Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wiet plant met witte puntjes onder het blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet plant met witte puntjes onder het blad

    Korting op 420shop
    Goedenavond,

    M’n forum naam is HazeGebruiker, ben 22 jaar en zet nu voor het derde of vierde jaar op rij wietplanten (buiten). Ik begin met zaad die ik binnen laat ontkiemen in zaai en stek grond en later in normale potgrond die overal te krijgen is met voeding van Plagron (Alga grow).

    Dit is het eerste jaar dat ik kweek met voeding, en ook heb ik mijn plant dit jaar voor het eerst getopt.
    De resultaten zijn tot noch toe goed. Het zaadje is op 5-maart ongeveer ontkiemd dus we zijn al een tijdje onderweg.

    Al deze jaren lees ik op jullie forum al vanalles wat ik maar weten wil en vind dit ook zeer nuttig. Normaliter vond ik het niet nodig een account aan te maken, maar nou ik vanavond thuis kwam en me plant eens goed bekeek veranderde dat.

    Na een lange dag werken was ik eindelijk thuis, gelijk naar buiten. Kijken hoe het met mijn Amnesia Haze plantje gaat. Ik had het er met een vriend over dat er eitjes onder zijn plant zaten of iets dergelijks, dus ik denk dit moet ik even checken.

    Ik pak mijn zaklamp en zet deze onder mijn bladeren en tot schrik zie ik allemaal “witte puntjes”.
    ik heb zoiets nog nooit met eigen ogen gezien, heb veel foto’s van mensen gezien maar weet niet precies wat dit zijn kan.

    Zijn er mensen die hier ook last van hebben gehad/ mensen die weten wat dit is of mensen die weten (belangrijkste) hoe ik dit kan oplossen??

    Ik heb nu een aantal bladeren er af gehaald die er helemaal onder zaten, maar kan dit niet bij alle bladeren gaan doen.

    Ik zou wat foto’s van mijn plant toevoegen en van de witte puntjes. (Het zit niet op de nieuwere bladeren maar vooral de al wat grotere).

    ik hoop op de juiste antwoorden !!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      eitjes van beestjes. maare de bladeren verwijderen niet zo een strak plan.was de bladeren af met water en druppeltje zeep of neemolie spuiten wekelijks tot 1 of 2 weken van de bloei
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #4
        Lijkt mij de gele rozenluis.
        Een beetje neemolie verhelpt dat wel.

        Insecteneieren ontwikkelen zich nagenoeg altijd in hetzelfde tempo. Als je eitjes vindt, dan zijn die vaak allemaal hetzelfde formaat.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          ik heb hier ook last van en heb ter bestrijding lieveheersbeest larven gebruikt.
          is ideaal beestjes lopen dag en nacht rondjes over de plant opzoek naar eitjes en luizen.
          ze komen overal en je hebt nul schade aan de plant.
          kost ongeveer 15 euro voor 30 larven en je hoeft ze alleen een schuilplekje te geven in de pot
          Attached Files

          Comment

          Bezig...
          X