Gele vlekken (gaatjes)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Obotanico
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 104

    #1

    Gele vlekken (gaatjes)

    Korting op 420shop
    Heb 2 maanden geleden een rupsaanval op mijn planten gehad maar ondertussen heeft de plant zich hersteld en heb ik ze allemaal weggedaan, blaadje plooide toe en plakte tegen een ander en liet ook soortgelijke vlekken achter.

    Maar sinds 2 weken geleden zijn de volgende vlekjes verschenen, iemand een idee wat t kan zijn?
    thx
    Attached Files
  • Meglow
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2011
    • 1374

    #2
    Voor spint zijn de spots te groot denk ik. Ook trips schade is volgens mij wat fijner... Wellicht zijn de rupsen terug?? Ik ken de gaatjes alleen van wantsen, maar die witte vlekjes horen daar juist weer niet bij... kortom... ik vermoed beestjes maar heb geen idee welke...

    Comment

    • Obotanico
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • May 2018
      • 104

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Meglow
      Voor spint zijn de spots te groot denk ik. Ook trips schade is volgens mij wat fijner... Wellicht zijn de rupsen terug?? Ik ken de gaatjes alleen van wantsen, maar die witte vlekjes horen daar juist weer niet bij... kortom... ik vermoed beestjes maar heb geen idee welke...
      Heb het opgezocht in vorige posts en het lijkt op wantsenvraat, zal morgen iets gaan halen nu ze nog volop aan t groeien zijn en hopen dat ze wegblijven, Rare is dat er een royal haze auto naast staat en die heeft gewoon niks!
      Attached Files

      Comment

      • Meglow
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2011
        • 1374

        #4
        Als het wantsen zijn... ?... zou ik er persoonlijk niets aan doen. Ik ken iemand die ze elk jaar heeft en die planten hebben er schijnbaar weinig last van. Wantsen vliegen aan en vliegen weer weg als ze vol zitten, dus bestrijden lijkt me eerlijk gezegd erg lastig. Ze zijn wel kieskeurig bij je, dat is grappig.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Yep, typische wantsenschade. Daar kun je niet tegen spuiten.
          Bijna alle middeltjes werken via contact, je moet de beestjes raken om ze te killen.
          Die wants is allang weer pleite. Misschien komtie morgen terug, alsie weer trek heeft.

          Wantsen hebben inderdaad een voorkeur.
          Het kan zomaar zijn dat je 5 planten hebt staan, en dat er maar aan één of twee geknabbeld wordt.

          Soms helpt het om de plant een stuk te verplaatsen.
          Of een tentje van fijn gaas erover, maar dat kost je wel wat licht.
          Last edited by QnQ; 4 July 2018, 09:52.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Ik laat ze hier lekker zitten. Als ze 't voor elkaar krijgen om mijn planten om zeep te helpen, dan krijgen ze een medaille.
            Sinds dit jaar hebben we zelfs vuurwantsen in de tuin. Nog nooit eerder gehad!


            Die zuigen dus mijn boompjes en struiken leeg, maar ook kwalijke insecten en soortgenoten. Dubbele werking!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              Hier stikt het al 2 maanden van de vuurwantsen gelukkig aan voor kant van mijn huis achter niks
          Bezig...