Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ervaringen met roofmijt en roofwants

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ervaringen met roofmijt en roofwants

    Korting op 420shop
    Misschien een beetje off topic, maar heeft iemand ervaring met het inzetten van bijvoorbeeld roofmijten tegen spint?
    Heel veel beestjes die wij liever niet in onze wietjes hebben hebben een natuurlijke vijand.

    Deze kun je prima inzetten tegen het bestrijden van, zelf mijn pompoenplanten hier al een aantal keer mee gered.

    Zou het niet veel beter zijn om daar gebruik van te maken ipv met chemische spulletjes te gaan werken?

    Voor 30 euro heb je 10000 roofmijten die je in je kastje kan gooien en de natuur doet de rest?

    Als de spint weg is eten de roofmijten elkaar op en heb je daar ook snel geen last meer van.
    Echter heb ik geen idee wat voor effect dit zou kunnen hebben op de mooie topjes in je wietplant . Nogmaals, ik heb het nog nooit met wiet getest

    Edit:- Zie net een topic uit 2009 van iemand die er geen goeie ervaringen mee heeft. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-vs-roofmijten
    Deze persoon zegt echter ook dat hij vermoedelijk niet de juiste mijten in heeft gezet voor het type spint op zijn planten... Dusja dat zegt helaas ook niet alles.
    Last edited by Nederhigh; 6 October 2018, 21:18.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    #2
    Maatje van me probeerde dat, die plant is wel mooi exit. Moet je snel mee wezen of preventief!

    Comment


      #3
      Thanks QnQ voor het verplaatsen!

      Roofmijt heb ik bedrijfsmatig preventief ingezet zien worden tegen spint en trips. Dat werkt, zolang er 1 zakje roofmijt per plant hangt, die elke 2 weken vervangen wordt. Dit werd toegepast op planten die in het verleden zijn bespoten, en dus al minder vatbaar zouden moeten zijn. Dat loopt aardig in de kosten. Tegen luizen werkt het in ieder geval niet.
      Ook parasitaire wespjes heb ik toegepast zien worden, in dit geval tegen bladluizen. Dat werkte voor geen meter; de wespjes vlogen ofwel de lamp in, of ze hadden gigantisch veel moeite om de luizen te bereiken. Curatief (verhelpend) hebben roofdieren dus weinig zin. Preventief is het werkzaam tot op zekere hoogte tegen spint en trips.
      Maar zodra die beestjes er eenmaal in zitten - en dat is vaak al zo wanneer wij aan behandelingen beginnen te denken - dan kun je beter iets anders toepassen.

      Ik weet niet wat dit type bestrijding kost, maar ik herinner me dat een paar jaar geleden toch een aardig prijskaartje aan die roofmijten hing. 14 euro per zakje dacht ik.
      Dan lijkt het me beter om met zeepwater en/of neemolie te werken, vooral omdat dat kostentechnisch toch wel voordelig kan zijn.
      Last edited by LR2; 9 October 2018, 10:44.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Roofmijten heb ik vaker ingezet maar met wisselend resultaat.

        Persoonlijk vindt ik het dan ook veel te duur omdat je geen zekerheid hebt of het uberhaubt gaat werken.

        Comment

        Bezig...
        X