Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vreemde bolletjes onderkant blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vreemde bolletjes onderkant blad

    Korting op 420shop
    Vandaag merkte ik kleine bolletjes dicht tegen elkaar op mn plant langs de onderkant van de blaadjes. Weet iemand van welk beestje zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen? Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Het zou zo ongeveer elke vlinder kunnen zijn. Het ziet er uit als rupseneitjes.
    Wat je daar tegen kunt doen? Wel, nu niet zoveel meer; het blad zit niet meer aan de plant. Dat ga je niet meer redden

    De eitjes zitten ook niet meer aan de plant.. Dus die rupsjes die er uit komen die zullen 'm ook niet aanvreten.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3


      Dat moet een flink beest zijn geweest, ben benieuwd... gok op een of andere kever of een vlinder/mot.

      Comment


        #4
        Grote kans dat het van een Koolwitje is, die zie je het meest dit jaar.
        Je kan ze ook in een andere plant zetten, dan heb je mooie vlinders in je tuin komende weken.

        Ja, wat wil je doen?
        Zoals eerder gezegd: blad is van de plant, dus er is niks meer dat je kunt doen om dat te redden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Koolwitjes houden toch enkel van kool, of is dat een fabeltje?? Heb er eens eentje geobserveerd die als een cruise missile afging op de enige kool die ik in mijn moestuinbak had staan (zwavelgeur trekt ze aan?).

          Comment


            #6
            Haha, ja, ik weet niet, ik zie ze hier op elke plant zitten.
            Het kunnen ook eitjes zijn van Wilgenhaantjes, maar dan ga je zeggen dat die alleen op Wilgen zitten, en dan weet ik het ook niet meer.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X