Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

welke nematoden voor varenrouwmug?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    welke nematoden voor varenrouwmug?

    Korting op 420shop
    Oke, ik heb last van veel van die varenrouwmuggen.
    Ik heb aardig wat topics gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat de nematoden en plakstrips het beste werken.
    Maar bij de intratuin verkopen ze alleen nematoden voor engerlingen en larven van de taxuskever.
    Mijn vraag hebben de nematoden voor de larven dan de taxuskever dezelfde werking, want als ik op internet ge bestellen ben ik 2-3 dagen verder en zijn de larven waarschijnlijk al uitgekomen.
    Ik wil namelijk zo veel mogelijk schade van de larven aan mijn wortels voorkomen.

    #2
    Ik weet niet of deze dezelfde werking hebben maar zou wel het juiste product zo snel mogelijk bestellen. Ik heb de Bio - Granules van A.R.T.S.
    Laat ondertussen de aarde uitdrogen zodat de larven minder kans maken. Ik hang ook de gele plakkaarten op en deze vangen zeer goed.

    Hoe ver zijn je planten trouwens? Een foto is ook wel nuttig...

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


      #3
      bio shark soil attack werkt op basis van de colanoot werkt echt toppie en 2 keer behandelen is meestal voldoende
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Steinernema heb je nodig tegen larven van varenrouwmug.
        Die andere werken niet.

        Van die site :

        Wat is Steinernema-System?
        • Microscopische kleine wormpjes (aaltjes) van de soort Steinernema feltiae

        Welke plagen bestrijdt Steinernema feltiae?
        • Larven van de varenrouwmug (Bradysia spp.)
        • Larven van de champignonmug (Lycoriella spp.)
        • Adulten en poppen van de californische trips (Frankliniella occidentalis)
        • Larven van de mineervlieg (Liriomyza spp.)

        Welke voordelen biedt Steinernema-System?
        • Knockdown effect door supersnelle bestrijding
        • Werkt zowel in de bodem als op blad
        • Langdurige bescherming tegen plaaginsecten in de bodem
        • Geen nevenwerking op biologische bestrijders
        • Veilig voor mens en milieu

        Hoe werkt de biologische bestrijding?
        • Infectieuze juveniele aaltjes dringen de gastheer binnen via natuurlijke openingen
        • In de lichaamsholte komen de symbionten vrij
        • De symbionten doden de gastheer binnen 24 tot 48 uur
        • De aaltjes vermeerderen zich in het kadaver
        • Nieuwe infectieuze aaltjes verlaten het kadaver op zoek naar nieuwe plaaginsecten

        In welke teelten is het effectief?
        • Groenteteelt
        • Sierteelt
        • Kleinfruit
        • Boomkwekerij
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Heb ze zelf deze week besteld en toegepast, was van Ecostyle.

          Na enkele dagen verzonden. In de tussentijd gewoon de bovenlaag iets droger laten.
          Goed de gebruiksaanwijzing opvolgen.
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #6
            Ik heb vlgns mij ook de varenrouw. Zie allemaal witte wormpjes kruipen en springen als ik water geef.

            Heb Steinernema besteld van BioBest.

            Vraag is: ik kweek op cocos... dacht dat ik hier geen last van zou hebben. Hoe moet ik de nematoden toevoegen? Moet ik ook gewoon 10-20% drainen of gewoon weinig erin gooien zodat er geen drain is en dat dan een paar keer ofzo zodat genoeg nematoden in de bodem zitten? En moet ik de nematoden “aanzuren”?

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Varenrouwmug of varenrouwmuglarven springen niet.

              Springstaartjes springen wel, en die zijn onschadelijk.
              Deze zie je vaak op het oppervlak springen als je water geeft, en alsje veel geeft zie je ze zwemmen.
              Die kunnen dus geen kwaad.

            #7
            Oke dus dit is vals alarm?



            IMG_5861.jpg IMG_5860.jpg

            Comment


              #8
              Varenrouwmuglarven bestrijden is zoiets als een brand blussen; je voorkomt dat de gevolgen uitbreiden, maar de bron pak je niet aan (kortsluiting of kinderen met aanstekers).
              Varenrouwmuggen doen het alleen goed als de aarde continu te nat is en er dingen aan het rotten zijn. Dan kun je de larven wel bestrijden, maar dat verandert niets aan de bodemsituatie.

              Los je dat water probleem op, dan verdwijnt de mug vanzelf en de larven ook. Dat kan drie weken duren, zo lang is de levenscyclus. Maar het is wel beter voor je plant op de lange termijn dat de bodem in orde is.


              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              Bezig...
              X