Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

HELP! Enorm veel onbekend (trips?) insect in mn kweekje....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HELP! Enorm veel onbekend (trips?) insect in mn kweekje....

    Korting op 420shop
    Na jaren hier kweekverslagen gelezen te hebben en de steeds goedkoper wordende led lampen had ik besloten een klein binnen kweekje te doen voor eigen gebruik.
    ik gebruik een heel stevige kartonnen doos, bekleed met mylar en daarboven een 600w LED bak van BestVa.
    Plantjes doen het goed! Alle 4 ontkiemt van RQS.
    1x amnesia auto
    1x royal kush auto
    1x silver shining (12/12)
    1x royal Jack (gratis zaadje)

    Helaas heb ik nu al na 8 dagen een enorme insectenplaag.
    Ze lijken het meeste op trips denk ik.
    Het gekke is dat ik nergens die beestjes op een andere plek tegen kom, alleen in de aarde van de dames.
    Ook zijn trips er in 6 stadia, bij mij zijn ze allemaal hetzelfde.
    Ook lijken de plantjes er (nog) niet onder te lijden.

    ik baal hier ontzettend van, ben in staat helemaal opnieuw te beginnen, maar dan wel met een tent.

    Heeft 1 van jullie misschien advies?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    ik zou ook op trips gokken... heb helaas geen advies voor je

    Comment


      #3
      Bedankt voor je snelle reactie.
      Het gekke is ook dat ze alleen maar in de aarde zitten (plagron light mix).
      Heb ze nog geen 1x op het blad zien zitten.
      Ga maandag even langs de groshop, kijken of ze daar misschien wat hebben.

      Comment


        #4
        Steek eerst hier je licht ff op wat betreft duidelijkheid over het soort beestje en hoe je die eventueel te lijf moet gaan, voordat je overhaast allerlei troep over je planten gaat spuiten. Kortom, wacht ff verdere reacties af.

        Comment


          #5
          Bij de growshop hebben ze zeker wat, als je betaald.
          Of het goed voor jou is da ś iets anders, maar daar maakt de doorsnee growshop zich niet zo druk om.

          Dit is geen thrips, die zijn kleiner en zitten niet in de aarde.

          Probeer eens uit te zoeken hoe je eraan komt.
          Hebben je planten soms buiten gestaan ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Dondervliegjes?
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Als je er een vermoord door tussen je vingers er 1 kapot te knijpen en het kraakt dan is het waarschijnlijk: Philonthus marginatus. Anders kan het een dondervliegje zijn zoals Bella zegt. Ik ben niet zo slim hoor dat ik dit weet maar een maat van mij is op bezoek die slimmer is

              Comment


              • Meglow
                Meglow commented
                Editing a comment
                Lol... ook een manier om beestjes te determineren Kraakt het beestje als je hem kapot knijpt?
                b.t.w. een dondervlieg = thrips, of ben ik kippig?

              • Helemaal Top
                Helemaal Top commented
                Editing a comment
                Meglow Ja maat zei dat je dan weet of het een torretje is of niet :p
                Ja is zelfde als trips. Alleen gek dat hij ze alleen in de grond heeft. De foto lijkt er ontzettend op.

              #8
              Ik ken deze beestjes, maar niet van naam.
              Ze doen geen planten kwaad. Tenzij je er zeker van bent dat het veenmollen zijn. Die zijn niet zo tof.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Helemaal Top
                Helemaal Top commented
                Editing a comment
                Die vond ik vroeger toen ik klein was en kikkers ging vangen langs de kant bij de sloot. Gingen we ook altijd wormen zoeken in de grond. En soms kwamen we een larve tegen, die dingen worden best groot kan ik me nog herrineren. Larven waren al de maat van je pink.

              #9

              Comment


                #10
                https://nl.wikipedia.org/wiki/Kortschildkevers

                Als het een beestje uit die familie is, hoef je je nergens zorgen over te maken; ze lijken me eerder nuttig dan schadelijk. Gif daarentegen is vaak eerder schadelijk dan nuttig voor je... voor mij is de keuze simpel; niets doen!

                Comment


                  #11

                  Comment

                  Bezig...
                  X