Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

thrips in oogst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    thrips in oogst

    Korting op 420shop
    hallo,

    ik had 3 planten staan. 1 had last van spint & Thrips / en 2 hadden alleen thrips. Ik heb deze oogst erg weinig tijd aan de planten gegeven en dat pakte meteen verkeerd uit.
    ik kwam er ver in de bloei achter dat ik last van thrips had. Meteen rond gezocht, en er was helaas weinig te vinden TIJDENS de bloei..
    Ik heb direct blauwe kaarten besteld (Die ik eigelijk in het begin van de oogst had moeten neerzetten om er achter te komen of ik last heb van beesten).
    Ook heb ik orius bladwantsen besteld. Helaas greep ik net mis en moest ik 5 dagen wachten voor ze geleverd werden.
    Toen ik ze binnen had heb ik getwijfeld om ze uit te zetten omdat ik er achter kwam dat die beesten eieren leggen in bloemen (toppen?)


    wat ik heb gedaan:

    1 plant geoogst (incl thrips) en die gewoon geknipt en gedroogt.
    toen de bladwantsen uitgezet op de plant met spint & thrips.
    een paar dagen later heb ik de andere plant met thrips geoogst (Gecontroleerd op spint maar niet gevonden, wel zag ik een bladwants tijdens het knippen)

    de plant met spint en thrips heb ik vanmiddag met 3% Waterstofperoxide in een bak met water gewassen. Daarna afgespoten.
    bron: (https://www.youtube.com/watch?v=S7jE7qzfgQs&t=248s)
    Plan is om hier iceolator hash van te maken. En ook experimenteel om te kijken of de methode alle beesten heeft weggehaald.

    ik heb net met een microscoop de plant met thrips bekeken. toch zitten er nog thrips tussen de toppen, hoeveel is moeilijk te zeggen.
    Mijn vraag is: Is dit schadelijk om te roken?
    Ik heb gelezen op internet dat ik van de planten sowieso iceolator hash kan maken omdat de 1e zak alle beesten al mee zou nemen, wat betekend dat de beestjes niet in de hash komen.

    Wat kan ik het beste doen?
    Mijn vriendin houdt niet zo van hasj en zou het zonde vinden als we van alle planten hash moeten maken, Maar beestjes roken???
    Of allemaal weggooien?

    bijgevoegd een foto van de thrips op de trichomes en vermoedelijk thrips of misschien een zaadje.


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Of het schadelijk is lijkt me sterk, maar... op eigen risico. Ik ben persoonlijk alleen bang voor schimmel (toprot of meeldauw). En wellicht vallen de meesten er straks zo uit als de toppen droog zijn. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat al die buitenkwekers beestjes-vrije toppen hebben, dat hou je gewoon niet tegen.
        Een geoogste plant is in principe niet meer interessant voor beestjes, omdat de sapstromen niet langer daar zijn. Als ze nog leven verwacht ik eigenlijk dat ze het zinkende schip zullen verlaten.

        Comment


          #5
          Hoe zou ik last kunnen hebben van schimmel?
          Meeldauw heb iik niet gezien met de microscoop (dan zou het onder de trichomes wit moeten zijn toch?)
          Wat je zegt is waar over een geoogste plant, maar helaas zitten er best wat thrips op de top die ik gister bekeek (2st ong)
          En die zaten echt goed onder de bladeren. En dan bedoel ik die hele kleine blaadjes aan toppen.
          Ze hebben inderdaad niks meer te zoeken daar, maar zitten wel vast aan de thc, ik heb ze gister met een tandenstoker geprobeerd er een beetje af te dieuwen, maar dat kan ik onmogelijk bij elke top doen.
          Ik heb ze trouwens binnen gekweekt. En het lijkt me inderdaad ook sterk dat de planten buiten zonder beestjes naar binnen worden gehaald. Dus ik denk eigenlijk dat ik het wel kan roken.


          ​​​​​


          ​​​​​

          Comment


            #6
            Peroxide oxideert, en zet stoffen om in je wiet. Dat wil je ten alle tijde voorkomen want in principe staat een behandeling als dat gelijk aan "2 jaar bewaren".
            Trips kan lopen en vliegen, en vertrekt zodra er weinig meer te eten is. Tenzij ze dood zijn, dan kunnen ze nergens meer naar toe.
            Als je filterzakken gebruikt om je hasj te maken, dan blijft de trips al in de eerste zak steken.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • kingj
              kingj commented
              Editing a comment
              Dat eerste wat je vertelde snap ik niet helemaal.
              Kunnen trips door de thc weglopen? Zoals je op de foto kan zien zit deze goed vast tussen de thc. Hij zou vermoedelijk dan ook wel dood zijn. Deze zat tussen de bladeren in de top. Ik ga ervanuit dat alles wat nu tussen de toppen zit dood is. Dus het zou er ook allemaal op blijven zitten ben ik bang.

              Thanks voor het advies van de filterzakken.
              Wat raden jullie aan??
              Ik zou het liefst gewoon de wiet roken. Maar heb geen zin in rare ziektes of iets door het roken van de thrips.

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Peroxide is een sterk chemische stof die THC en andere actieve stoffen in wiet verandert. Het zorgt zeg maar voor verbranding, maar dan zonder vuur. Als je peroxide gebruikt op je toppen, dan staat dat gelijk qua afbraak enzo als je toppen 2 jaar lang bewaren.
              De trips kunnen weglopen waar ze niet vastgelijmd zitten, daar waar ze wel vastgelijmd zitten daar kunnen ze niet weg. Maar maakt 1 tripsje van ongeveer 0.02mg gewicht, veel uit op een top van 2 gram? Als je goed gaat zoeken, vind je nog wel zandkorrels, tripjes, zaadjes van grassen, haren van mensen of honden of katten, misschien een beetje vogelpoep, soms levende rupsen of larven.. Roken is slecht en schadelijk, een enkele trips, of zelfs 150, maken daar weinig verschil op. Je proeft ze niet, je voelt ze niet.

            #7
            Oke dat is duidelijk Dus eigenlijk kan ik de plant die ik heb gewassen met waterstofperoxide als verloren beschouwen?
            Ik ga de trips zo lekker oproken! Thanks voor het advies! En inderdaad ik heb ook haren van mn kat/vriendin op de toppen terwijl beide niet in de buurt van mn planten komen!.

            De reden dat ik ben begonnen met kweken is puur geld en ik hoorde veel verhalen over troep in de wiet van de shops.
            Doordat ik her zelf kweek hoopte ik het zonder beestjes / glas etc. Te kweken. Helaas is dit nog niet gelukt. Elke oogst heb ik wel een beestje gehad

            ​​​​​
            ​​​​​​

            Comment


            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              De planten die je behandeld hebt hoef je niet per see als verloren te beschouwen, maar houd er gewoon rekening mee dat het effect anders kan zijn. Minder heftig, de smaak zal wat anders zijn (kan erg zuur worden). Maar al met al denk ik dat het wel mee zal vallen. Hoe langer die behandeling geduurd heeft, hoe sterker het effect natuurlijk.
              Het na de oogst wassen van wiet is eigenlijk.. Tsja.. Het zal moeilijk worden om het op tijd droog te krijgen omdat er zo ontzettend veel meer water in belandt dan normaal. Dat lijkt me een grotere issue op dit moment.

            #8
            Ik heb besloten om van de gewassen plant hasj tr maken.
            ​​​​​​De andere 2planten ga ik gewoon roken als wiet. Incl trips!
            Ik heb net even de wiet van de shop onder de microscoop gehouden.. Daar zitten veel zwarte eitjes in. En ik denk ook dat ik een paar gele puntjes zag (zoals bij mij, de trips)

            ​​​​​​Vergeleke met de wiet van de shop ziet mijne er veel en veel beter uit we shall see!
            Thanks voor de reactie !

            Comment

            Bezig...
            X