Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Beestjes op mijn plant week 7bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beestjes op mijn plant week 7bloei

    Korting op 420shop
    Hallo beste mede blowers
    heb sinds gistern kleine beestjes gezien op 3 van mijn 8 dames .. ik denk dat dit spint of bladluizen zijn .. nu zit ik al in week 7 van de bloei het einde nadert dus weet ik niet goed wat ik moet doen het is men eerts kweekje .. ik heb BAC Plant vitality Plus besteld .. dit zou je tt een week voor de pogst kunnen gebruiken .. maar is dit effectief zo of doe ik beter iets anders ? Weet het effe nietmeer .. iemand ervarng met dit product en met de beestjes zo laat in de bloei ? Help aub heeeeelllllpppp :-p

    #2
    Zonder foto kan ik niets met zekerheid zeggen maar zoals je het beschrijft in je eigen topic denk ik aan spint. Zo laat in de bloei is daar
    Nog weinig aan te doen denk ik.

    Je hebt het geluk dat je bijna aan het einde bent. Dus de kweek zal je wel nog kunnen afronden vermoed ik.

    Wel zal je nadien de tent eens een grondige schoonmaak beurt mogen geven. En dan ook zeker alle hoekjes spleetjes goed meenemen anders heb je er bij de volgende kweek weer van.

    Thugz


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Trek ik de bladeren er dan af waar het al op zit ? Ik zal straks effe wat foto's trekken .. maar ee kutbeestjes zijn echt bijna niet te zien met het blote oog je ziet mini stipjes over en weer lopen :s kut zeg !! Hoe komen die kut veesten toch in mn growroom ? Probeer zo proper mogelijk te werken .. kut zeg !!

      thx mate !

      Comment


        #4
        Hier heb je wat foto's
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 7 photos.

        Comment


          #5
          Hallo beste mede blowers
          heb sinds gistern kleine beestjes gezien op 3 van mijn 8 dames .. ik denk dat dit spint of bladluizen zijn .. nu zit ik al in week 7 van de bloei het einde nadert dus weet ik niet goed wat ik moet doen het is men eerts kweekje .. ik heb BAC Plant vitality Plus besteld .. dit zou je tt een week voor de oogst kunnen gebruiken .. maar is dit effectief zo of doe ik beter iets anders ? Weet het effe nietmeer .. iemand ervarng met dit product en met de beestjes zo laat in de bloei ? Help aub heeeeelllllpppp :-p

          dit was de vraag qnq

          Comment


            #6
            QNQ benj daar nog :-p

            Comment


              #7
              Werkt niet tegen spint en sowieso nee.

              Comment


                #8
                BAC Adverteert er wel mee. Heb het zelf jaren geleden ook eens gebruikt. Had het idee dat hel wel wat hielp maar had toen de webben al in de planten dus een vergevorderde plaag. Kreeg het dus niet helemaal weg.

                Heb toen mijn kweek afgemaakt en de oogst heb ik een watercure gegeven. Of daarmee alle spint eraf gespoeld werd weet ik niet maar had er een beter gevoel bij.

                Of het roken van spint schadelijk is laat ik even in het midden, durf het niet te zeggen.

                Er wordt ook wel beweerd dat je touwtjes van de top naar je plafond kunt spannen. Spint wilt graag naar boven en zou zo je plant af lopen. Mij lijkt het sterk maar proberen kan altijd.

                Als je al besluit om te gaan spuiten (ik zou het zo laat in de kweek niet meer doen) denk dan ook aan de onderkant van de bladeren.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #9
                  Preventief denk ik, ni curatief. En de film die het legt wil je ni roken. Als de growshop het me afraadt in week 3 dan zou ik het ni aanraden in week 7.

                  Comment


                    #10
                    Ik raad het ook af. Zoals gezegd heb ik het toen wel gedaan maar wel mijn hele oogst dmv een watercure schoon gewassen. Weet niet meer precies in welke week het was, misschien dat ik het hier nog in een oud kweekverslag kan vinden. Is een jaartje of 7 geleden.
                    Last edited by Flip Hasjkip; 17 May 2017, 21:07. Reden: Typo
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                      #11
                      De naam BAC doet vermoeden dat het een bacterietje is ofzo..
                      Dat is het niet. BAC bevat naast kleurstoffen, een insecticide waar zowel muggenlarven als mensenlarven van dood gaan.

                      De goedkeuring is voor gewassen die gegeten worden, niet voor rookbare gewassen. Gewassen die je eet, worden gewassen onder de kraan, gekookt, en krijgen een flinke lading zoutzuur in je maag, daarna een flinke klap met carbonaat. Dat maakt het een en ander kapot, zodat het onschadelijk(er) wordt.

                      Ik hanteer zelf de regel: als beestjes die water ademen er dood aan gaan, dan wil je het spul niet in dezelfde lucht die je inademt hebben. Punt uit. Geen tussenwegen, geen excuusjes.

                      Als het spul in je lever blijft steken, dan kan een slok bier je de das om doen. "Levercirrose" zegt de patholoog dan, en dat wordt niet onderzocht. Ik vermoed dat er zo jaarlijks honderden doden zijn die onopgemerkt blijven. Kost ook een boel geld, om domme mensen - zoals mijn opa - te onderzoeken. Dood is dood.
                      Behalve als ze het overleven en misvormde kindjes krijgen, dan opeens beginnen mensen vaak achter hun oren te krabben. Maar dan is het te laat. Dan zitten de voetjes waar de armpjes moeten zitten, en dan was dat verloren oogstje toch aantrekkelijker gebleken dan een kindje dat geen 2 jaar oud gaat worden, maar wel 10 jaar van je leven opeist. Er zijn bepaalde scholen waar je eens moet gaan kijken, daar zitten klassen vol met zulke kindjes, dan leer je het gauw af om de bijsluiter/MSDS van een stofje over te slaan.

                      Ja, dat is een klap in het gezicht. Dat is ontzettend lomp om te zeggen, maar het is de keihard waarheid. Wietkwekers vergeten de waarheid nogal eens als ze er niet mee geconfronteerd worden, dat zie ik liever voorkomen worden, zowel de confrontatie als het vergeten. Dat betekent dat ik soms wat dingen moet schrijven die ik liever niet schrijf, dat ik meer informatie behandel dan er gevraagd is. Maar voorkomen is beter dan begraven. Vorig jaar heb ik nog een steriele maat van de brug mogen halen. Hij is steriel door gifspuit van pa in de kwekerij, die jongen kan geen kinderen krijgen omdat papa makkelijk wilde cashen.

                      Spint laat in de bloei, daar zet je een stofzuiger op. Meer niet.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Heb het ni toch al gedaan maar in jleine hoeveelheid .. kga het straks nog effe afsluiten met proper wat zonder die BAC in .. heb het enkle gedaan bij de plantjes die zeker ng 3 weken mogen blijven staan dus .. komt wel goed denk ik .. ga het maar 1x gebruiken en daarna doen zoals LR2 zegt gewoon met de stofzuiger .. het ding is ik zie geen draadjes ik zie enkel op paar blaadjes witte stipjes .. eerst dacht ik dat het trips waren maar daarvoor zijn de beestjes te klein denk ik .. toch bedankt voor de tekst LR2 hier ga je al eens over nadenken !! Kan je dit product dan gebruiken voor de bloei om preventief beestjes weg te houden ? Grts mannen en thx voor jullie reactie's !!

                        Comment

                        Bezig...
                        X