Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Beestjes in cocos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beestjes in cocos

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    ik heb 4 planten geplant, in al eerder gebruikte cocos. Ik heb de cocos eerst goed uitgespoeld en ben begonnen aan ronde 2. Ik heb ze inmdiddels net in de bloei gezet. Het viel me al op dat er wat vliegjes in de tent zaten. Dus heb ik blauwe strips opgehangen . Na een paar dagen was de strip bijna vol met vliegen, en zag ik amper nog vliegen in de tent. Gister zag ik na het water geven in 1x dat er nog heel wat beestjes in de aarde zaten..
    Ik heb bij de vorige kweek roofmijt uitgezet, en ik denk dat dat nog in de cocos zit.. moet ik me hier zorgen om maken?
    wat zou ik het beste kunnen doen, heel veel water geven zodat alle beestjes wegspoelen? Overigens heeft maar 1 vd 4 planten er echt last van.

    ik heb fotos toegevoegd van wat er onderuit de plant uitkomt. Ik hoop dat het duidelijk is.
    Attached Files

    #2
    bio shark soil attack 2 keer meegeven en alles is weer schoon
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • kingj
      kingj commented
      Editing a comment
      Thanks

    #3
    Ja, lol..dat zijn geen roofmijten, maar larven van de varenrouwmug die vreten aan de wortels van je planten.
    Ze houden van vochtig medium, dus die spoel je niet weg, dat vinden ze fijn.

    Bioshark soil werkt, da's ook op Neem gebaseerd.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • kingj
      kingj commented
      Editing a comment
      Oke. Ik heb de planten nu 2keer water gegeven met bioshark soil. Dus nu moet alles dood/weg zijn? Fijn dat ik nu weet wat het zijn.thanks..

    #4
    Ik heb 2 keer gespoeld met bioshark vorige week. Maar nou kwam ik er net achter dat 2 van de 4 planten toch nog last heeft van de larven. Elke watergifte komt er weer een deel larven onderuit.
    Kan ik nog 2 keer water geven met bio shark? Of kan dat niet meer omdat ze in de bloei staan?

    Comment


      #5
      Hierbij even een update.

      de beestjes zitten nogsteeds in de tent. Ik weet heb van alles geprobeerd om ze weg te krijgen maar ben denk ik telaat.
      ik hoop maar dat mn plantjes het overleven.
      ik heb gele plakstrips in de tent liggen waar ze op blijven kleven, ik heb een blauw lampje wat die beesten aantrekt. En ik heb een paar keer gespoeld met bio shark.

      nou kwam ik er net achter dat er op 1 blad gewoon schimmel zat komt dat door de beestjes?
      kan dit kwaad?
      Is deze plant nog te redde? Of is dit onbegonnen werk.

      zie bijlage voor de schimmel?
      Attached Files

      Comment


        #6
        Ik heb een keer uit pure wanhoop planten met hun hele pot meer als 24u onder water gezet (weliswaar geen wietplant). Heeft wel geholpen, maar je moet het willen..

        Ik durf niet te zeggen of aaltjes ook op cocos toegepast kunnen worden, maar zoek eens op "beestjes tegen beestjes".
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #7
          ik heb inmiddels uit nood alle planten geoogst. ik ben er laks geweest deze oogst en zag het telaat.
          deze oogst is dus echt zwaar mislukt.. Ik heb bijvoorbeeld van 1 plant maar 12 grm gedroogd gekregen, van een andere 27 grm.
          en die andere 2 liggen nog te drogen maar al met al zal t niet boven de 60 grm uitkomen. Terwijl ik de vorige oogst makkelijk 40grm per plant haalde.

          nou zit ik met een vraag:
          Ik had toprot in sommige toppen, ik heb alle toppen waar toprot aanzat weggegooid. Nu denk ik dat ik alle toppen met toprot wel weg heb en heb dus nog wel wat wiet.
          Hou kan ik zien of hier toprot in zit (Met microscoop!!!!) met het blote oog zie ik niks.
          Ik had ook in 1 plant witte schimmel (OP 1 TOP)
          Hoe weet ik dat de rest niet beschimmeld is? Ik kan zo met het blote oog niks zien. Ik had gister wel 1 bruin haartje waar een wit puntje op zat.

          Wie o Wie kan me helpen..

          Comment

          Bezig...
          X