vliegbeestje - wat is het?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Meglow
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2011
    • 1374

    #1

    vliegbeestje - wat is het?

    Korting op 420shop
    Zo nu en dan kom je in huis of tuin een beestje tegen dat je nog nooit gezien hebt... deze jongen fladderde een paar dagen door mijn huis. Het is ca. 1cm lang, heeft geen zuigsnuit, harige vleugels en borststuk, fladdert (vanwege die rare vleugelvorm denk ik)... en ik kom er gewoonweg niet achter wat het is.

    Heeft iemand een idee??

    vliegbeessie.jpg kop en vleugels.JPG vleugeleinde.JPG
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Een vedermot.
    Welke precies, idunno.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Ipie
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Feb 2016
      • 2241

      #3
      Scherphoekvedermot Amblyptilia acanthadactyla.....

      Comment

      • kroket
        Moderator
        420 MemberLucky MemberModerator
        • Apr 2010
        • 1915

        #4
        Wat is de natuur toch mooi soms Die camouflage van dat beestje, prachtig!
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          I agree!
      • Meglow
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2011
        • 1374

        #5
        Thanks Ipie (en Q voor de voorzet), dat is 'm inderdaad... ik dacht zelf dat het een soort mug was gezien het lijfje en de facetogen... maar 't blijkt dus een mot te zijn. Weer wat geleerd.

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Ja inderdaad, ik heb het alleen maar even opgezocht voor je.
          Als Q de voorzet niet had gegeven was ik er ook niet uitgekomen!
      Bezig...