Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Katten uit de tuin houden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Katten uit de tuin houden?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb de laatste tijd veel last van een kat die mijn vollegrond plaats gebruikt als kattenbak, heeft iemand ervaring hoe je deze het beste weg houd?

    - weedie8

    #2
    Iemand op de site had het over leeuwenpoep als ideaal middel.

    Niet echt makkelijk verkrijgbaar, dunkt mij.

    Of poep van andere katachtige roofdieren ook werkt, lynx , heeft hij geen antwoord gegeven.

    Effe de site gecheckt;
    steentjes of een andere bodembedekker zodat ze de grond/plantplek niet als wc gebruiken.
    Gaas om je plant.

    Peper strooien?

    Kattenkruid op een andere plek in je tuin plaatsen zodat ze niet op je plant af gaan.

    Koffiedrab tussen hun pootjes schijnen katten ook niet van te houden.

    Ik zou zeggen, gebruik een combinatie van bovenstaande mogelijkheden, goedkoopste of gemakkelijkste eerst.
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 4 August 2018, 03:43.

    Comment


      #3
      Leeuwenpoep of kattenpoep blijft hetzelfde.
      Heel internet praat elkaar na daarover, maar heeft iemand het daadwerkelijk weleens geprobeerd ?

      Koffiedrap werkt niet, als je niet een kuub koffie strooit, en 10cm steentjes wil je juist niet in je tuin, lijkt me.

      Bedek de grond met kippengaas, of als je handig bent maak je een tuinsproeier die aangaat op beweging.
      Je kunt die ook kant-en-klaar kopen als vijverbescherming.
      Die twee oplossingen werken zeker.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Kattenschrik van die geweldige action ​​​​​​
        Werkt goed!

        Comment


          #5
          Een buks of een hond . werkt ook goed

          Comment


            #6
            Kat van de buren hier kwam ook wel eens op bezoek. Lieve beesten hoor maar inderdaad schijten in de tuin en mijn hond eet dat op. Heel vies... dus eerst dat beestje laten schrikken en weg jagen maar hielp niet. En mijn hond in de tuin is geen succes want die knuffelt eerder met katten dan dat ie er achteraan gaat. Dus wat werkte bij mij was om dat beest paar keer te besluipen met een tuinslang en dat beest helemaal nat te spuiten. Niet heel lief van mij maar het werkte zeer goed!

            Comment


              #7
              https://nl.wikipedia.org/wiki/Toxoplasmose

              Daarom, alle katten op afstand houden met vuur, zuur, messen, zwaarden, geweren.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Zwaffelen net achter de nek
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #9
                  veel koffie drinken en dagelijks uitstrooien... af en toe een handje werkt helaas niet, zeker niet als het af en toe regent... en als je de kat ziet direct over de kat heen gooien, vind ie zeker niet leuk

                  Comment


                    #10
                    Beetje laat maar ja tips zijn altijd goed toch.

                    Wat dacht je van chili poeder strooien waar ze niet mogen komen?
                    Als ze dat op de pootjes krijgen blijven ze weg want een kat zal zich altijd ff de pootjes likken nadat hij of zei daar gepoept heeft en denkt dan dat ze daar niet kan poepen want anders betekend dat pijn in zn bekkie.

                    Kat loopt erheen.
                    Begint te graven of juist niet.
                    Legt een boodschap neer en loopt een x aantal meter er vandaan. (Dus weer door de chilipoeder)
                    Bah ik heb gepoept. FF handjes wassen.
                    Boem. Auw. Ik poep daar niet meer.

                    Kan ff duren voordat een domme kat het doorheeft maar uiteindelijk zal de kat deze plek geheel vermijden.

                    Gewone milde chilipoeder. Het moet wel diervriendelijk blijven toch. Niet te scherp of gevaarlijk scherp ivm de ogen en zo van de kat.

                    Heb je geen chilipoeder dan kun je peper proberen.
                    Nee ook geen wasabi poeder!
                    Zout ook niet want daar kunnen de meeste planten niet tegen.

                    Wil je zekerheid. Schrikdraad plaatsen. Dan ben je zeker tot de stroom uitvalt. (Bladeren wat over schrikdraad hangen gaan kapot!)

                    Comment

                    Bezig...
                    X