Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onbekende graaft in mijn pot / heeft een holletje in mijn pot.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onbekende graaft in mijn pot / heeft een holletje in mijn pot.

    Korting op 420shop

    #2
    Denk dat het best een muis kan zijn, die leven hier in de composthoop. Als ik het deksel optil zie je ze wegschieten. Die hebben genoeg aan 2 cm doorgang.

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Ik ben wel benieuwd naar een foto van het holletje dat steeds gegraven wordt. Aan de hand daarvan is er vast iemand die meer weet
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #4
        Ik ga straks kijken, heb het weer dichtgegooid vanmorgen. Als het nog voorkomt trek ik er een foto van.

        Flip Hasjkip enig idee wat ik eraan kan doen? En of het beschadigingen aan zal brengen aan de plant?

        Waarschijnlijk zijn al heel wat wortels beschadigd, maar de plant vertoont niets anders dan voordien.

        Comment


          #5
          Je zou een muizenval kunnen zetten, beetje chocolade erin of pindakaas. Je hebt diervriendelijke, dan blijven ze leven of zo’n ouderwetse. Dan krijgen ze een stang in de nek en hopelijk voor het beestje zijn ze dan op slag dood.

          Muizen willen nog wel eens aan plantdelen knabbelen dus zullen ze best wat schade kunnen aanrichten.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Bedankt voor het snelle antwoord, zal straks kijken of hier ergens een muizenval ligt. Volgens mij wel.
            Indien ik er gene heb wordt dit alweer met een dag uitgesteld aangezien geen winkels open zijn vandaag.

            Is de plant verpotten een optie? Of zal dit de plant kapotmaken?

            Is een amnesia haze die staat, momenteel bloeiweek 9 en moet zo'n 10-12 weken staan, ging beginnen spoelen aan het einde van deze week.
            Lijkt me wat laat om deze te verpotten, niet?

            Comment


            • CrDolan
              CrDolan commented
              Editing a comment

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Succes met de jacht ! Ben benieuwd of het ook echt een muisje is. Heb ze in huis gehad tijdens een verbouwing. De keuken lag eruit en toen lag het brood zolang op tafel. 's Morgens hadden ze een holletje erin gegraven Ook een keer in de kelder, toen hebben ze een reep chocolade aangevreten. Toen heb ik er een valletje bij gezet gevuld met diezelfde chocolade, binnen een dag had ik m gevangen

            • CrDolan
              CrDolan commented
              Editing a comment
              Mooi Hopelijk heb ik 'm ook tegen de avond!

            #7
            Wie is de mol?

            Is het niet van het drogen van de heater, en dan het wateren?

            droogtescheuren zegmaar?

            je aarde kan flink inzakken in de loop der tijd!
            of tja dan toch ongedierte?

            veel succes met je jacht!
            groet,
            Ricky

            Comment


            • CrDolan
              CrDolan commented
              Editing a comment
              Heater staat er al zo'n maand en staat op de grond tussen de potten heen zodat de warmte wat blijft hangen tussen de planten en potten door. Het was wel degelijk gegraven.
              Ben er 100% zeker van dat het een diertje is. Stond een volle pot buiten de tent, en daarin was er ook gegraven + tunneltje. Alleen hierin zat niets

            #8
            Overpotten heeft weinig zin inderdaad.
            Je moet van dat beest af en zorgen dat er geen anderen bij kunnen komen dus de tent/ruimte goed afsluiten.
            2cm kunnen ze met z’n 2en tegelijk doorheen, een niet al te grote muis heeft aan een gat van 1cm genoeg

            Die camera zou wel grappig zijn.
            Als je die kan instellen op beweging dan kun je binnen een paar uur zien wat het is.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Heeft jou familie, vrienden geen biertje uit je
              kelder willen halen Wha!

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Wat? Idunno, ik kom net thuis.
              Lekker bakkie koffie gaat er wel in

            • CrDolan
              CrDolan commented
              Editing a comment
              Ja had ik graag ook gezien
              Alleen heb ik geen cameratje liggen & kan me ook niet permiteren om daar zo m'n gsm constant te laten filmen haha

            #9
            Dierenbeul..............!!!!

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Mijn vrouw, dierenliefhebster van het eerste uur, was heel resoluut ; van haar chocolade blijf je af dus moest het beestje dood. En dat voor iemand die nog een mug buitenzet...

            • CrDolan
              CrDolan commented
              Editing a comment

            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Al is het de mooiste vrouw ter Wereld en
              met het meeste geld ooit. Geen muggen!!

            #10
            Halve dag later, geen spoor meer van Geronimo.

            Waarschijnlijk te stoned om nog te bewegen

            Of misschien toch tot inzicht te gekomen dat een schuilplaats waar elke avond een halve liter over wordt gekapt niet de ideale schuilplaats is.

            Morgenvroeg nog eens piepen

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Ik ben wel benieuwd of er deze morgen iets zit te piepen in je muizenval?

            • CrDolan
              CrDolan commented
              Editing a comment
              Niets gezien vanmorgen en nu nog steeds niet, is ook niet meer in de pot gegraven. Ondertussen een nieuwe muizenval gehaald, hopelijk blijft hij weg

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Mooi voor jou en je plantjes, jammer voor mijn nieuwsgierigheid

            #11
            Zwavelbrander. Zoldertje een uurtje ‘vergassen’.

            Of gewoon mee onderhouden, water en voer neerzetten.

            Plantje heeft wel extra mest gekregen ... en zuurstof aan de wortels zal ook wel snor zitten. Muizen als beneficial... misschien wel iets dat werkt.

            Comment


            • CrDolan
              CrDolan commented
              Editing a comment
              Nou ja kan ook heel wat wortels kapotgetrokken hebben voor zijn 'holletje'. Je kan het positief bekijken, maar toch liever zonder muisjes

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Wel graag een trofeefoto als de jacht succesvol was.

            #12
            Nog steeds geen spoor.

            Stiefvader had deze middag de nieuwe muizenval (zie foto) in de tent gezet.

            Hij zei dat er weer in de pot was gegraven toen hij die erin ging leggen, maar het kon ook ik zijn die het slordig had achtergelaten gisterenavond en nie mooi plat had gelegd.
            Zekerheid is er dus niet.

            Ik hoop eigelijk wel dat ik hem te pakken krijg, elke keer met onzekerheid gaan kijken is ook niet fijn

            De kaasjes/salami zijn nog steeds onaangeraakt, hopelijk zit m'n vriendje er morgen in.
            Attached Files

            Comment


            • Nonsense
              Nonsense commented
              Editing a comment
              smeer maar is pindakaas op een stukje kaas

            • Nonsense
              Nonsense commented
              Editing a comment
              ow lolz jullie waren me al voor

            • CrDolan
              CrDolan commented
              Editing a comment
              Morgen een pot pindakaas halen dus

            #13
            Maar.. Ben je al poep tegen gekomen..? Beste laten dat sltijd achter waar ze zijn geweest.
            Als ik een gat zie, zoek ik altijd voor muizen poep. Graf beesten.
            sigpic

            Comment


            • CrDolan
              CrDolan commented
              Editing a comment
              Muizenpoep is moeilijk te vinden, heel de grond van m'n kweektent ligt inmiddels al vol met rondgesmeten aarde.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Probeer altijd de kweekruimte schoon te houden.
              Desnoods even met de stofzuiger erdoor als het droog is.
              Een “vuile” kweekruimte trekt ook ongedierte aan.

            • SweetMango
              SweetMango commented
              Editing a comment
              QnQ

              Ik vind ze echt vies, als kind veel mee te maken gehad net als ratten (bedoel de beesten niet de mensen) Moet er niks van hebben, zou bewijzen van spreken me huis af laten branden.

            #14
            Daarnet kijkje genomen, alweer in de pot gegraven.

            Heb de pot even opgetild en aan de onderkant en daar is het bewijs dus, de muis heeft wel degelijk een holletje onderaan mijn pot.

            Op de bijgevoegde foto's zie je dat er geen aarde zit onderaan in mijn pot..

            Hij hapt niet toe in mijn muizenval. Klotemuis
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


              #15
              Heb je gravende insecten? Mestkever of zo?

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Snap de verleiding wel, alleen zou ik zelf niet gaan zitten porren..
                - Je weet niet waar hij in de pot zit en waar je moet prikken.
                - Of misschien is het beestje net op schoolreisje op het moment dat jij bezig gaat.
                - Als je om de cm prikt hoeft dat beestje maar een centimeter te verschuiven om veilig te blijven.
                - Wat als je hem wel raakt? Is het een snelle dood of ligt hij dagen te creperen van de pijn?
                - Wat als hij dood achterblijft in de pot?
                - Hoeveel wortels beschadigen je op deze manier zelf?

                Dan misschien toch liever doen wat Q zegt, de hele kluit uit de pot trekken..

              • CrDolan
                CrDolan commented
                Editing a comment
                Daar ben ik ook al bang voor @kroket.
                De hele kluit uit de pot trekken lijkt me ook zo kut. Wetende dat m'n planten 9,5 weken aan het bloeien zijn en die zo'n 11-12 weken moeten bloeien.
                Als hij er niet in zit; kluit eruit getrokken voor niets.

                Ben aan het overwegen om het beestje gewoon z'n gang te laten gaan tot ik de plant omhaal.

              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Als je grond niet te nat is kan je zo de kluit uit de pot trekken zonder dat deze beschadigd
                Dus je plant is niet gelijk dood of verknald als je dat doet ja kan van te voren evt de pot an de zijkanten iets induwen zodat je de kluit er makkelijker uit pakt
                Even een zakje om je plant van af de onderkant stam tegen grond die erop kan vallen
                En dan onder kant stam tussen 2 vingers en je hand op be bovenkant grond en dan je pot zachtje draaien en kan je zo de pot eraf trekken
            Bezig...
            X