Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Sprutzit R residu afspoelen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sprutzit R residu afspoelen ?

    Korting op 420shop
    Hallo, ik heb sprutzit r gespoten op mijn planten. Had dit wellicht eerst moeten vragen maar het kwaad is al geschied. Ik heb gezien dat dit vaker gebeurt tijdens de groei maar heb ik hier goed aan gedaan?

    Mijn bladeren zaten onder de groene luis,zag zwarte staafjes (trips) denk ik... en die hebben heerlijk gesmuld.

    20180614_111237.jpgDe plant staat er verder nog goed bij....
    20180614_111346.jpg
    Voor zover ik nu kan zien geen levende insecten meer aanwezig,maar heb ik de plant hiermee verpest... en of moet ik de plant naspoelen gezien de vlekken op het blad....

    Alvast bedankt voor de reacties....

    #2
    De werkende stof in Spruzit zijn Pyrethrinen, het is een curatief middel dus, niet preventief te gebruiken.
    Met andere woorden: Je moet de beestjes ermee raken, anders heeft het geen effect.

    Het residu kan je een dag later wel afspoelen als je wil.
    Of je laat ze gewoon even in de regen staan vandaag, dan is het ook zo weg.

    Als je ze niet in de volle zon gespoten hebt en geen overdosis hebt gegeven, dan gaat een plantje er niet dood van.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Mystery
      Mystery commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je snelle reactie. Duidelijk. De vraat is overigens het werk van....? Bladluis of trips... of zit ik er naast en zijn het wantsen?

    #3
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Mystery
      Mystery commented
      Editing a comment
      Dank voor je antwoord. Duidelijk. Volgende keer de neem... Ook aan jou nog de vraag.... die vraat aan het blad... dat is het werk van?

      Verbaasde me overigens dat ik 5 planten naast elkaar heb staan... plus er staan 4 afjes in de volle grond. 2 van de 3 in pot aangevreten... de rest niet....

    #4
    Lijkt op wantsenschade. Daar kun je niks tegen doen; die zuigen een deel van het blad leeg, dat sterft af en verdwijnt. Vervolgens vliegen ze verder.
    Als je gif gebruikt, gaan ze dus pas verderop een keer dood. De schade rem je daar niet mee.

    Elke plant geeft een ander signaal af naar de buitenwereld. Het kan zijn dat een paar planten over kwamen als een lekker gezond hapje, en de andere niet. Het kan ook gewoon toeval zijn.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Mystery
      Mystery commented
      Editing a comment
      Dank weer voor je antwoord. Ze staan in een kas btw... dus mag hopen dat ze dan dood zijn. Ik hou het in de gaten.
Bezig...
X