zich terug.

                            mensen wees eens introvert, heb een mening maar geef hem eens niet, toon ware notie bij een ander zijn of haar bestaan en
                            maak zeker geen individuen slachtoffer door groepen met afkeer te bejegenen. leer de mens per stuk kennen en wees eens dankbaar
                            dat ze jou ook graag te woord staan.

                            Comment


                              #15
                              Re: Het "beledigingen en haatzaai" discussie topic, lees de toelichting en doe je verhaal

                              Als wij "slachtoffer" zijn van de grote vluchtelingenstroom, zijn de vluchtelingen ook "slachtoffer" .
                              Waarom dan het verzet ? Als slachtoffers van "politiek beleid" zijnde, zouden wij toch juist begrip moeten kunnen opbrengen voor elkaar ?

                              *
                              Jij bent echt niet zuiver eh??

                              Wie betaald wie en wie wordt er dan dubbel genaaid? En begin nou niet over die Hollandse uitvreters en Den Haag want daar kots ik ook op idd.
                              Hou toch op. Wil iedereen helpen maar ben er wel klaar mee dat er elke dag ene meelift op mn bagagedrager.

                              Opbokken. Meer emotie kan ik er niet meer voor opbrengen. Met dank aan de zieligheidsindustrie en overige Linkse lullers maar rechtse vullers.
                              Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                              Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                              Comment

                              Bezig...
                              X