Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Welke nematoden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke nematoden?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb kleine vliegjes met een blauwe schijn. Ik heb al met peperspray in het substraat en op de bladeren geprobeerd, er blijven vliegjes verschijnen. Een plaag is nog beperkt.
    Ik lees dat nematoden een effectief bestrijdingsmiddel zijn, maar welke dan juist? Zijn die in de link geschikt?

    En is het erg dat ze via de post komen met iets kouder weer?
    Trouwens, hoe toepassen? Gewoon op de aarde strooien?

    https://www.ecostylewebshop.nl/tuin/...ppervlakte=153

    #2
    Onderaan de website staat "Bodemtoepassing"
    Het gaat niet echt lekker met het kweken bij je, nu maar hopen dat je snel van het ongedierte afkomt

    Comment


      #3
      Deze vliegen komen af op rottend materiaal (niet enzymatisch maar anaerobe rot; er zit te weinig zuurstof in de bodem). Kortom: de bodem is te nat.
      Een paar weken droger kweken, is de ultieme oplossing. Helemaal natuurlijk, en helemaal effectief. En super goedkoop.
      Tot nu toe was die methode hier 100% effectief.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        witpen, tjah, het zijn wel factoren buiten mijn macht...

        LR2, ze staan zeker niet te nat. Nu in bloei beginnen ze ook meer te zuipen. Er is een panty rond mijn passieve inlaat getrokken, dus er kan geen ongedierte binnen. Hier thuis zijn ook vliegenramen en op de vuilbak deksels. Dus hier worden geen insecten aangetrokken.
        Om ze dan permanent te bestrijden, bestel ik dan niet beter die nematoden?

        Comment


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Nematoden leven slechts zolang ze te eten hebben. Daarbij komt dat nematoden zichzelf niet al te lekker voortplanten in tent-condities. Eventuele droogte zou ook nematoden om zeep helpen.
          Als je te maken hebt met varenrouwmug, dan staan je planten te nat. Dat hoef je zelf niet te vinden, maar dat vind die vlieg wel; die leeft en wordt aangetrokken door rottende plantendelen (niet door schimmels overigens, maar door echte rot: bacterieel). De plant zal waarschijnlijk ook vast vinden dat het iets aan de te vochtige kant is, anders zouden haar wortels niet rotten en de varenrouwmug aantrekken.

          Let wel op: er zit reeds ongedierte binnen, het is dan nogal frappant om te zeggen dat ze niet binnen kunnen komen. We snappen elkaars logica niet altijd, maar de preventieve maatregelen zijn dus niet voldoende gebleken. Da's niet erg, we krijgen er allemaal wel eens mee te maken. Toegeven van een probleem is de eerste stap naar een oplossing. Er zijn hele artikelen die de fasen van rouw beschrijven, laten we het stukje 'ontkenning' nu maar eens overslaan, en beginnen met verwerken. M'n energie raakt een beetje op, nee sterker nog: die is op, als ik elke avond met je in discussie moet. Je hebt een probleem, ik dien een goedkopere, alternatieve oplossing aan en ik wijs je richting de bron van het probleem. Daar kun je twee dingen mee doen: accepteren of negeren.
          Tekst en toelichting zul je voortaan via een proxy-account ofzo moeten verzoeken, ik ga er niet meer op in.

        • Organisch
          Organisch commented
          Editing a comment
          Van mij moogde uw vinger er komen in steken. Ze staan zeker niet te nat. Ik had geen hydrokorrels dus gewoon aarde rechtstreeks in de pot gegooid. Op de aarde aan de verluchtingsgaten is het droog en heb je witte aanslag. Het zijn miniscule vliegjes, kleiner dan de fruitvlieg. Als ik er eentje vang en ik hou ze naar de lamp hebben ze een blauwe schijn. De potten zijn echt snel droog nu omdat ze in bloei staan. Eergisteren hingen de blaadjes wat slap van de droogte.

          De panty heeft haar werk gedaan. Ik denk dat ze in de tent zijn gekomen via de potgrond die op het terras lag. Of het moet gebeurd zijn toen ik er in werkte.
          Ik vind het eerder frappant van een symptoom uit te gaan dat niet eens plaatsneemt.
          Ik wil gerust de grond laten uitdrogen tot ze helemaal slap bijhangen en dan pas water geven. Maar er staan juist zaailingen in diens grond ik echt niet kan laten uitdrogen. Ze zijn pas verschenen toen ik de zaailingen erbij plaatste. Het zou mij ook verbazen dat daar rottend plantmateriaal aanwezig zou zijn.

          Gij geeft dan beter geen advies als je alles beter weet he. Ze staan NIET te nat!
          Ze zijn 9 kansen op 10 in de tent gekomen via besmette potgrond die niet eens nat was.

          En lol wil je die egotripperij eens achterwege houden? Ik kom hier niet voor jouw aandacht hoor. Jezus Christus seg! Niet onder dit IP, niet onder een proxy.
          Last edited by Organisch; 6 October 2017, 05:16.

        #5
        koop van die gele plak strips zodat je kan vaststellen welke vliegende mormels 't zijn.
        Dan zou je moeten kunnen achterhalen welke nematoden werken als die daarvoor werken.
        Maar als ze, zoals jij zei, naar binnen zijn gevlogen lijkt mij dat een beetje overbodige luxe, niet? gezien je al preventie voor ze hebt gemaakt (de panty). Nu nog ff de gene die er zitten vangen met zo'n plaatje


        99 cent bij de action

        Als ze nog tuinspullen hebben liggen dan.. weet ik niet zeker.. t is al herfst natuurlijk..

        Comment


        • Organisch
          Organisch commented
          Editing a comment
          Ze hadden ze niet meer. Ik heb dan maar die nematoden uit de link besteld wegens gebrek aan klaarheid.
          Mensen bevelen nematoden aan bij vliegjes, maar vraag je dewelke moe ik plots mijn aarde laten uitdrogen... Ik heb de mogelijkheid niet mijn aarde uit te drogen. Ik heb pech gehad en zaailingen bijgeplaatst. Mijn planten staan bijna in de 3e week bloei. Als ik nu water geef is dat water er morgenavond weer uit.

        #6
        Ja die strips was ik van plan. Maar ik wil het 100% uitgeroeid. Mijn betrouwd recept van peperspray heeft niet mogen baten. Wel houdt het een plaag in toom. Ik heb ook een pot met een zaailing (dankzij die fucking herma's) die ik niet durf behandelen, wegens nog te stressgevoelig.
        Het zal daar zijn dat ze zich kunnen verder planten. Ik dacht aan een overdosis nematoden? Maar is die uit de link dan wel geschikt voor de job?

        Volgens mij zat het in de aarde. Ik heb aarde genomen die even op het terras gelegen heeft. Dom van mij die 11L niet te steriliseren, zoveel aarde was het niet.
        Is er geen preventief middel waarmee je aarde kan spoelen waardoor alle larven doodgaan, maar toch biologisch afbreekbaar is? Is gier straf genoeg?
        Last edited by Organisch; 5 October 2017, 04:52.

        Comment

        Bezig...
        X