Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Trips Poppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Trips Poppen

    Korting op 420shop
    Goedenavond allen,

    Ik heb last van trips.
    Ik meende dit probleem volledig te hebben uitgeroeid, helaas is woensdag gebleken dat dit niet het geval is.
    Ik heb inmiddels alles ontsmet, en ben er nagenoeg zeker van dat er geen Trips / eitjes meer in de plant zitten die levensvatbaar zijn.
    Echter, ik heb altijd gedacht dat de levenscyclus van de Trips zich volledig in de plant af speelt. Blijkbaar is het zo, na enig onderzoek, dat de eitjes worden gelegd in het blad / de bladsteel en dat de larven naar beneden vallen en op de grond ontpoppen.

    Nu dus ook mijn probleem, hoe kom ik van die poppen af?. Is er een middel waarmee ik het kan aangieten?. Liggen ze echt puur bovenop?. Kan ik eventueel de grond afgraven of er nieuwe grond overheen leggen?.

    De besmetting is overigens echt minimaal, maar 1 beestje is mij 1 beestje te veel. Ik hoor graag jullie ervaringen.

    #2
    Ik zit ook met trips man,je denkt er vanaf te zijn maar...
    Ik heb nu natuurlijke vijanden gekocht de roofwants maandag komt die binnen en dan zet ik ze uit,het zijn echte jagers dus hopelijk werkt dit wel je kan het s komen bekijken achteraf in men kweekverslag.
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


      #3
      Bedankt man.

      Ik ga er vandaag de hele dag aan spenderen. Planten dompelen, nieuwe grond er bij en aangieten met "aaltjes".
      Ik hoop het hier mee op te lossen, maar verdomme die tripsen zijn TAAI.

      Jij ook veel succes daar.

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Aaltjes zou ook werken idd goed vernevelen op je plant.Ook succes

      #4
      Help! Ik heb ook trips. Hebben jullie succes geboekt met de roofwants?

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        de orius roofwants effectieve jager.heb elke kweek last van thrips 100 wantsen en die beesten worden letterlijk opgejaagd alsook spint bladluis etc.
        Fruit was je voor je het eet ga jij je weed ook wassen of liever pyretrex in je longen i dunno .ik zou voor de wants gaan

      #5
      Naar het schijnt werkt Bio Pyretrex Biologisch ook tegen trips ...volgens wat er op de verpakking staat mag je na 2 dagen oogsten (op de verpakking wordt over groenten gesproken )

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Je maag is natuurlijk heel wat anders als je longen.
        Bij wiet is het een goeie gewoonte niets op de toppen te spuiten omdat er geeneen middel is dat specifiek over “roken” praat. Het gaat altijd over vruchten of groente.

      #6
      QnQ mja 's fair point ... nu, ik heb het ff snel opgezocht en in principe worden pyrethrinen redelijk gemakkelijk afgebroken in de natuur door blootstelling aan licht of zuurstof.
      Note: meestal wordt er aan die producten wel piperonylbutoxine toegevoegd. Dat is op zich geen bestrijdingsmiddel, maar zorgt er voor dat de pyrethrinen iets trager worden afgebroken om hun werking te verlengen. Maar dan nog zegt de verpakking dat de groenten/fruit na 48 uur kunnen worden geoogst.
      De planten hebben nog een paar weken te gaan dus .... mss is dat wel voldoende marge ...

      ... en als ik dan ff doorlees dan blijkt het dat piperonylbutoxine best wel giftig is (voor dieren althans ... tot nader order is er geen onderzoek gedaan op de mens). Veemd dat piperonylbutoxine dan wel in "bio-producten" zit ...

      Beter is natuurlijk de roofwants te gebruiken ...

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Weet je zeker dat het Thrips is ? -> bewegende beelden -> https://www.youtube.com/watch?v=Yp2zXV0f-cQ
        Maar het zijn buitenplanten zie ik, dan kun je ze het beste buiten laten. In een groene omgeving zijn er vijanden genoeg die er opaf komen zodat het geen plaag wordt.
        Pas als je ze binnen gaat zetten gaat het een plaag worden.
        Roofwantsen kun je niet buiten gebruiken, die zijn daar al, die leven gewoon buiten, in je tuin....vandaar planten buiten laten.
        En ondertussen inspecteer je ze elke dag, das niet gek met planten in je tuin, ik ga ook elke dag door m'n hele tuin 's zomers, en daar staan meer dan 6 planten, geen wiet, maar toch...

      #7
      Pyrethrinen en de afbraakproducten daarvan kunnen echter maanden, zo niet jaren, aanwezig blijven. Er zijn een aantal studies die erop wijzen dat mensen die zulke biomiddeltjes binnen gebruiken, vaker huid- long- en allergieproblemen hebben.
      Buiten heeft behandelen tegen trips weinig zin.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #8

        Ik zet ze 's nachts binnen en overdag buiten. Ik denk dat ik daarnet een roofwants-achtig beestje heb gezien in de buurt van de plantjes .
        Wat kan de natuur toch mooi zijn .
        't waren volgens mij wel (thrips) .. maar ben geen expert dus niet 100% zeker. Er zijn wel een paar sporen op een aantal bladeren van 1 plant. En op het einde van het spoor zag ik echt duidelijk de "larve" zitten, IN het blad. Hier en daar zie ik langs de onderkant van de bladeren nog een geel eitje hangen ... volgens mij van die thrips ... Ik hoop dat het probleem zichzelf zowat oplost.

        LR2, inderdaad, ik ben er helemaal geen fan van. Beetje verontwaardigd wel weer dat er sappige groenten&fruit op de verpakking staan van die "biologische" producten .
        Ik heb het ooit eens gebruikt op de kerselaar (kwamen dat jaar niet al te veel vruchten aan dus heb er niks van binnen gekregen). Maar hoe dan ook, Ik zat dus met veel bladluizen op de kersenboom en heb dan het product toegepast (pyrethrinen), maar het hielp niet echt. Vervolgens eens ingespoten met een sopje zwarte natuurzeep (tip van tante kaat), maar ook dat hielp niet direct.
        Na nog wat verder te hebben gezocht een koppel oorworm gevangen en een huisje gegeven in een klein plantenpotje & dat omgekeerd in de boom gehangen. De oorwormen komen 's nachts uit het nestje en eten de bladluizen op. 2 weken later .. geen bladluis meer te bespeuren

        Comment

        Bezig...
        X