Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Insectide bug-destructor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Insectide bug-destructor

    Korting op 420shop
    Heeft iemand hier advies/ervaring mee?
    Nevelautomaat Insectide Bug-destructor 250 ml

    Insecticide nevelautomaat. De inhoud leegt zich volledig na indrukken van de klep, om woon-, werk- en verblijfruimten volledig te behandelen.

    Ontzettend doeltreffend tegen vliegende en kruipende insecten, zoals: vliegen, muggen, kakkerlakken, trips, spint, luizen, mieren, larven en kevers. Ideaal om woning, kweekruimte, opslagplaatsen, vestiaires, keukens, kantoren enz. te behandelen.

    Ruimte zeker voor geruime tijd schoon van insecten. Drijfgas is niet ontvlambaar.

    Een nevelautomaat is voldoende voor een ruimte van 60 tot 90m3.

    Inhoud 250ml

    Werkzame stof: d-Phenothrin 0.99%

    Gebruiksaanwijzing

    Nevelautomaat insecticide voldoende voor ruimtes van 60 tot 90m3.
    1. Ramen en deuren van de te behandelen ruimte sluiten.
    2. De kap van de nevelautomaat verwijderen en deze in het midden van de ruimte plaatsen.
    3. De knop indrukken en de ruimte verlaten.
    4. Let op: De nevelautomaat zal zichzelf automatisch ledigen en kan niet gestopt worden.
    5. Het product 2 uur laten inwerken.
    6. Na 2 uur inwerkingtijd ramen en duren van de ruimte openen en daarna grondig luchten.

    Waarschuwing
    • Zeer giftig voor in het water levende organismen; kan in het aquatisch milieu op lange termijn schadelijke effecten veroorzaken.
    • Spuitnevel niet inademen
    • Draag geschikte beschermende kleding en geschikte handschoenen
    • Uitsluitend op goed geventileerde plaatsen gebruiken
    • Deze stof en/of de verpakking als gevaarlijk afval afvoeren
    • Voorkom lozing in het milieu. Vraag om speciale instructies/veiligheidskaart
    • Niet rechtstreeks aanbrengen op dieren
    • Houd onbeschermde personen en dieren verwijderd van de behandelde oppervlakken en/of ruimten tot deze volledig opgedroogd zijn. Verlucht zeer grondig na de behandeling

    De nevelautomaat kan ook gebruikt worden met het gewas in de kas, echter is het niet raadzaam om het middel met jonge aanplant te gebruiken.

    Bij reeds enige tijd groeiende planten kan het geen kwaad.


    #2
    Mja als ik al die veiligheidsinstructies
    lees krijg ik het toch spaans benauwd

    ik persoonlijk zou iets met zoveel waarschuwingen nooit in de buurt van me wietje laten komen

    Comment


      #3
      https://en.wikipedia.org/wiki/Phenothrin

      Advies: blijf weg van het spul.
      Het is verboden in de VS omdat er toch enkele kankergevallen en dode huisdieren aan te wijten zijn. Als zelfs stevige dieren zoals honden er aan dood gaan, dan moet je het niet in huis willen.
      Pyrethrinen (synthetisch of biologisch) zijn meerdere malen in verband gebracht met immuunsysteem-afwijkingen zoals astma en chronische eczeem.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      #4
      Ohja, maarre zo'n nevelautomaat heb je normaal gesproken niet nodig bij een hobby/eigen voorziening kweek.
      Da's voor 60m3+. Da's al een flinke slaapkamer.

      Als je met dit soort dingen in aanraking komt, en je moet anderen om een mening vragen omdat je zelf eigenlijk al een beetje twijfelt moet je je misschien afvragen of je wel goed bezig bent.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        In de jaren 90 he gebruikte men tabak , pepers en look als weermiddel tegen insecten.
        Al die chemische troep, bah. Het moet wel proper blijven he.

        Comment


          #6
          Insecten hebben geen capsaicinereceptoren, dus peper heeft nooit gewerkt tegen insecten, wel tegen zoogdieren. Look wordt zelf geplaagd door trips, het is de grootste economische plaag van de hele Allium familie.
          Rooktabak heeft slechts een lage nicotine samenstelling, en wordt geplaagd door allerlei insecten. Getuige het grote aantal bestrijdingsmiddelen die in tabak gevonden worden. Tobaccum rusticum (als ik het me goed herinner) bevat een gigantisch aandeel nicotine, dat spul is niet te roken. Maar door overmatig gebruik van nicotinen en neonicotinen zijn de meeste insecten inmiddels resistent.

          Maar goed, ook dat heb ik tijdens mijn studie geleerd. Als de verkoper zegt dat het veilig is, en het werkt, dan moet je het vooral kopen en gebruiken. Luister maar niet naar mij.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #7

            Comment


            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Dat zijn de receptoren die reageren op capsaicine, de pikante stof van pepers. Dat wilt inderdaad zeggen dat de producten niet meer irriteren, en niet preventief werken. Net zoals wij niet de receptoren hebben om UV-spectrum te onderscheiden.

              Hoe we weten of meneer de verkoper praatjes verkoopt, is door de MSDS erbij te pakken van de actieve stof.
              En welke verkoper het product aanraadt voor eetbare gewassen? Bijna allemaal impliceren ze dat je het kunt gebruiken in je huis en keuken, waar het in contact komt met allerlei dingen. Ze verzaken ook te vermelden dat het afgeraden wordt om te gebruiken op eetbare gewassen.
              Ideaal om woning, kweekruimte, opslagplaatsen, vestiaires, keukens, kantoren enz. te behandelen.

            #8
            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Ohja, maarre zo'n nevelautomaat heb je normaal gesproken niet nodig bij een hobby/eigen voorziening kweek.
            Da's voor 60m3+. Da's al een flinke slaapkamer.

            Als je met dit soort dingen in aanraking komt, en je moet anderen om een mening vragen omdat je zelf eigenlijk al een beetje twijfelt moet je je misschien afvragen of je wel goed bezig bent.
            vandaar mijn vraag! maar aan alle reacties te zien is het wel duidelijk! thnx all! (L)

            Comment

            Bezig...
            X