Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kleine groene vliegen op mest Wietplanten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kleine groene vliegen op mest Wietplanten

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    Sinds ik mest gebruik voor mijn wietplanten buiten, stikt het van de groene vliegen die kennelijk op de mest afkomen.
    Is dit normaal? en kan dit schadelijk zijn voor de wietplant?

    Ik gebruik mest voor rozen en klimplanten.

    Bedankt voor jullie reactie!

    Gr
    Ragnar

    #2
    bedoel je deze??

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Groene_vleesvlieg

    goed je handen wassen na het rommelen bij je planten lijkt me in dit geval het belangrijkste...

    Comment


    • Ragnar
      Ragnar commented
      Editing a comment
      Ja deze zijn het.

    #3
    Ik zou toch even kijken waar ze precies op af komen, en dat dan verwijderen of een zak gewone grond over die mest kieperen.
    Vliegen zijn vies.

    Vleesvliegen zijn de smerigste vliegen die in Nederland voorkomen.
    Vooral groene, blauwe en grauwe vleesvliegen komen in Nederland veelvuldig voor.
    Ze leggen hun eitjes in dood vlees en levende dieren (padden, insecten, schapen etc.).


    Bron.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4


      Ja ze zijn groen en komen specifiek op de mest af. Ik heb de mest weggegooid van de plant en de vliegen zijn weg.
      Mest wordt toch aanbevolen? heeft niemand anders hier geen last van dan?
      Last edited by QnQ; 8 July 2018, 08:19.

      Comment


        #5
        Ik dek mijn mest af met aarde. Dat scheelt al een boel.
        En vliegen, tsja, ze zitten overal. Ik ervaar ze niet als storend, ze helpen de mest afbreken en de bacterien en schimmels die ze meebrengen doen dat ook.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #6
          Lekker spinnenvoer. De vederdino's lusten ze graag, als made en als vlieg. Jagende kippen zijn cool.
          Ik heb geen problemen met vliegen buiten. Ook niet met maden (op de composthoop). De cyclus houdt vanzelf op als er niks meer valt af te breken.
          Ze zijn voedzaam voor mijn kippen.
          LR2 er zijn jou geen gevallen bekend dat een made wietwortels lust, of wel?
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


            #7
            ik heb een keer per ongeluk een uurtje zo'n groene jongen in mijn koelkast opgesloten. Er lag gelijk een rits eitjes op mijn ham die ik niet goed afgesloten had... blij dat ik het zag

            Comment


              #8
              Ik heb weleens maden gebruikt om de aarde wat luchtiger te maken; goedkoop, eten geen plantmateriaal (tenzij het veel te lang al veel te nat staat). Dus dat werkte goed.

              Parasietoverdracht die Q aanhaalt is wel een puntje van aandacht. Maar dat geldt met alle aarde en plantmateriaal die je aanraakt; daar kunnen slechte bacterien, lintwormen en weet ik veel wat in zitten.
              Altijd je handen wassen met zeep dus! En als je daar veel te droge tengels van krijgt, dan zijn er nitril handschoenen. Niet dat je die moet wassen, maar geen allergische reactie zoals bij rubber, geen vieze geur, en je handen zijn beschermd tegen vieze aarde-dingen. Nitril kost wat meer, maar het is stevig materiaal.
              En beter geen aarde eten.
              Sowieso, je hebt met je vingers weinig in de aarde te zoeken als daar een plant in staat. Risico-inschatting: laag risico.
              De geur van mest alleen, daar moet je over heen kunnen. Voor stedelingen is dat vaak wat lastig. Hier in de provence, groeien we op met die geur. Wees blij dat je als stedeling nooit achter de 'dode boerderijdieren ophaaldienst' hebt gefietst op een hete zomerdag. Da's me toch een partijtje dood en verderf waar je akelig van wordt.

              Fun tip voor mensen met kleine kinderen: vliegen winterslapen. Slapen winter? Hoe dan ook, ze gaan op standje inactief zodra ze het koud krijgen. Leg je ze op je hand, dan leven ze in een minuutje weer op.
              De tovertruc is om een vlieg dus net niet te bevriezen, je kind er bij te roepen en te zeggen dat je tovenaar bent. Leg het beest op je hand, wacht even, en hij vliegt weg. Opgestaan uit de dood!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Greyvol
                Greyvol commented
                Editing a comment
                VET! Das nou mooie informatie, Thanx
            Bezig...
            X