Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit een wolluis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit een wolluis?

    Korting op 420shop
    Na spint en mineervlieglarven heb ik tijdens m'n eerste kweek nieuw "insect" ontdekt op rond m'n planten (bijlage). Het lijkt op een kleine, wollige rups van 1,5 mm, zie bijlage. Zou dit een wolluis kunnen zijn, of toch iets anders? Het ding is heel klein, ik krijg de foto moeilijk scherp.

    Ik ga hem sowieso verhuizen, maar wil wel graag weten wat het is.

    Bedankt!

    Attached Files

    #2
    Yup, geen rups maar is namelijk de wolluis......
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Hey Ipie, bedankt voor je reactie.

      Het lijkt er op he, dom van me dat ik hem niet beter heb bestudeerd voor ik hem verhuisde. Voorlopig geen schade van het luistype lijkt het.

      Wel spannend zo een buitenkweek, grappig hoe je allerlei leven ontdekt waarvan je het bestaan niet afwist.

      Comment


        #4
        Succes met je verhuizing!

        Comment


          #5
          Bij het zoeken op het Engels heb ik een foto gevonden die er beter op leek:
          Attached Files

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            Inderdaad een foto die duidelijker is

          #6
          Wolluizen zijn best cool, ze stoten water af waardoor de meeste insecticiden niet goed op ze werken.
          Handmatig verwijderen gaat vaak het beste, als het er niet teveel zijn.

          Anders, in hoge uitzondering, tegen de avond de plant bespuiten met een hoog percentage schoonmaakalcohol (geen spiritus!).
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • menos
            menos commented
            Editing a comment
            Kan ik dat ook doen als de plant al bloeit?

          #7
          Een natuurlijke vijand is een lieveheersbeestlarvesoort die in het Engels "Mealybug Destroyer" heet, hehe. Ik beeld me een larve met raketwerper in. Maar dit terzijde.

          Comment


            #8
            Wederom bedankt voor het advies LR2. Ik lees ook dat ze worden aangetrokken door planten met een hoog N gehalte. Ik heb recent N toegevoegd omdat ik een deficientie vermoede. Das wel heel toevallig.

            Jammer dat hij de plant aanvalt, ik vind het anders wel schattig uitzien.

            Comment


            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Planten met een hoog N gehalte zijn gewoon gezonde planten. Ze worden dus aangetrokken door gezonde planten.. Da's best logisch want daar valt het meeste te eten

            #9
            Wolluis heb ik jaren tegen gestreden op mijn cactussen, zowel door ze met de hand weg te halen als door ze meermalen met meuk van bayer af te spuiten, maar uiteindelijk allemaal met weinig succes. Heb nog 2 cactussen over van de tien. Brengt me wel op een idee voor je; zet er een cactus naast in de hoop dat ze daar naartoe verkassen

            Comment


            • menos
              menos commented
              Editing a comment

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Gaasvliegen komen gewoon voor buiten. Die vinden ze ook wel, als ze je plantje kunnen vinden.
              Beestjes kopen om dan weer buiten los te laten is een nobele gedachte, maar da's eigenlijk bedoeld voor binnen- of kassenteelt
              Wolluizen verplaatsen zich niet veel, dus die zijn meestal handmatig wel onder controle te houden.
              Helemaal uitroeien op cactussen valt niet mee inderdaad, ze fokken als konijnen als ze op een cactus zitten.

            • menos
              menos commented
              Editing a comment
              Dan kunnen we niets meer doen dan de natuur zijn gang te laten gaan.
          Bezig...
          X