Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
het spint is volgens mij het beste en natuurlijkst weg te doen met water,azijn en detergent
vb op 1 liter: 900ml water 90ml azijn en 10ml detergent en dat helpt echt ik heb dat zelf meegemaakt en het was weg na gebruik van dat middeltje. gelezen in essensie of gehoord in alien.
grtz een wietroker is geen onruststoker
Hallo... Ik heb nu 8 dagen geleden roofmijt uitgezet maar ik zie tot mijn schrik dat de spint zich toch erg heeft uitgebreid op een aantal plekken zijn al kleine webjes te zien... zit nu in de laatste 2 weken wat kan ik doen?
En wat doet spint eigenlijk weet dat het de bladeren aantast(wat bij mij goed te zien is) en verder heeft het invloed op de bloei of op de kwaliteit van de wiet?
wat ik denk wat spint doet is , omdat het al je blad op vreet als waren , dat de voeding daaruit vandaa weg is , dus kan het ook minder topvorming maken , en het is gewoon vies dat je dat dan oprookt , ik weet niet hoeveel roofmijten je hebt neer gezet , ? maar je ken er gerust nog wel wat meer bij legge hoor
wat een $%$%@ die spint !!.... ze hebben m'n dames ook te pakken.
Ik lees in dit topic veel verschillende meningen over wat nou het beste te gebruiken is tegen deze nare beestjes.
Maar wat kan ik nou het beste doen ? De planten staan nu 35 dagen in de kast. Kan ik het beste gaan voor een huis/tuin en keuken oplossing of kan ik beter een middeltje halen in de growshop ?
je kan dan beter naar de growshop gaan, daar ken je dan 2 dingen halen , bayar garden voor spint , en je hebt dan roofmijt als ik jouw was zou ik ze allebei halen , en het aggresief handelen
je kan dan beter naar de growshop gaan, daar ken je dan 2 dingen halen , bayar garden voor spint , en je hebt dan roofmijt als ik jouw was zou ik ze allebei halen , en het aggresief handelen
Betrefd SPINT: raak je NOOIT maar dan ook NOOIT meer vanaf...hoe je het draaid of keert je raakt er gewoon NOOIT meer vanaf, ook al ontsmet je alles en reinig je zorgvuldig: je komt er NOOIT meer vanaf... echt NOOIT meer...zo simpel is het gewoon NOOIT meer. dus volgende kweek of je de kast/tent vervangt voor een nieuwe je raakt ze NOOIT kwijt, gewoon goed behandelen helpt wel.
1 troost: er zijn er meerdere en niemand hoor je erover, maar je moest eens weten hoeveel mesne er last van hebben. je passeert langs een struik en je hebt ze..... je doet er NIETS aan want je komt er NOOIT vanaf...zitten er altijd die hufters...
goed behandelen dus meer kun je niet doen.
bij sommige is het een vroeg stadium en sommige later bij de oogst , mijnmening is dat zeker 70% van alle kwekers ze WEL heeft.
Nooit kom je ervan af ook al neem je b.v. een andere kamer... of verhuis je...
ken je bewijzewn dat je er nooit vanaf kom .. want ik heb met 2 kweken spint gehad , en daarna gewoon schoon gemaakt , en daarnaa gewoon niet meer last van gehad hoor , als je al een schone omgeving hebt dan is de kans al minder
-Gelieve de quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub. Grtz- lol
je zegt het goed: "dan is de kans al minder"heb ze ook (gehad) alles ontruimt grondig gereinigd, alles bespoten en gestofzuigd. alles staat netjes en is proper maar je blijft ze houden....is gewoon zo.....questie van goed bijhouden...
Comment